אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)
אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": משרד התחבורה יפעל למיגור בריונות נהגים בתחבורה הציבורית

בעקבות פניית 'פורום אמהות לביטחון הילדים', בימים אלה מוקם צוות מקצועי שיגבש מתווים לפתרון הבעיה. ראשת הפורום ליאורה אלון, תושבת העיר, הציגה בפני נציגי משרד התחבורה עדויות להתנהגות פסולה של חלק מהנהגים - דילוג על תחחנות, מוזיקה ערבית בעוצמה גבוה, נהיגה פרועה ויחס בוטה לנוסעים

פורסם בתאריך: 26.1.24 08:05

'פורום אמהות למען הילדים' שהוקם רק לפני כשבועיים – כבר מציג עשייה משמעותית: בתגובה לפניית הפורום – משרד התחבורה מקים צוות מקצועי שיגבש מתווים לפתרון הבעיות שהוצגו.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בעקבות ריבוי מקרים ותלונות על התנהגות פסולה של נהגים בתחבורה הציבורית בירושלים, הקימה ליאורה אלון, תושבת העיר ואמא, את הפורום – וזאת כדי לתת מענה לחשש שהחל לקונן בה לשלומם של ילדיה שנוסעים בתחבורה הציבורית.

מאז פורסם דבר הקמת הפורום, אל אלון וחברותיה זורמים עוד ועוד סיפורים על התנהגות פוגענית מצד נהגים באוטובוסים בירושלים. "המוטיבים החוזרים בעדויות", כך משתפת אלון, "מצביעים על תופעה מטרידה של נהגים שמדלגים על תחנות אוטובוס בלי להעלות או להוריד נוסעים, מוזיקה ערבית בווליום מאוד גבוה, נהיגה מופרעת, יחס בוטה לנוסעים וקללות בערבית".

כאמור, השבוע נפגשה אלון עם גורמים בכירים במשרד התחבורה, בהם עידן מועלם – ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, והציגה בפניהם את העדויות שאספה.

לדברי אלון, אנשי משרד התחבורה ומועלם בראשם התייחסו בכובד ראש לסוגיה המטרידה, וציינו כי צוות מקצועי של הרשות עובד בימים אלה לגבש מספר מתווים לפתרון הבעיה. בפורום האימהות למען בטחון הילדים והנהלת הרשות לתחבורה ציבורית יבחנו את אפשרויות המענה מבחינה יישומית וחוקתית ויקבעו בקרוב את הנהלים החדשים, אשר ימנעו מנהגים הפועלים בבריונות כלפי הנוסעים לשמש בתפקיד זה.

"אנשי הרשות לתחבורה ציבורית מודעים לבעייתיות באוטובוסים ובפרט לנושא האיומים וההפחדות מצד נהגים בני מיעוטים", אומרת אלון. "העלנו בפניהם את ההתעמרות של נהגים בנוסעים והצענו מספר כיוונים לפעולה שחלקם ייבחנו וייושמו על ידי הרשות לתחבורה ציבורית. נמשיך לפעול למען החרת הביטחון לילדינו בתחבורה הציבורית בירושלים".

 

 

באיגוד התחבורה בכוח לעבודים, המאגד רבים מנהגי האוטובוס בירושלים, מוסרים בתגובה: "כל בעיה נקודתית הנוגעת לטיב נהיגת נהגי האוטובוסים, מחייבת כמובן בדיקה. אם זאת, אין כל עדויות לבעיה גורפת באיכות נהיגת הנהגים בעיר. הבעיות הקיימות, עליהן התרענו לא אחת, הן צפיפות הקווים וצמצום הקווים, הנובעים ממחסור בכוח אדם ותחלופה גבוהה של נהגים. מובן כי אין להטיל את האשם על השירות הליקוי על הנהגים הנאלצים גם כך להתמודד עם עומסי עבודה ולספוג את הביקורת הישירה של הנוסעים, המגיעה לעתים עד כדי אלימות.

"חשוב לציין, כי בין הטענות העולות ביחס לטיב השירות ובין הטענה ל"הפחדות" ו"איומים" מצד הנהגים המרחק רב. טענות סרק כאלה לצד ה"אשמה" על האזנה למוזיקה ערבית, מעלים חשש לרצון בפגיעה בעובדי התח"צ בעיר רק בשל מוצאם הערבי. יש לציין כי מרבית עובדי התח"צ בבירה אינם יהודים. עובדים מסורים המתמודדים כאמור עם עומסי עבודה בלתי אפשריים. אנו מצרים על כך כי לצד קשיי העבודה נאלצים העובדים להתמודד עם אלימות פיזית ומילולית מצד נוסעים ועם האשמות סרק. אין ספק כי לחצים כאלה מעצימים עוד יותר את נשירת הנהגים מהענף.

"שיפור התחבורה הציבורית הוא אינטרס משותף לעובדי התחבורה הציבורית ולנוסעים כאחד – לטובת סביבת עבודה ונסיעה טובה יותר לכולם. נמשיך להיאבק למען שיפור תנאי ההעסקה של עובדי התחצ, המשליך על איכות התחבורה הציבורית בעיר וכנגד הפגיעה בנהגים ובשמם הטוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. ירושלמית

    כל מה שכתוב בכתבה נכון, אני נוסעת לפחות פעמיים ביום אני אוסיף; למשל עולה לאוטובוס אישה מבוגרת, היא רוצה לשלם, הנהג מתחיל בנסיעה פתאום הוא שם ברקס חזק כדי שהיא תעוף.
    ראיתי המון מקרים כאלה, חברה שלי נסעה לבית שמש והנהג עשה ככה והיא פצועה קשה.

  2. אזרח מודאג

    לידיעת אזרחי רחביב . העירייה לא מתיחסת לתלונתנו במוקד העירוני , בדבר קטנוע שחונה ברחוב אבן עזרא , חודשים רבים .( הקטנוע מסכן חיים בגלל המידרכה הצרה ) הולך רגל כמעט נידרס בכביש
    בגלל הולכי רגל נגדיים ! העירייה כשלה בתפקידה
    ותלונות חוזרות בנידון לא הועילו כלל !!!

  3. חיה אברמסקי

    ממש כך . אני בת 45 נפלתי פעמיים או יותר מעצירה פתאומית . אף אחד לא התנצל . ולא חזרו לתת פיצוי או להתנצל . נהיגה פרועה , מוזיקה בעוצמה בערבית , קללות מנהגים בכביש זה מרגיש מאיים .
    אין לי ביטחון באוטובוס .
    צריך להעסיק הודים אוסינים או יהודים בשכר יותר גבוהה ותנאים טובים . כי היום אני חושבת על עוד רכב . לא מרגישה בטוחה

  4. חברוני

    לאן הדרדרנו . בשנות השבעים נהג אגד נחשב אדם מכובד . היום ערבים אנטישמים מסיעים אותנו . אם כל נהג שמקלל נוסע היה חוטף לינץ' . היה העסק נגמר . הם גיבורים על החרדים הפחדנים . בקווים ליהודה ושומרון הם שותקים כמו דגים

  5. אלי

    הכל אשמים חברות האטובובים שמעסקים ערבים ולא נותנים להם קנסות בגלל חוסר נהגי אטוהוס.כי הם יודעים שהערבים מתארגנים כקבוצה אחת עם נהג משלהם מקבל קנס הם עושים שביתת נהגים.ואז יש חטסר בלהוציא אטובוסים בזמן ..גברת מירי רגב תעלי את שכר נהגי האטובוס.צעירים משוחחרי צהל יעשו בכייף הסבה למקצוע הזה.הכל בידיים שלך

  6. עזאם.

    1.כל הסיפורים זה בגלל שהנהג ערבי (גזענות ברורה).2.אני נהג אוטובוס אני מזמין כל מי שהתלונן ומשרד התחבורה לשבת באוטובוס משמרת שלמה ולראות כמה אנחנו סובלים מהתנהגות נוסעים ופברט ילדים .3.הנוסע חושב שהאוטובוס זה מונית או רכב של אבא שלו מותר לו לקלל לצעוק .

  7. עזאם.

    4.שומע .שפה ערבית זה שפה רשמית במדינה .5.לא שמעתי על תאונה היה מעורב בה נהג ערבי .6נהג האוטובוס הכי שומע קללות וגזעניות מכל אדם אחר.ואין לו גיבוי .7ברור התלונות האלו מרקע גזענייייייייייי.

  8. עזאם.

    1.כל הסיפורים זה בגלל שהנהג ערבי (גזענות ברורה).2.אני נהג אוטובוס אני מזמין כל מי שהתלונן ומשרד התחבורה לשבת באוטובוס משמרת שלמה ולראות כמה אנחנו סובלים מהתנהגות נוסעים ופברט ילדים .3.הנוסע חושב שהאוטובוס זה מונית או רכב של אבא שלו מותר לו לקלל לצעוק .4.לא שמעתי על תאונה היה מעורב נהג אוטובוס .5.שפה ערבית זאת שפה רשמית במדינה אבל לא מקובל לשמוע בווליום גבוהה כי זה אסור לכ משנה מה הוא שומע .6.כמה נהגים קיבלו מכות וקללות ולא שמענו אחת מגנה כי נהג ערבייי 7.גזענות ברורההההההההההה

  9. רונאל

    מדינה של טיפשים כל כך פשוט להכניס חוקר פרטי מסוערב לאוטובוסים האלה שיבחן את אמיתות התלונות ומשם הדרך קצרה שימוע והגשת כתב אישום פלילי ופיטורין

  10. פטריוט

    מקימים צוותים, וועדות, מבזבזים מיליונים וממסמסים את התלונות.
    צלמו במהלך הנסיעה את התחנות שלא עצר והתפוסה באוטובוס באותו זמן. הקליטו את המוזיקה והקללות. תעדו את הנסיעה הפרוע. ושילחו למשטרה, למשרד התחבורה והכי חשוב לתקשורת. כן לתקשורת. שידור אחד או שנים והתופעה תיפסק.
    ובאשר לנהגים. וועדה פריטטית, שימוע ופיטורים. נקודה

  11. אזרח מהשורה

    ככה זה כשבממשלה ישנם רק שרים שמענינת אותם המשכורת הדשנה . מירי רקב לא שמה על אף אחד .
    שר לגימלאים לא סופר אותם . לכן הממשלה הזו תיכלה מהר מהעולם ולא ישאר ממנה זכר !
    החרדים ימשיכו להרוס את הרכבת הקלה בבר אילן .
    היו צריכים להביא מתאילנד ופיליפינים וסין נהגים ופועלים ולסיים את הרכבת הקלה תוך חודש במקום חמש שנים !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר