מעבר חציה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)
מעבר חציה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב)

כמה אחוזים מהולכי הרגל בעיר מרגישים בטוחים ליד כביש?

מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי 33 אחוז מתושבי ירושלים לא מרגישים בטוח לחצות את הכביש בעיר. אור ירוק: "הפתרון - פסי האטה"

פורסם בתאריך: 23.9.17 11:15

33 אחוז מתושבי ירושלים מצהירים כי אינם מרגישים בטוחים כלל, או מרגישים לא כל כך בטוחים, בעת שהם חוצים כביש בעיר. כך עולה מסקר שביצעה באחרונה עמותת 'אור ירוק' בנוגע לתחושותיהם של הולכי הרגל המשתמשים בכבישים ברחבי הארץ. הסקר בא על רקע נתונים שאספה העמותה ולפיהם מתחילת שנת 2017 נהרגו בכבישי ישראל 77 הולכי רגל – מספר המהווה יותר מרבע מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים השנה.

העמותה בדקה בסקר את תחושותיהם של הולכי הרגל בכל הערים בישראל, ומצאה כי בערים רבות הולכי הרגל אינם מרגישים בטוחים בעת החציה. ירושלים דווקא נמצאת בתחתית הרשימה מבחינה זו, בעוד שבתל אביב 52 אחוז מהנשאלים השיבו כי הם לא מרגישים בטוחים בעת חציית כביש, במידה כזו או אחרת, ו-48 אחוז מתושבי חיפה והצפון.

 



צומת אורנים

 

שאלה נוספת שנשאלו המשתתפים בסקר יכולה ללמד על שכיחות תאונות הדרכים שבהן מעורבים הולכי רגל: 47 אחוז מהנשאלים תושבי ירושלים השיבו כי הם מכירים אדם שנפגע או שכמעט נפגע בתאונת דרכים כהולך רגל (כולל הנשאלים עצמם). שיעור זהה נרשם גם בתל אביב, ובשרון השיעור עומד על 43 אחוז.

 



ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מציין כי "מסוכן ללכת במדינת ישראל. פעולה פשוטה כמו חציית כביש הפכה למסוכנת. אנשים מפחדים לחצות את הכביש מפחד שייפגעו ממכוניות, מאופנועים ומאופניים חשמליים. הפתרון הוא פשוט וזול – התקנת פס האטה לפני מעברי חציה מסוכנים תרסן את מהירות הנסיעה, עוצמת הפגיעה תהיה קטנה יותר וסיכוייו של הולך הרגל לשרוד יעלו. האחריות היא של משרד התחבורה והרשויות המקומיות לאתר את אותם מעברי חציה מסוכנים ולשפר את התשתית בהם. אסור לחכות להרוג הבא".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר