מים ומדשאות בפארק גוננים
תעלות מים ומדשאות בפארק גוננים

פארק גוננים: האם תעלות המים הללו מסכנות ילדים?

בוועד שכונת גוננים חוששים שהעירייה תאטום את תעלות המים. מנגד, בעירייה טוענים כי קיימת סכנה בכניסתם של ילדים לתעלות בפארק ולכן האכיפה במקום תתוגבר

פורסם בתאריך: 15.8.17 09:12

האם העירייה מתכננת לאטום את תעלות המים בפארק גוננים לשימוש הילדים? ל"כל העיר" נודע כי בעירייה שקולים להציב גדר מסביב לתעלות, המהוות אטרקציה לילדים המגיעים לפארק. לדברי יוסי סעידוב, חבר ועד שכונת גוננים, "לצערנו שוב עיריית ירושלים מוכיחה כמה היא מנותקת מתושבי שכונת גוננים ומתושבי העיר". מנגד, בעירייה אומרים ל"כל העיר" כי עקב כניסתם של ילדים לתעלות המים היא מתכוונת לתגבר את האכיפה במקום על ידי אגף הפיקוח הושיטור העירוני".

סעידוב מוסיף ומסביר כי "השתכשכות במים היא חלק מהווי הילדים בירושלים ובישראל. זה קורה בפארק טדי, בעין לבן, בעמק הצבאים – כולם אתרים עירוניים. אנו מציעים לעירייה לנהל דיאלוג עם נציגות התושבים ולקחת אחריות על תחזוקתו וניקיונו של פארק גוננים – שסובל מהזנחה עירונית מאז הקמתו לפני שנה".

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

יוסי סעידוב (צילום: שי חמד)

כזכור, הפארק הוקם לפני כשנה בעלות של כ-22 מיליון שקלים ביוזמת התושבים והוועד למען פארק המסילה. בפארק יש בריכה אקולוגית, מסלול אופניים אתגרי, רחבות משחק, גינה קהילתית, שולחנות פיקניק, אזורי ישיבה מוצלים, מדשאות, אמפיתיאטרון פתוח, שבילי הליכה, אזור טיפוס ומתקני אקסטרים, מזרקות ותעלות מים. הפארק עצמו הוקם, כאמור, מתוך יוזמה של התושבים, דרך הוועד למען פארק המסילה, ובמסגרת הליכי התכנון התקיים הליך שיתוף ציבור מקיף ומשמעותי, שלאחריו הוטמעו צורכי ודרישות התושבים וחזונם לפארק הרובעי. בנוסף, הפארק נבנה במסגרת תכנית המתאר החדשה לירושלים, שהגדירה את מפת הפארקים הרובעיים ומייעדת לכל קבוצת שכונות חטיבת קרקע שתשמש כפארק רובעי משמעותי.

 מהעירייה נמסר: "הפרטים בפניה אינם נכונים. מערכות המים בפארק גוננים לא נועדו לרחצה וקיימת סכנה בכניסתם של הילדים לתעלות המים. למרות השילוט האוסר על הכניסה. בשל כך עיריית ירושלים תבצע אכיפה מוגברת במקום באמצעות  אגף הפיקוח והשיטור העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר