התאונה בשמגר (צילום: זק"א ירושלים)
התאונה הקשה בשמגר (צילום: זק"א ירושלים)

גרימת מוות ברשלנות וגרימת נזק לרבים: כתב אישום נגד נהג האוטובוס מהתאונה המחרידה בשמגר

כשנה וחצי לאחר התאונה הקטלנית, שבה נהרגו אם ושתי בנותיה, הוגש כתב אישום נגד הנהג, תושב באר שבע, שבמסגרת עבודותו גרם ברשלנות להידרדרות האוטובוס, שפגע בעוצמה בתחנה אוטובוס ברחוב שמגר וגרם גם לפציעת 11 בני אדם

פורסם בתאריך: 4.4.24 08:53

לפני כשנה וחצי, בשעות הערב של יום ה-11 באוגוסט 2022, אירעה התאונה המחרידה ברחוב שמגר, שבה נהרגו שושנה, חנה וחיה גולשטיין – אם ושתי בנותיה (7 ושנתיים), ונפגעו 11 בני אדם נוספים.

השבוע, לאחר שנה וחצי (לא ברור למה) הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום לבית המשפט לתעבורה, שבו היא מייחסת לנהג גרימת מוות ברשלנות וגרימת נזק כבד לרבים ולרכוש. כזכור, התאונה אירעה לאחר שנהג האוטובוס ירד לבדוק תקלה שהיתה, אך לא הרים את מעצור היד – והאוטובוס הידרדר עשרות מטרים לפני שפגע בתחנת אוטובוס שהיתה בדרכו והמשיך לעבר מרכז מסחרי בשמגר.

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד אדר ארז מפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) עולה כי בתאריך 11.8.22 יצא הנהג, תושב באר שבע (51) לנסיעה בקו 402 מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון העיר בני ברק. במהלך הנסיעה עצר את האוטובוס בתחנה שברחוב שמגר, פתח את דלת תא המטען והעלה נוסעים. לאחר עלייתם, ניסה הנהג לסגור את דלת תא המטען ללא הצלחה. לאחר שהתייעץ עם מרכז הבקרה של אגד, הורה לנוסעים לרדת ולחכות לאוטובוס הבא.

 

 

 

בשלב זה וכאשר האוטובוס ריק מנוסעים, החליט הנהג לאפס את מערכת החשמל של האוטובוס. לשם כך, יצא מן האוטובוס מבלי שמשך את ידית הבלם, כך שמערכת הבלימה היחידה שנותרה פועלת באותו רגע היתה המערכת החשמלית. הנהג איפס את תיבת החשמל ובכך ניטרל גם את מערכת הבלימה החשמלית. משכך, החל האוטובוס להידרדר במורד הרחוב, עלה על המדרכה, והמשיך עד שהתנגש בתחנת אוטובוס וגדר בסמוך לקניון "רב שפע". כתוצאה מההדרדרות, פגע האוטובוס במספר רב של הולכי רגל, ביניהן שושנה גלושטיין ז"ל בת ה-40 ושתי בנותיה, חיה גלושטיין ז"ל בת ה-7 וחנה גלושטיין ז"ל בת השנתיים, אשר מצאו את מותן. בנוסף, נפצעו בתאונה אחד-עשר עוברי אורח נוספים בדרגות שונות, ביניהם בת 21 ששתי גפיה התחתונות נקטעו מעל הברכיים וקטין בן 6 אשר נגרם לו נזק פנימי, חבלות ושברים.

הפרקליטות אף ביקשה לפסול את רישיון הנהיגה הציבורי של הנהג.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר