השלט שהונף ביציע אוהדי הפועל באר שבע, יהודה בן יוסף (צילומים: פייסבוק יהודה בן יוסף, ליאור יאדו)
השלט שהונף ביציע אוהדי הפועל באר שבע, יהודה בן יוסף (צילומים: פייסבוק יהודה בן יוסף, ליאור יאדו)

"כורדיסטאן עולה באש" – ההקנטה שהרתיחה את בני העדה הכורדית בירושלים

אוהדי הפועל באר שבע הניפו אתמול, מוצ"ש, בגאון שלט עם הכיתוב המקומם: "כורדיסטאן עולה באש", כהקנטה לאוהדי בית"ר ירושלים. חבר מועצת העירייה יהודה בן יוסף, נשיא העדה הכורדית בישראל, מתרעם ודורש התנצלות מהנהלת באר שבע ואוהדיה: "לא פחות מביזיון, שערורייה ובושה"

פורסם בתאריך: 28.1.24 11:22

"התמונה הזו בה הונף "באנר" ביציעי הפועל ב״ש אמש במשחק הגביע מול בית״ר ירושלים אהובתי, הוא לא פחות מביזיון, שערוריה ובושה", כך, בפוסט זועם תוקף הבוקר, ראשון, חבר מועצת העירייה יהודה בן יוסף ('ירושלים תצליח') את אוהדי הפועל באר שבע והנהלת הקבוצה, בשל שלט עם הכיתוב 'כורדיסטאן עולה באש' שהונף ביציע של אוהדי באר שבע במשחק באצטדיון טרנר.

עוד מוסיף בן יוסף: "על פניו מדובר בניסיון סרקסטי לעקוץ את אוהדי בית״ר ירושלים, שהרי חלק נכבד מאוהדי הקבוצה ומתושבי העיר שלנו, ואני בתוכם, הם בני העדה הכורדית. אבל בימים של מלחמה, בה למילה אש ולשימוש באש יש קונוטציה מזעזעת לא ברור לי איזה מנהל אירוע ואחראי אבטחה אישר שלט עם פגיעה חמורה באוכלוסייה שלמה, קהל שלם?! איפה הרגישות של כולנו בימים אלו? כולם מדברים על אחדות והסלוגן "יחד ננצח" הפך להיות מטבע לשון השגור בפי כל. איך יכול כשמדובר במגרש כדורגל אנחנו שוב מאבדים את הערכים שלנו ומתירים פגיעה שכזו?".


השלט המתריס של אוהדי הפועל באר שבע (צילום: פייסבוק יהודה בן יוסף)

השלט המתריס של אוהדי הפועל באר שבע (צילום: פייסבוק יהודה בן יוסף)


בין הדברים הקשים והכואבים של בן יוסף, ראוי אולי להזכיר כמה מהאושיות הגדולות של העדה הכורדית בימים טרופים אלה – בראש ובראשונה את הזמר-שחקן-יוצר עידן עמדי, בן גאה לעדה הכורדית, שהפך לסמל לאומי מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל'.


בן גאה של העדה הכורדית בירושלים - עידן עמדי

בן גאה של העדה הכורדית בירושלים – עידן עמדי


איציק קלה (צילום: אורי אליהו)

איציק קלה (צילום: אורי אליהו)


 

 

כך או כך, בן יוסף המשיך ותקף את אוהדי באר שבע והנהלת הקבוצה שאישרה את הכנסת השלט: "אגב, בסביבות העיר אופקים שבדרום בה יש לא מעט אוהדי הפועל ב״ש יש לא מעט מושבים שהוקמו על ידי בני העדה הכורדית… חלקם שילמו מחיר כבד בגופם, נפשם, רכושם ב-7.10.23.

"זכורים מאוד בני משפחת דוידיאן, ובראשם רמי היקר (בני מושב פטיש), יוצאי העדה הכורדית שסיכנו עצמם באלטרואיזם נדיר כשיצאו להציל משתתפי פסיטיבל ״נובה״. הם לא שאלו מי ומאיזו עדה. הדרישה והציפייה שלי היא שהנהלת הפועל ב״ש תגנה את המעשה ותתנצל, שכן אם חפצי חיים אנחנו, אחדות ואחווה מאפיינים אותנו, ראוי לעשות כן ויפה שעה קודם".

לסיום דבריו מוסיף בן יוסף: "לידיעה – מנהיגי העם הכורדי, שהוא מיעוט נרדף במזרח התיכון, מאז ומעולם היו בני ברית אמיתיים לעם היהודי וסייעו בהברחת גבול והעלייה של יהודים מכורדיסטן לארץ ישראל".

אז מה – ההתנצלות בדרך?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. סקרומדון

    כל אחד נעלב על המגזר שלו.
    טוב שלא אמרו לך שחבל שלא נספית בשואה(וגם שאתה בוגד וסכנה לישראל, מה שכל אשכנזי שומע.

  2. תל אביבי

    חחחחח בחיים לא ראיתי או שמעתי על נשיא הכורדים בישראל . חחחחח כנראה שאתם באמת כורדים …..
    תמיד ידעתי שהכורדים מטומטמים אבל לא ידעתי כמה חחחח
    אני עיראקי חושב שאתם עם אידיוט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר