אליקא חבויניצקי, היום בהדסה (צילום: דוברות הדסה)
אליקא חבויניצקי, היום בהדסה (צילום: דוברות הדסה)

הילדה שנפגעה בקרית מנחם: "חציתי בזהירות, אבל האוטו פגע בי"

בהדסה עין כרם מאושפזת אליקא חבויניצקי, עוד מעט בת 11, מתעמלת קרקע אומנתית - אתמול, ראשון, יום לפני נסיעתה לתחרות בינלאומית בפולין, היא נפגעה מרכב בעת שחצתה את הכביש, כיום היא סובלת מחבלות בכתף, ברגל ובראשה

פורסם בתאריך: 25.9.17 19:12

בהדסה עין כרם מאושפזת אליקא חבויניצקי, בת כמעט 11, שנפגעה אתמול, ראשון, 24.9, מרכב ברחוב הנרייטה סולד בקרית מנחם, בעת שחצתה את הכביש. חבויניצקי פונתה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם, והיום, שני, 25.9, לאחר טיפול במחלקת הטראומה של בית החולים היא משחזרת ומוסרת ל"כל העיר": "אוטובוס עצר והנהג סימן לי לעבור. חציתי בזהירות וגם הסתכלתי מעבר לאוטובוס כדי לראות שלא מגיעה מכונית", היא מתארת, "היה פנוי והמשכתי לעבור. ואז פגע בי האוטו והתעוררתי כאן בהדסה".חבויניצקי, שברה כתף ורגל ונחבלה בראשה. לאחר הטיפול הראשוני ביחידת הטראומה של הדסה עין כרם, המורגלת בטיפול בנפגעי תאונות דרכים – גם המורכבות שבהן, הועברה למחלקה הכירורגית לילדים, שם יבדקו בהמשך את רגלה השמאלית המגובסת ויבררו אם יש לנתח או לא.


"כאשר ראינו את הילדה על הכביש עברתי מיידית לנוהל רובוטי במחשבה", אומרת אלה חבויניצקי, אימה של אליקא. "כמתמטיקאית אני לא מאפשרת בדרך כלל לרגשות לשלוט בי, פעלתי עם הראש. ואז הגענו להדסה וקיבלנו המון אהבה ותמיכה מהצוות של הדסה וגם מהפרמדיקים שחזרו לבקר את אליקא כמה פעמים".

הפציעה גרמה לאכזבה עמוקה בחייה של אליקא – מתעמלת קרקע אומנותית בכדור ובסרט, והיתה למעשה ערב נסיעתה הראשונה לתחרות בינלאומית בפולין. "זה היה החלום שלה", מסבירה אלה. "כעת היא רק רוצה לחזור למשטח האימונים שלה ולבית הספר ללימודי המתמתיקה. המצב היה עלול להיות גרוע בהרבה, אבל ככה זה כשאנשים ממהרים מדי עם האוטו".

אמבולנס (צילום: ג'יני)

אמבולנס (צילום: ג'יני)



ד"ר מועטסם שוויקי, נוירוכירוג ילדים מומחה בהדסה עין כרם, מוסיף ואומר כי "למרות עוצמת החבלות שקיבלה והפגיעות הלא פשוטות והמרובות באזורי גוף שונים, המצב הנוירולוגי שלה מצוין באופן יחסי ואני מקווה שאחרי תקופת שיקום קצרה יחסית היא תוכל לחזור לשגרה באופו משביע רצון".

הילדה ככל הנראה לא חצתה במעבר חציה. ממשטרת ירושלים נמסר כי נפתחה חקירה, הנהג עוכב במקום התאונה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר