כרטיס אשראי (צילום אילוסטרציה: Depositphotos/pressmaster)
כרטיס אשראי (צילום אילוסטרציה: Depositphotos/pressmaster)

הנתון שמוכיח – יום השבתון רע מאוד לבחירות המקומיות

בזמו שאחוזי ההצבעה בירושלים וברחבי הארץ כולה היו נמוכים משמעותית מבחירות 2018 - רבים חגגו במרכזי הקניות. מנתוני חברת שבא עולה כי סך ההוצאות ביום הבחירות בכרטיסי אשראי הגיע לסכום שיא של כ-1.58 מיליארד שקל. עלייה של למעלה מ-24 אחוז לעומת יום השבתון בבחירות לכנסת

פורסם בתאריך: 28.2.24 17:43

כבר שנים שמתנהל הוויכוח האם יום השבתון בבחירות הוא טוב או רע. עד כה התנהל הוויכוח בעיקר ברמת המשק, כשדובר על הנזקים הכלכליים שנגרמים בשל יום מנוחה נוסף, אולם כעת מתברר כי יום השבתון, בטח בבחירות לרשויות המקומיות, הוא רע מאוד בעיקר לאחוזי ההצבעה.

אתמול, שלישי, בבחירות בירושלים נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים מאוד – 31.5 אחוז מבעלי זכות הבחירה הגיעו לקלפי והצביעו. מדובר על ירידה של למעלה מ-6 אחוזים במימוש זכות ההצבעה לעומת בחירות 2018. נתונים דומים – ירידה של כ-6 אחוזים נרשמו גם ברמה הארצית – מי יותר ומי פחות.

ואם תהיתם לגבי הסיבה – אולי נתוני חברת שבא, מנהלת ומפתחת מערכת התשלום הלאומית בכרטיסי אשראי, יעזרו לכם להבין.

ביום הבחירות אתמול נרשם סכום שיא של הוצאות בכרטיסי אשראי של תושבי ותושבות ישראל – למעלה מ-1.577 מיליארד שקלים. נתון אשר משקיף זינוק של כ-25 אחוז בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת יום השבתון בבחירות לכנסת בנובמבר 2022.

עוד מציינים בחברת שבא כי ההוצאות במהלך יום הבחירות לרשויות המקומיות היו גבוהות בלמעלה מ-18 אחוז מסכום ההוצאות היומי מתחילת שנת 2024.

 

 

אז כן – בזמן שבתקשורת דיברו על אחוזי ההצבעה הנמוכים וכשהמתמודדים השונים ניסו להמריץ ולהוציא בוחרים לקלפיות – נראה כי תושבי ירושלים וישראל כולה בחרו לבלות במרכזי הקניות.

בהשוואה לבחירות המקומיות הקודמות, שנערכו בסוף אוקטובר 2018, היקף ההוצאות אתמול היה כמעט פי 2. ב-2018 סך של כ-840 מיליון שקלים לעומת, כאמור, 1.58 מיליארד שקלים בבחירות 2024.

אז היכן בזבזתם את כספכם במקום להשפיע על עתיד העיר שלכם ב-5 השנים הקרובות? מסעדות, בתי קפה ומזון מהיר עם הוצאות בהיקף של 136.58 מיליון שקל, רשתות המזון עם הוצאות של 211.07 מיליון שקל, בידור ופנאי עם הוצאות של 11.67 מיליון שקל, ביגוד והנעלה עם 126.03 מיליון שקל, חשמל ואלקטרוניקה עם 106.13 מיליון שקל, רשתות הפארם עם 43.24 מיליון שקל.

מקווים שנהניתם – רק אל תתלוננו על העתיד העירוני שלנו בשנים הקרובות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנשי החליפה איבדו תאמון של הציבור

    אנשים איבדו אמון בממשלות ועיריות לכן אין אחוז הצבעה גבוהה והם נחים והולכים לים במקום להבציע

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר