נויה ואימה אתי כהן (צילום: פרטי)
נויה ואימה אתי כהן (צילום: פרטי)

מרתיח: לאחר שניצלה ממוות בעריסה, נויה עדיין לא הולכת לגן

אימה של נויה, אתי כהן, מהר חומה ממשיכה להיאבק בימים אלה מול משרדי הרווחה והבריאות, שטרם אישרו עבור בתה סייעת רפואית בגן

פורסם בתאריך: 17.9.17 10:48

אתי כהן, אימה של נויה בת ה-11 חודשים, שחייה ניצלו ממוות בעריסה, ממשיכה להיאבק בימים אלה מול משרד הרווחה ומשרד הבריאות, שטרם אישרו עבור בתה סייעת רפואית בגן. כהן, למעשה, נשארת עם בתה נויה בבית מתחילת השנה.

"נויה עדיין בבית", מספרת אתי כהן ל"כל העיר", "למי לא פנינו ועם מי לא דיברנו. דיברנו עם מנהל פניות הציבור והוא לא אישר את זה ואמרו לנו שזה בטיפול. אני על סף להרים ידיים. אני בבית, לא יכולה לעבוד ולא יכולה כלום. דיברנו עם משרד הבריאות והרווחה, משרד הבריאות אומר שמשרד הרווחה צריך לממן את הסייעת הרפואית, אבל משרד הבריאות אומר לי שאם משרד הרווחה יממן את הסייעת הרפואית אז הם יכשירו אותה לעבוד עם מכשיר מציל חיים. כרגע זה נופל בבירוקרטיה. אף אחד לא מוכן לממן את הסייעת הזו. בנוסף, הבהירו לי שגם אם יתנו לי סייעת יממנו אותה רק ארבע שעות, מה יעזור לי סייעת ארבע שעות, עד שאני אביא אותה לגן אני כבר אצטרך לצאת כדי להחזיר אותה, אני פשוט מיואשת".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה לפני כחודש וחצי ב "כל העיר" נויה התינוקת לקתה בתסמונת מוות בעריסה  וחייה ניצלו, לאחר שאביה העניק לה עזרה ראשונה מצילת חיים. היא טופלה במשך למעלה מחודש ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בשערי צדק – מדובר במקרה נדיר ביותר של תינוקת שלקתה בדום לב כשהיא בעריסתה. כיום נויה היא ילדה בריאה ורגילה, שהולכת ומדברת, אולם הצוות הרפואי המליץ להורים כי על נויה להיות בגן תחת השגחה של סייעת רפואית. כאמור, עד כה לא אושר עבור נויה הקצאה של סייעת רפואית שכזאת שמוכשרת להשתמש במכשיר מציל חיים. בחודש שעבר סיפרה כהן ל"כל העיר": "אנחנו ביקשנו ממשרד הרווחה סייעת רפואית, שאמורה להיות צמודה אליה בגן שבו היא תתחיל ללמוד בעוד חודש. הצוות הרפואי בשערי צדק הורה לנו שהיא חייבת סייעת רפואית, לא סייעת רגילה, אלא כזו עם ניסיון רפואי שבמידה וקורה משהו לנויה היא יכולה לעזור לה, אבל הם כרגע מוכנים להקצות לנו סייעת רגילה רק 50 שעות בחודש, שזה אפילו לא מכסה שבוע".

 

נויה כהן, בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

נויה כהן, בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות נותן ייעוץ בנושאים רפואיים למשרדי הרווחה והכלכלה לגבי שאלות רפואיות של תינוקות ופעוטות שנמצאים במסגרת מעונות הילדים. ביחס למקרה הספציפי, המענה בפועל נמצא באחריות משרד הרווחה המפעיל ומפקח על המעונות".

ממשרד הרווחה נמסר: "לבקשת משרד העבודה והרווחה, מעון היום שומר לפעוטה מקום פנוי עד אשר משרד הבריאות ייעתר להצמיד סייעת רפואית לפעוטה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר