נויה ואימה אתי כהן (צילום: פרטי)
נויה ואימה אתי כהן (צילום: פרטי)

אחרי שניצלה ממוות בעריסה: המאבק הבא של נויה התינוקת

אתי כהן, אימה של נויה מהר חומה שחייה ניצלו ממוות בעריסה, נאבקת מול משרד הרווחה כדי שיאשרו לבתה סייעת רפואית צמודה בגן שתתחיל ללמוד בו בשנה הקרובה

פורסם בתאריך: 7.8.17 09:53

אתי כהן, אימה של נויה התינוקת מהר חומה שחייה ניצלו ממוות בעריסה, נאבקת בימים אלה מול משרד הרווחה שטרם אישר עבור בתה סייעת רפואית בגן שתתחיל ללמוד בו בשנה הקרובה.

כזכור, כפי שפורסם "כל העיר" נויה, בת ה-10 חודשים לקתה בתסמונת מוות בעריסה וחייה ניצלו, לאחר שאביה העניק לה עזרה ראשונה מצילת חיים והיא טופלה במשך למעלה מחודש ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בשערי צדק – מדובר במקרה נדיר ביותר של תינוקת שלקתה בדום לב כשהיא בעריסתה.

 

נויה כהן התינוקת, בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

כהן מספרת ל"כל העיר" כי "אנחנו ביקשנו ממשרד הרווחה סייעת רפואית, שאמורה להיות צמודה אליה בגן שבו היא תתחיל ללמוד בעוד חודש. הצוות הרפואי בשערי צדק הורה לנו שהיא חייבת סייעת רפואית, לא סייעת רגילה, אלא כזו עם ניסיון רפואי שבמידה וקורה משהו לנויה היא יכולה לעזור לה, אבל הם כרגע מוכנים להקצות לנו סייעת רגילה רק 50 שעות בחודש, שזה אפילו לא מכסה שבוע".

 

 

נויה כהן, בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

נויה כהן, בשבוע שעבר (צילום: פרטי)

כהן שיגרה במהלך השבוע שעבר מכתבים למשרד הרווחה, שבהם הם מסבירה את מצבה הרפואי הנדיר של נויה התינוקת, אולם עד כה  במשרד הרווחה לא התקבלה החלטה בעניינה. "שלחתי אליהם מכתבים, דיברתי איתם, פנינו לכל מי שאפשר. בינתיים כלום. מה תעשה סייעת רגילה אם משה יקרה לנויה?  היא תתקשר למד"א ועד שהם יגיעו. עוד חודש מתחילה שנת הלימודים ועד עכשיו לא אישרו לי את הסייעת הרפואית".​

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה לדברים: "פעוט אשר צרכיו הרפואיים מחייבים השגחה צמודה והתערבות רפואית כנדרש אינו יכול להשתלב במסגרת מעון יום רגיל. משרד העבודה והרווחה מציע מענה זמני למטפלת בית בבית המשפחה לתקופה של שלושה חודשים עד למציאת מענה קבוע בשיתוף עם משרד הבריאות וביטוח לאומי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר