הפגנה נגד הקמת מכללות צה"ל בעין כרם (צילום: מטה מאבק עין כרם)
(צילום: מטה מאבק עין כרם)

חיזוק למאבק נגד הקמת מכללות צה"ל בעין כרם

המינהל הקהילתי יובלים הצטרף לקואליציית המתנגדים לתוכנית להקמת מכללות צה"ל על גבעת הטרסות בעין כרם

פורסם בתאריך: 28.9.17 10:04

מינהל קהילתי יובלים הצטרף לקואליציית המאבק נגד הקמת מכללות צה"ל על גבעת הטרסות בעין כרם. במכתב ששיגר יו"ר המינהל רוני שרון אתמול, רביעי, 27.9, לרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, הוא כותב בין השאר כי "הבחירה להקים את המכללות על גבעת הטרסות במורדות שכונת עין כרם הינה, לדעתנו, בחירה שגויה שמשמעותה פגיעה בנכסי נוף, תרבות ומורשת לאומיים ובינלאומיים (במקום המיועד להכרזה כאתר מושת עולמי), בנוסף לפגיעה תחבורתית קשה, פגיעה בריאה ירוקה ומשמעותית וכל זאת תוך שחיקת מכלול ההטבות הכלכליות והחברתיות לעיר ירושלים כתוצאה מהמיקום השגוי של הפרויקט".



מכללות צה"ל (הדמיה: דובר צה"ל)

הדמיה של מכללות צה"ל בעין כרם (הדמיה: דובר צה"ל)

בהמשך מבקש שרון: "אני פונה אליכם בבקשה להקפיא כרגע את הכוונה להקים את המכללות בגבעת הטרסות בעין כרם, למצות תהליך של תכנון פיזי כולל במרחב המנהל בכלל ובמרחב שמערבית לציק הנטקה – הנרייטה סולד (ראית היובל מערב/האגן המזרחי של עין כרם) – כפי שדרשה הוועדה המחוזית עת החליטה לאמץ את תכנית האב יובלים-גנים. בנוסף, אני מקווה שתבחנו חלופות למיקום המכללות, כך שיענו על צרכי צה"ל בלי לגרור אותו למחלוקת ציבורית ללא כל צורך".

כזכור, כפי שפורסם באתר "כל העיר", בשבוע שעבר, בזמן שהתקייים טקס הנחת אבן הפינה למכללות צה"ל בעין כרם במעמד שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וראש העיר ניר ברקת., הפגינו תושבים וראשי המתנגדים באזור.

 

הפגנה נגד הקמת מכללות צה"ל בעין כרם (צילום: מטה מאבק עין כרם)

מתוך הפגנת התושבים בשבוע שעבר (צילום: מטה מאבק עין כרם)



 

 

ועד התושבים, שפתח במאבק נגד המהלך, שיגר פנייה לרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, ולראש העיר ניר ברקת, טוענים אנשי הוועד כי המעבר המתוכנן של המכללות הצבאיות אל לב העיר, יפגע באזור בצורה קשה. מנגד, בעירייה טענו בין השאר כי "העירייה  מברכת על מימוש התוכנית הממשלתית להעברת ולהשבת המוסדות הממלכתיים והממשלתיים לבירה, ורואה בפרויקט זה חשיבות גדולה הן לעיר והן למכללות עצמן. מאות קצינים יעלו לירושלים מידי יום ובכך יחזקו את מעמדה של העיר כמוקד השלטון, ואת המגזר הציוני בה. לאחר עבודה מעמיקה ובחינה של כמה מקומות, נמצאה חטיבת קרקע זו כחלופה המיטבית בשל יתרונותיה הרבים: השטח מיועד לפיתוח עירוני ולא לשימור", עוד נמסר מהעירייה: "העירייה והרשות לפיתוח ירושלים מנהלות את תהליך התכנון, ויפעלו על מנת לוודא שערכי הטבע והסביבה יישמרו ככל הניתן במהלך התכנון והביצוע".

 

טקס הנחת אבן הפינה למכללות צה"ל - ראש העיר ניר ברקת, השר אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט (צילום: דובר צה"ל)

ראש העיר ניר ברקת, השר אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט בטקס הנחת אבן הפינה למכללות, בשבוע שעבר (צילום: דובר צה"ל)

 

טקס הנחת אבן הפינה למכללות צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

טקס הנחת אבן הפינה למכללות צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שם,חם ,יפת וחיות-מתות נבלות במאה ה-57...58 לבריאת העולם,השם ישמרנו אים בכלל זה אצלו ב-יומן.

    ירושלים-מטרופולין בינאומי ובינלאומי חנוק ,קברניטי המדינה ,הריבונות,העיר והמטרופולין ו-הריבון אתם בכלל מסוגלים לעצור את הסחף אילו מוכווני-מטרה אתם,אה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר