אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)
אוטובוסים בירושלים (צילומים: אגד, סופרבוס, אקסטרה)

בעוד חודש בדיוק: מחיר הנסיעה באוטובוס יזנק; יש גם הטבה לאזרחים הוותיקים

לאחר אישור תקציב המדינה, משרד התחבורה מפרסם כי מחיר הנסיעה באוטובוס יזנק בעשרות אחוזים, בדומה למחיר ברכבת הקלה. מחיר נסיעה בודדת יעמוד על 8 שקלים, מנוי שבועי וחודשי יתייקרו במאות שקלים. במקביל - סוף-סוף תיכנס לתוקף ההטבה המעניקה נסיעה בחינם לגילאי 67 ומעלה. הנחות גם לצעירים וחיילים משוחררים

פורסם בתאריך: 25.3.25 17:58

יד אחת לוקחת, יד שנייה מחלקת לאוכלוסיות מסוימות: תקציב 2025 אושר היום, שלישי, בכנסת, ומיד לאחריו מפרסם משרד התחבורה את השינויים הצפויים בתחבורה הציבורית בירושלים ובכלל הארץ – בראשם: זינוק של עשרות אחוזים במחיר נסיעה באוטובוס – כאשר מחיר נסיעה בודדת יתייקר ב-33 אחוזים ויעמוד על 8 שקלים (בדומה לרכבת הקלה) החל מהחודש הבא – ה-25 באפריל. כפועל יוצא מכך – גם מחירי המנויים השונים בתחבורה הציבורית – יומי, שבועי וחודשי יתייקרו באותם אחוזים – כשהמשמעות היא עלייה של מאות שקלים במחיר. במקביל, ולאחר אינספור עיכובים ודחיות – תצא לדרך פעימה נוספת ברפורמת 'צדק תחבורתי' של השרה מירי רגב, שעיקרה מתן הנחות משמעותיות לאוכלוסיות מסוימות ולתושבי הפריפריה. גם ההנחות יחלו ב-25 באפריל.

בין הבשורות – נסיעה חינם לאזרחים ותיקים בגילאי 67 ומעלה – בדומה למה שהיה עד כה לגילאי 75 ומעלה.

עוד במסגרת הרפורמה – הנחה של 33 אחוז ברכישת הסדר נסיעה תקופתי (חופשי-חודשי) לגילאי 18 עד 26. כמו כן, חיילים משוחררים, כמו גם מסיימי שירות לאומי ושירות לאומי אזרחי יהנו מנסיעה בחינם למשך שנה מיום שחרורם.

בנוסף, משרד התחבורה בהחלטתו הקרובה (שעוד צריכה לקבל את אישור הכנסת) מחלק את ירושלים הלכה למעשה על פי מעמדות סוציו-אקונמיים (המדד החברתי-כלכלי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). בהתאם להחלטה של רפורמת 'צדק תחבורתי' מוצע לתת הנחה של 50 אחוז במחיר הנסיעה (בהסדר נסיעה תקופתי – חופשי-חודשי) לתושבים שמתגוררים בערים ובשכונות באשכולות 1 עד 5 במדד החברתי-כלכלי.

המטרה בצעד זה הוא להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית בפריפריה – אבל בהחלטה גם נקבע כי גם בתוך ערים – והבולטת שבהם היא ירושלים – יקבלו תושבי שכונות המדורגת באשכולות 1 עד 5 במדד הסוציואקונומי הנחות.

כך יוצא, למשל, שתושבי שכונות סמוכות – נניח שערי חסד ורחביה, בית וגן ובית הכרם, פסגת זאב ונוה יעקב/בית חנינא וכו' ישלמו מחיר שונה על נסיעה בתחבורה הציבורית.

במשרד התחבורה מציינים כי עליות המחירים, כמו גם התקציב שאושר למשרד במסגרת תקציב 2025, יופנו לטובת מספר נושאים מרכזיים:

שדרוג מערך התחבורה הציבורית בישראל – תוספות שירות בעלות של 250 מיליון שקלים שמטרתן הגדלה משמעותית של תדירויות קווי האוטובוס, שיפור האמינות בקרב ציבור הנוסעים, הוספת מקומות עבודה והגדלת צי נהגי התחבורה הציבורית.

מאבק בתאונות דרכים – השקעה בתשתיות ובמוקדי סיכון לשדרוג כבישים, טיפול בכבישים אדומים ופיתוח תחבורה עירונית ובינעירונית, שיתופי פעולה חוצי משרדים ורשויות מקומיות במטרה לשפר את הבטיחות בכבישים העירונים, העלאת מודעות לסכנות בדרכים ושינוי תרבות הנהיגה בישראל. כל זאת במטרה להביא לידי שינוי ממשי שיצמצם את מספר התאונות וההרוגים בכבישי ישראל.

 

 

בנוסף לתוכניות והרפורמות הללו, אושר בתקציב הנוכחי עוד פרויקטים חשובים לרבות: הגדלת התקציבים לסל בטיחות בדרכים, טיפול בכבישים אדומים, שדרוג כביש 40, הארכת כביש 6 דרום (שוקת- נבטים), הוזלת תעריף הנסיעה לכלל אזרחי ישראל בכביש 6 במקטעים החדשים ופיתוח תשתיות תחבורתיות ליישובי החברה הדרוזית והערבית בפרט ובכל רחבי הארץ ככלל.

"התקציב שאושר יאפשר להוציא לפועל את החזון שאני מובילה לחבר את כל חלקי הארץ באמצעות תחבורה ציבורית נגישה עם קישוריות וחיבוריות מיטבית", אומרת השרה רגב. "חיבור הארץ יפזר את האוכלוסייה באופן שיאפשר מוביליות חברתית ואיכות חיים גבוהה לכל אזרחי ישראל. התקציב החדש שאושר מציב את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות הלאומי ומשקף שינוי תפיסתי מהותי בראיית התחבורה כמנוע צמיחה וכאמצעי לצמצום פערים חברתיים. כמו כן, התקציב הנוכחי שם דגש מהותי במאבק בצמצום תאונות הדרכים. מערכת תחבורה מתקדמת היא לא רק תשתית פיזית, אלא גם תשתית חברתית המאפשרת שוויון הזדמנויות אמיתי".

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן מוסיף: "התקציב שאושר בהובלת שרת התחבורה רגב מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי בפיתוח התשתיות התחבורתיות של מדינת ישראל, קידום התחבורה הציבורית, מאבק בצמצום תאונות דרכים והקלה בגודש. מדובר בתקציב משמעותי המאזן בין צרכים לאומיים לבין יעדים חברתיים, תוך מתן דגש על הרחבת התחבורה הציבורית, חיבור בין כל חלקי הארץ ושיפור הנגישות. אישורו של התקציב יאפשר צמצום פערים וקידום מוביליות חברתית".

 

תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה קורה לגבי כרטיס של אזרח ותיק מעל גיל 67 שטעון במאות שקלים.

  2. פינחס.

    שיטת המקל והגזר, כששיטת המקל, בולטת הרבה יותר.
    מירי רגב, נחש מעל הקש.

  3. ארבקאן כפר כמא

    אלה סופרבוס סוטים וחמורים פי מיליון מאנשי סדום ועמורה בתקופת הברזל,הם שמים כרוז בתוך האוטובוס קו 30 טבריה עפולה בשיא הווליום שפולט שמות תחנות וזה לטענתם בגלח שיש חירש שנוסע פעם בשנה,אבל כול הבריאים בשמיעתם שנוסעים יום יום צריכים לסבול מהרמקול,זה הגישה שלהם.

  4. דנה

    הכל בלוף עד לרגע זה החוק לא נכנס ואולי לא יכנס מירי השררה

  5. דנה

    חבל שאתם מסננים תגובות בונות בושה לאתר שלכם נגיב במקומות ראויים יותר

  6. אזרח מודאג

    גם אם מורידים את המחירים לחלק מהאוכלוסיה העלאת המחירים לשאר רק תשכנע אותם לנסיעות עם הרכב ולא בתחבורה הציבורית.

  7. רונה

    עם כל הכבוד 8 ש״ח נסיעות זה המון אין התחשבות במשפחות שלא גומרים את החודש וגם זה מאד מרגיז מדינה שלא אכפת לה מכלום זה פוגע בכיס זה פשוט הפקר אחד גדול ארץ אוכלת יושביה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר