קשתות המבנים שהפכו לסמל אתר גבעת התחמושת (צילום: מוזיאון גבעת התחמושת)
גבעת התחמושת (צילום: באדיבות מוזיאון גבעת התחמושת)

הקרב על גבעת התחמושת – שר ירושלים מבטיח: אקדיש את הסכום הנדרש לתפעול מתקציב המשרד

בעקבות איום הסגירה שריחף מעל אתר המורשת הלאומי בגבעת התחמושת, שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש כינס היום, ראשון, דיון חירום במשרדו, לאחריו הודיע: "לאחר שנבטיח את המשך הפעילות, אפעל כדי לוודא שהמקום לא ייפול שוב בין הכיסאות"

פורסם בתאריך: 4.2.24 18:12

קרש ההצלחה של אתר גבעת התחמושת – שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש מבטיח אל מרכז המורשת הלאומי לא ייסגר, וכי משרד ירושלים יעביר את התקציב הנדרש להמשך הפעילות הבסיסית של האתר.

בהמשך, כך מבטיח השר פרוש, לאחר שיובטח כי המקום ימשיך להתקיים, הוא יפעל להסדרה כללית של האתר: "אפעל בכדי לוודא שמצב זה, בו גוף שהינו אבן יסוד בזיכרון הלוחמים שנפלו במלחמה על איחוד ירושלים, לא יפול חלילה שוב בין הכסאות", לדברי פרוש.

כידוע, כפי שפורסם, בשבוע האחרון, בעקבות קיצוץ בתקציב שעליו הודיע משרד ראש הממשלה, אתר גבעת התחמושת עמד בסכנת סגירה ממשית כבר ביום שלישי הקרוב.

כתרי מעוז, מנכ"ל האתר, הזהיר את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי הקיצוץ בתקציב יוביל לסגירת המקום עוד השבוע. במכתב ששלח כתרי ליוסי שלי הוא מציין כי לאור הקיצוץ, מועצת המנהלים מתכוונת להמליץ על סגירת אתר המורשת הלאומי. עוד עלה מהמכתב כי בשנה החולפת קוצץ תקציב גבעת התחמושת במיליון שקלים ובשנה הנוכחית יקוצץ התקציב מ-4 מיליון שקלים ל-2.5 מיליון שקלים בלבד. "אם לא יבוא שינוי בטווח המיידי, נאלץ בתחושת כישלון צורב להעביר אליך את מפתחות המרכז", כך הוא כתב.



יצוין כי הרקע הוא סיום תוקף המינוי של מועצת המנהלים של האתר, אשר מורכב מנציגי החטיבות הלוחמות, נציגי המשפחות השכולות ונציגים ממשרדי הממשלה השונים. למשרד ראש הממשלה הוגשו מספר פעמים בקשות להארכת התוקף, אך דבר לא קרה עם בקשות אלו. מצד שני, כשביקשו לקבל את התקציב – נאמר להם כי אין אפשרות להעביר מימון לדריקטוריון שתוקפו פג. כך או כך, בסופו של דבר, כאמור, הפתרון הגיע דווקא ממשרד ירושלים, שהתגייס לנושא ומצא את התקציב להבטחת הפעילות כרגע.


התעלה המערבית בגבעת התחמושת צילום אדם אקרמן

התעלה המערבית בגבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)


חזית מוזיאון גבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)

חזית מוזיאון גבעת התחמושת (צילום: אדם אקרמן)


 

 

בהמשך, כפי שצוין, יפעלו השר פרוש וצוות משרדו כדי שתקלות מעין אלו לא ישנו שוב.

"לאחר שנחשפתי למכתבו של מר כתרי מעוז, מנכ"ל המרכז למורשת ששת הימים בגבעת התחמושת, המזהיר מהאפשרות של סגירת האתר ההיסטורי בעקבות קשיים תקציביים, כינסתי היום את אנשי משרדי בכדי לדון בפתרון מיידי שיאפשר את המשך פעילותו של המקום", מסר השר פרוש הערב, ראשון. "צוות משרדי גיבש תכנית למתן מענה מיידי שימשיך את פעילות המרכז ובכוונתי להיפגש מחר עם מר מעוז, ולגבש יחד עמו את ההסדר שיבטיח את התקציב הדרוש לפעילות הבסיסית של המקום במהלך השנה הנוכחית. על אף שלצערי המרכז החשוב לא נמצא באחריות משרדי, אני אקדיש את הסכום הנדרש מתקציב משרדי למען מטרה חשובה זו".

עוד הוסיף השר פרוש: "לאחר שנבטיח את המשך הפעילות הבסיסית של המקום, אפעל בכדי לוודא שמצב זה, בו גוף שהינו אבן יסוד בזיכרון הלוחמים שנפלו במלחמה על איחוד ירושלים, לא יפול חלילה שוב בין הכסאות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הנאשם לכלא

    מציע שבמקום המשרד המיותר הזה יוקצה התקציב לשימור במקום ומקומות אחרים…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר