הגנים שניטעו בעברית ובגבעת גונן (צילומים: עיריית ירושלים, מעין גון)
הגנים שניטעו בעברית ובגבעת גונן (צילומים: עיריית ירושלים, מעין גון)

גני תקווה: הנטיעות לזכר הנרצחים והחללים באוניברסיטה העברית ובתיכון גבעת גונן

בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית נטעו היום, חמישי, ט"ו בשבט, גינה קהילתי חדשה - גני התקווה, לזכרם של הנרצחים והחללים במלחמת ה-7/10. גם בבית הספר גבעת גונן ערכו נטיעות לזכר הנרצחים מהשבת השחורה בכפר עזה

פורסם בתאריך: 26.1.24 08:32

ט"ו בשבת בסימן זיכרון: לציון ט"ו בשבט (אתמול, חמישי, 25.1), ותוך ניצול ההפוגה במזג האוויר הסוער – האוניברסיטה העברית נטעה שני "גני תקווה" בקמפוס גבעת רם בירושלים ובקמפוס רחובות, בפקולטה לחקלאות מזון וסביבה. שני הגנים מנציחים את זכר נרצחי ונופלי המלחמה שפרצה ב-7.10.

בטקס נטיעות מיוחד ומרגש נשתלו שבילי זיכרון המובילים לאזור ירוק ופורח לסימן ההרס והחורבן, לצד מסר של התחדשות. בשני הגנים נשתלו גם עצי פרי כסמל לחיים וצמיחה מחדש, זאת מתוך הקושי והתופת שחוותה החברה ומדינת ישראל. "גני התקווה" עוצבו על ידי ד"ר יצחק בירן המוכר בתחום אדריכלות הנוף והעיצוב, יחד עם שמוליק גורדסקי מהפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה, כאשר הקו המוביל את העיצוב מבקש להבטיח שהגנים ישמשו סמל לזיכרון, צמיחה וחוסן.

 

 

 

פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, ציין בטקס הנטיעות: "גני התקווה ישמשו עדות לחוזק ולחוסן הקולקטיבי שלנו, בהם כאב וצמיחה, טרגדיה ותקווה מתמזגים זה עם זה. כמו העץ, כך האקדמיה מצליחה לפרוס ענפים לעבר העתיד תוך שמירה ומתן כבוד לעבר ומאורעותיו המשמשים כשורשים מהם אנו ניזונים. 'גני התקווה' מסמלים כי התקווה לעתיד טוב יותר יכולה לצמוח גם מתוך זיכרון וכאב על החיים שנגדעו וכי מוטלת על כולנו החובה לדאוג לכך למען ילדינו".

כמעט במקביל, בבית הספר גבעת גונן בקטמון ח'-ט' הקימה תלמידי בית הספר ביחד עם תלמידים מקרית שמונה המפונים מביתם גינה לזכר נרצחי מתקפת ה-7/10 מכפר עזה.

התלמידים, שלומדים ביחד כמעט מאז תחילת המלחמה, הובילו את האירוע ואל כתבו על שלט הנצחה שהוצב במקום: "גינה זו הוקמה לזכרם של 63 נופלי כפר עזה, שנלקחו בטרם עת על ידי בני עוולה במתקפת ה-7/10. יהי זכרם ברוך. נטיעת השתילים תסמל את צמיחתו המחודשת של כפר עזה ותקומתו במהרה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר