אשפה הצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017
ארמון הנציב

האם מדובר בפלופ? כך נראו חלק ממטמנות האשפה המודרניות בחג

האשפה עלתה על גדותיה בפחים ברחבי העיר, כולל במטמנות האשפה החדשות בארמון הנציב

פורסם בתאריך: 24.9.17 10:57

במהלך ימי החג הארוכים הצטברו הררי אשפה בפחים ברחבי העיר שעלו על גדותיהם. האשפה הצטברה גם בפחי האשפה המוטמנים החדשים, שהותקנו לא מזמן בשכונת ארמון הנציב.

 

אשפה בצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017

ארמון הנציב, שבת אחר הצהריים

כזכור, לפני החג, נמסר מהעירייה כי "בשל רצף ימי השבתון שבין ראש השנה לשבת, לא יתקיים פינוי אשפה במהלך החג והשבת, ובעקבות כך העירייה נערכת לתגבור הפינוי בערב החג, במוצאי השבת וביום ראשון. צוותי הניקיון יפעלו במטרה לפנות מרחבי העיר פסולת רבה ככל האפשר, כדי להשאיר את מכלי האשפה בשכונות פנויים. עם צאת השבת תחל העירייה בפינוי האשפה שתצטבר במהלך החג".



 

אשפה בצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017

ארמון הנציב

העבודות להתקנת הפחים החדשים בארמון הנציב החלו בחודש מאי השנה. 130 פחי אשפה צפויים להיות מוטמנים בשכונה במטרה להחליף את פחי 'הצפרדעים' הירוקים והישנים. בעירייה ציינו כי עד כה הותקנו בעיר כ-300 פחים מוטמנים בהם הותקנו חיישנים שידווחו בזמן אמת על כמות האשפה במכלים ועל זמן הפנוי המתאים של המיכל. "כך ניתן יהיה לתכנן פינוי אשפה יעיל, חכם וזול יותר", הדגישו בעירייה. "בעתיד, עם התקנה נוספת של חיישנים ניתן יהיה לקבל מידע לגבי מכלים מלאים, וכך יתוכנן פינוי האשפה רק למכלים המלאים, תוך התאמת מסלול פינוי, דבר שייעל את פינוי האשפה ויצמצם את תנועת רכבי האשפה בשכונות העיר. מתקני האשפה טמוני הקרקע מהווים פתרון סביבתי וויזואלי בעיר. הפחים מופעלים ע"י נהגי המשאיות ועובדים העוברים הכשרה מיוחדת בתחום זה".

יש לציין כי סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) התייחס לנושא בדף הפייסבוק שלו, בין השאר הוא כתב: "יצאתי לרוץ הערב וראיתי יותר מדי פחים כאלו. זו לא גזירה משמיים. לא בראש השנה ולא בכל השנה. אפשר שיהיה פה נקי יותר. ראיתי את המאמצים של עובדי הניקיון ערב החג במנהל תפעול. הם צריכים חיזוק ותמיכה אמיתית. אפשר להקצות משאבים ולנהל תהליך מובנה של שינוי תרבות הניקיון בקרב התושבים. אפשר להגביר את כמות העובדים, מסלולי הפינוי, והפיקוח על מלכלכים. אפשר לרתום את גופי החברה האזרחית בירושלים, את המנהלים הקהילתיים בתי הספר ותנועות הנוער ולשנות אחת ולתמיד את המציאות הזו בירושלים. הצעתי זאת לא פעם בעבר. רק בשבוע שעבר ובחודש שעבר הצבענו פעמיים בועדת כספים נגד הסטת תקציב שראש העיר ביקש לאירועים במקום לתברואה.כמחזיק תיק התרבות אני מרגיש בוח לקבוע שיש מספיק אירועים בעיר. הגיע הזמן לטפל בחיים של האזרח הקטן שיוצא מהבית ורוצה לראות סביבה נעימה ונקייה. בגילה, בנחלאות, בפסגה, בארנונה, במזרח העיר או בשכונות החרדיות.

"אם העירייה יודעת לתת דו"חות בשבתות וחגים, עם עובדים לא יהודים, שיש להם יום מנוחה אחר", הוסיף ברקוביץ, "ניתן למצוא פתרונות גם בתחום התברואה לימים אלו. אני קורא לראש העיר לקראת דיוני התקציב 2018 להקציב לנושא הזה משאבים משמעותיים ולאפשר לנו להוביל מהלך משמעותי עם גופים רבים בעיר. זוהי אחריותנו וזה מה שהתושבים מבקשים".



אשפה בצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017

ארמון הנציב

 

מהעירייה נמסר בתגובה: בניגוד לנטען, מבדיקה שערכנו הפחים המוטמנים החדשים בתלפיות מזרח לא הגיעו לקיבולת מלאה ועדיין היה ניתן לשפוך אשפה לתוכם. באזור קיימת תופעה פסולה שהתושבים זורקים את האשפה מחוץ לפח במקום בתוכו. אנו שבים וקוראים לתושבים לזרוק את האשפה לתוך המיכל ולא לידו כדי לשמור על ניקיון הסביבה. יצוין כי העירייה פעלה באופן מוגבר החל משבועיים לפני ראש השנה במבצע ניקיון רחב ומקיף בשכונות העיר, באתרי התיירות ובשווקים השונים, אגף התברואה הכפיל את המשמרות והוגדלה תדירות איסוף האשפה בתוספת רכבי איסוף, רכבי דחס, מנופים לאיסוף גרוטאות ואמצעים מיוחדים.  עם צאת החג החלה העירייה בפעילות מתוגברת לאיסוף אשפה במהלך כל הלילה וביום ראשון, הופעלו 5 משאיות נוספות לפינוי אשפה, תוגברו המסלולים לפינוי האשפה, תוגברה פעולת הטיטוא ברחבי העיר ונערכו פעולות ניקיון נוספות בשכונות. בנוסף, החל מיום ראשון ב- 05:00 בבוקר החל מבצע ניקיון בגני השעשועים והפארקים בעיר.

 

אשפה בצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017

ארמון הנציב

 

אשפה בצטברה במהלך ימי חג ראש השנה 2017

ארמון הנציב

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר