משה ליאון (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)
משה ליאון (צילום ראובן קפוצ'ינסקי)

ביקורת על ליאון מצד בכירים בעירייה: "מביך – היחיד בארץ שלא הרכיב קואליציה"

רגע לפני ישיבת מועצת עיריית ירושלים הראשונה, אישיות בכירה בעירייה תוקף את ראש העיר משה ליאון, שמצד אחד דחף לקיום הבחירות ואף פנה לשר הפנים בנושא, ומצד שני לא הצליח להרכיב קואליציה ולמנות סגנים: "מביך"

פורסם בתאריך: 28.3.24 08:19

"מביך" – כך מתאר בכיר במערכת העירונית את ההתנהלות של ראש העיר משה ליאון, שמצד אחד דחף לקיים את הבחירות בהקדם ואף פנה לשר הפנים בנושא, ומהצד השני – הוא ראש העיר היחיד שלא מציג/הציג קואליציה עירונית גם חודש מיום הבחירות.

"הוא פנה לשר הפנים לקיים את הבחירות בהקדם, על מנת לאפשר חזרה לשגרה של המערכת העירונית ועל מנת להעביר תקציב ולמנות מינויים, אך במשך 30 ימים לא הצליח להרכיב קואליציה ולמנות את סגניו", ממשיך ואומר אותו בכיר בכעס.

עוד הוסיף אותו בכיר: "ירושלים היא הרשות המקומית היחידה שלא הורכבה בה קואליציה".

לדברים הנוקבים הללו יש להוסיף שלא רק שלא הוקמה קואליציה – בשבוע האחרון בכלל לא חלה שום התקדמות בנושא. ראש העיר ליאון היה טרוד בענייני פורים, עסק במשבר ה'עדלאידע' ומשפחות החטופים והשאיר את חברי מועצת העירייה במתח.

ליאון, חשוב לומר, נוקט בטקטיקת משא ומתן קשוחה. עם סיום הבחירות הוא שמע את הקולות השונים, את הדרישות והאמירות של מגוון חברים – גם כאלה שאין לו שום כוונה לעמוד בהן. לכן, בינתיים, הוא לא ממהר לשום מקום. ישנם סיעות שבכלל לא התנהל איתן משא ומתן, אלא רק דיבורים כללים על רצון לשותפות.

 

 

הפלונטרים הגדולים שהוא יצטרך לפתור עד להצגת הקואליציה העירונית יהיו קשורים, בין השאר, גם לחלוקת סגני ראש העיר בשכר. 8 כאלה יכול ליאון למנות תחתיו, ויש רבים שמבקשים לעצמם נתח.

מה שבטוח כרגע הוא שסיעות דגל התורה יקבלו 2 סגני ראש עיר בשכר כל אחת (כמו בקדנציה הקודמת), מה שמותיר חלוקה של 4 סגנים נוספים. בהנחה שיוסי חביליו, שעומד בראש הסיעה הגדולה ביותר אחרי החרדים עם 4 מנדטים, יקבל גם הוא סגן לאורך כל הקדנציה – ישנם 3 תפקידי סגן בשכר שיחולקו בין שאר מרכיבי הקואליציה – שליאון שואף שתהיה מקיר לקיר: אגודת ישראל (יצחק צחי ברים), התעוררות (אדיר שוורץ), מאוחדים (אריה קינג), המפד"ל-הציונות הדתית (חגית משה). כמו יש את הליכוד (יעל ענתבי) וירושלים בנעם (אלדד רבינוביץ) שלהן מנדט אחד בלבד ולא בטוח שיקבלו תפקיד סגן לחצי קדנציה.

העניין הוא שבנוסף לכל אלו, צריך ליאון לשמור, כך נראה ומסתמן, תפקיד של חצי סגן ראש עיר בשכר למקורבו וחבר סיעתו עופר איובי (מספר 3 בירושלים אחת), שאמנם לא נכנס – אך צפוי להיכנס למועצת העירייה ברוטציה באמצע הקדנציה וגם לקבל סגן ראש עיר בשכר.

כך או כך, נדמה שאחרי הישיבה החגיגית היום, חמישי, בכיכר ספרא – המשא ומתן יעלה הילוך, כהשאיפה של ליאון היא להציג קואליציה עוד לפני פסח – בישיבת מועצת העירייה שתתקיים ביום חמישי ה-18.4.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מרי

    שמתי לב שבכל הכתבות על עירית ירושלים אין מקום לתגובות הם במתכוון לדעתי דוחקים את האפשרות לגבובה
    בסוף בסוף העמוד כדי שלא נגיב
    שנית בנושא הכתבה על משה ליאון הוא עסוק בהתחדשות העירונית ובבניית מגדלים והפיכת ירושלים לגוש בטון חבל

  2. תמיר

    מי הבכיר העיריה? מה האינטרסים שלו? ממש כתבה אוביקטיבית, אני סומך על משה לאון שידע לנווט לטובת כולנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר