מסקר חדש של עמותת אור ירוק שנערך על ידי מכון המחקר "מאגר מוחות", עולה תמונה מדאיגה באשר לאופן נהיגת השליחים והיעדר הציות לחוקי התנועה הבסיסיים. כך, 75 אחוז מתושבי ירושלים והסביבה טוענים, כי הם חשים סכנה בטיחותית כאשר הם נוהגים או הולכים ברגל ורואים שליח בקרבתם.
עוד עולה מהסקר, כי 47 אחוז מתושבי ירושלים והסביבה נתקלו בשנה האחרונה בתאונה או אירוע של כמעט תאונה במעורבות שליח. 58 אחוז טענו, כי הם חשים סכנה בטיחותית לעצמם או לסובבים אותם בעת הליכה בקרבת שליח. 82 אחוז מאמינים כי חברות השליחויות צריכות לדאוג להכשרת השליחים לנהיגה בטוחה, ו-89 אחוז טוענים כי חברות השליחויות צריכות להיות אחראיות על בטיחות הכלים בהם משתמשים הרוכבים. כמו כן, 69 אחוז מאמינים כי המדינה צריכה לפקח באופן הדוק יותר על אופן נהיגת השליחים.
כאשר תושבי ירושלים והסביבה נשאלו באיזו תדירות ראו שליחים מבצעים את הפעולות הבאות – 69 אחוז טענו כי ראו שליח עוקף בצורה מסוכנת בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד; 55 אחוז טענו כי ראו שליח נוהג במהירות מופרזת, שאינה מתאימה לתנאי הדרך בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד; 56 אחוז טענו כי ראו שליח רוכב באופן פראי בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד; 52 אחוז טענו כי ראו שליח מבצע עבירות תנועה בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד; 22 אחוז טענו כי ראו שליח עובר באור אדום בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד, ו-39 אחוז טענו כי ראו שליח רוכב על המדרכה בתדירות גבוהה וגבוהה מאוד.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השליחים בכבישים הפכו למטרד. מהסקר עולה כי רוב הציבור חושש מהם וראה אותם מבצעים עבירות תנועה חמורות. שליחים תמיד ימהרו גם אם זה מסכן את החיים שלהם ושלנו. הדרך להפחית את הסכנה שלהם להיפגע בתאונת דרכים ולחזק את תחושת הבטחון של הציבור היא לקיחת אחריות מצד החברות שמרוויחות כסף רב מהשליחויות. עליהן לבצע הדרכות ולוודא, כי שליחים שהצטברו נגדם תלונות רבות, לא יעלו יותר על הכביש. במקביל, המשטרה חייבת להגביר את האכיפה כנגד שליחים כדי ליצור אווירה הרתעתית שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים. אי אפשר להמשיך במצב כפי שהוא היום כי זה עולה בחיי אדם ופוגע בביטחון של כולנו".
נעמי
חסרה השאלה – כמה פעמים "חתך" אתכם, הנהגים, רוכב אופנוע וולט והשאיר דפיקה על המכונית? אצלי פעמיים.