אתם מוזמנים לדרג את איכות הנסיעה באפליקציית הופאון
אתם מוזמנים לדרג את איכות הנסיעה באפליקציית הופאון

לראשונה: מדרגים את איכות התחבורה הציבורית בירושלים בזמן אמת

האוטובוס איחר? הנהג לא עצר בתחנה? החל מהיום (שני), תוכלו לדרג את איכות הנסיעה שלכם ולדווח ישירות על תקלות ובעיות בתחבורה הציבורית לארגון 15 דקות באמצעות אפליקציית הופאון ובקליק אחד תוך כדי תכנון המסלול ותיקוף הנסיעה

פורסם בתאריך: 10.3.25 20:46

BetterBus – הפיצ'ר הייחודי של ארגון 15 דקות, הוטמע באפליקציית הופאון, וזו הפעם הראשונה שבה הקול של הנוסעים בתחבורה הציבורית נשמע באמת ומשתקף על גבי האפליקציה. עד היום התרגלנו לדירוג של מלונות, מסעדות ואפילו נהגי מוניות, אבל לא של הדבר הבסיסי ביותר – איכות התחבורה הציבורית שלנו. מעכשיו, נוסעים יכולים לדווח בזמן אמת, ברגעי ההמתנה בתחנה ובזמן הנסיעה, על תקלות ובעיות בתחבורה הציבורית, והכל בקליק אחד ובלחיצת כפתור, בפשטות ובנוחות.

האוטובוס איחר? הנהג לא עצר בתחנה? יש בעיה במסלול? כעת ניתן לדווח על התקלה בזמן חיפוש המסלול ותיקוף הנסיעה. הנתונים יעובדו ויוצגו על גבי האפליקציה כך שהקווים ידורגו גם בהתאם לחוויית השימוש של הנוסעים.


אתם מוזמנים לדווח על תקלות ובעיות באפליקציית הופאון

אתם מוזמנים לדווח על תקלות ובעיות באפליקציית הופאון


כיום, משרד התחבורה מוציא דוחות חצי-שנתיים בנושא, אך הם לא מבוססים על חוויית הנוסע אלא על נתונים יבשים בלבד, אחת לחצי שנה. גם במכרזים של משרד התחבורה מול החברות המפעילות, מדד איכות השירות לא מקבל מספיק נקודות ולא מוגדר בצורה מספקת. כך נוצר מצב שבו חברות, שלא עומדות בקריטריונים, בולטות בנתוני אי ביצוע גבוהים שלהן ולא מספקות חוויית שירות טובה, זוכות בכל זאת במרכז.

כעת המצב משתנה, ומתוך הפיצ'ר הייחודי אנחנו נפיק דוחות ששמים את איכות השירות במרכז, בהתבסס על דיווחי נוסעים ועל נתוני ביצוע, שיפורסמו לציבור ויישלחו למשרד התחבורה, ולכל גורמי המפתח בתחום. מתוך דוחות אלו יהיה ניתן לאתר קווים בעייתיים, ידורגו המפעילות ומסלולי הנסיעה,  כך שהנוסע הוא זה שמשפיע, מדרג, קובע ומשנה את המציאות בשטח.

כאמור, הנוסע גם משפיע על חוויית הנסיעה של נוסעים אחרים, כשבשלב השני דירוג הנוסעים יופיע על גבי האפליקציה ויסייע לנוסע הפשוט לבחור את המסלול הנסיעה הטוב ביותר, לא רק בהתאם לזמן, אלא גם בהתאם לאיכות הקו ונתוני הביצוע שלו. כמו כן, המידע יועבר גם לרשויות מקומיות נבחרות שיוכלו לקבל דיווחים של נוסעים בשטחן ולקחת אחריות גם הן על איכות התחבורה הציבורית בשטח הרשות, ולפעול מול משרד התחבורה בהתאם לחוויית הנוסעים והתושבים, ולקבל את ההחלטות המדויקות ביותר על בסיס הנעשה בשטח ובזמן אמת.

 

 

 

הפרויקט הוא במימון הקרן לתובענות ייצוגיות במשרד המשפטים, זאת, לאחר זכייה של ארגון 15 דקות בקול קורא שנושא במיזמים בתחום התחבורה הציבורית.

מנכ"לית 15 דקות, סיון שמואלוביץ׳: "אנחנו מחוללים מהפכה בתחום התחבורה הציבורית. מעכשיו הנוסעים יוכלו לדווח על הבעיות בעצמם בזמן אמת ולדרג את חוויית הנסיעה שלהם. המטרה היא ברורה – להביא את השינוי מלמטה ולשים את חוויית הנוסעים בראש במרכז, כך שדעת הנוסעים משפיעה על הרגלי הנסיעה של נוסעים אחרים. כיום, מכרזי משרד התחבורה לא מעניקים חשיבות מספקת לחוויית הנוסע, ואנחנו הולכים לשנות זאת. שיתוף הפעולה עם אפליקציית הופאון הוא גם חדשני, גם יעיל וגם פשוט. אנחנו, ב-15 דקות, נעשה הכל כדי שהתלונות יהפכו מתסכול לעשייה, לטובת כולנו".

מייסד הופאון, עופר סיני: "באמצעות לחיצה על מקש באפליקציה, הנוסע מפסיק להיות משתמש 'שבוי' בתחבורה ציבורית, והופך להיות לקוח אקטיבי שמקבל אפשרות לדרג את חוויית הנסיעה, באופן בלתי תלוי. ממש כמו דירוגים במגוון שירותים כגון אירוח, מוניות, מסעדות. תוך זמן קצר באמצעות מעורבות הנוסעים, השירות יאפשר שיקוף תמונת מצב עדכנית ומהימנה וזיהוי מגמות וכשלים בשירות התחבורה הציבורית בחוויית הנוסע, בבטיחות ובאיכות הנסיעה".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר