יהודה גרינפילד-גילת, הרב אהרון ליבוביץ (צילומים: קרן רוזנפלד, נעם פיינר)
יהודה גרינפילד-גילת, הרב אהרון ליבוביץ (צילומים: קרן רוזנפלד, נעם פיינר)

רוטציה בסיעת 'ירושלמים': גרינפילד-גילת במקום הרב ליבוביץ

לקראת הבחירות המוניציפליות, אוקטובר 2018: הרב ליבוביץ יפרוש ממועצת העירייה כדי להתמקד בבניית קמפיין הבחירות של הסיעה. המחליף - אדריכל גרינפילד-גילת, שמוביל את מאבק הדירות הנמצאות על קרקעות הכנסייה בעיר

פורסם בתאריך: 23.10.17 11:28

שנה לבחירות המוניציפליות 2018: בישיבת מועצת העירייה ביום חמישי הקרוב, 26.10.17 יודיע הרב אהרון ליבוביץ (ירושלמים) על פרישה מהמועצה, וזאת בכדי להתמקד בבניית קמפיין שנת הבחירות כיו"ר הנהלת סיעת 'ירושלמים'. את הרב ליבוביץ יחליף במועצה יהודה גרינפילד-גילת, שיזם ומוביל את המאבק להבטחת עתיד אלפי הדירות הנמצאות על קרקעות הכנסייה.

 



 

הרב ליבוביץ, שמכהן כחבר מועצת העיר בשנתיים וחצי האחרונות, ימשיך לעמוד בראש הנהלת הסיעה, ויהיה האחראי על הרחבת השורות ובניית הקמפיין והשטח לקראת הבחירות המוניציפאליות ב-30 לאוקטובר 2018. זאת, לצד המשך כהונתו כראש ארגון 'השגחה פרטית' – ארגון שהוקם על ידי סיעת 'ירושלמים' ופועל לקדם את הכשרות בישראל על-ידי פירוק מונופול הכשרות של הרבנות הראשית ופתיחת השוק לתחרות.

 

הרב אהרון ליבוביץ' (צילום: נעם פיינר)

הרב אהרון ליבוביץ (צילום: נעם פיינר)

 

אדריכל יהודה גרינפילד-גילת, תושב בקעה, בן 41, נשוי לשלומית ואב לשלושה, שייכנס כחבר מועצה במקום הרב ליבוביץ, מוביל בחודשים האחרונים את מאבקה של סיעת 'ירושלמים' למציאת פתרון מקיף וכולל לסוגית קרקעות הכנסייה. גרינפילד-גילת הוא בוגר ישיבת הר עציון באלון-שבות, הטכניון ואוניברסיטת הרווארד. בצבא שירת בצנחנים ובמילואים משרת באגף תכנון במטכ"ל. אל הפוליטיקה העירונית הוא מגיע אחרי 15שנה בפעילות חברתית ומקצועית, מתוכן 5 שנים כפעיל בסיעת 'ירושלמים'. לצד עבודתו כמנכ"ל משותף של משרד התכנון "סאיה עיצוב לשינוי", גרינפילד-גילת היה גם יועץ לנשיא המדינה וליו"ר האופוזיציה בכנסת, וכותב בימים אלו דוקטורט בנושא מדיניות משטרי גבול באוניברסיטה העברית.

הרב ליבוביץ התייחס לרוטציה הצפויה:"השנה הקרובה תהיה קריטית לעתיד ירושלים ותושבי העיר, ויש צורך להיערך בהתאם. אני מפנה את מקומי במועצת העיר כדי שאוכל להקדיש את הזמן הנחוץ לבניית הקמפיין שלנו – מבלי לפגוע בעבודה החשובה של מועצת העיר. לאור מסע הכניעה המתמשך של ניר ברקת, אין מקום לפשרות ואין זמן להסחות דעת. עכשיו יותר מתמיד, ירושלים צריכה אופוזיציה חזקה. יש לי אמון ומלא וביטחון רב בראשת הסיעה פלר חסן-נחום, שיחד עם איתי גוטלר ויהודה גרינפילד-גילת ימשיכו להוביל את העשייה העירונית במועצה. בחודשים הקרובים סיעת 'ירושלמים' תקיים פריימריז ותציג את החזון העירוני ואת תכנית העבודה שלה לעשור הקרוב".

יהודה גרינפילד- גילת (צילום: קרן רוזנפלד)

יהודה גרינפילד-גילת (צילום: קרן רוזנפלד)

חבר המועצה הנכנס, יהודה גרינפילד-גילת: "אני נכנס לנעליים גדולות, וזאת גאווה גדולה לשמש כחבר מועצה בירושלים. אני מגיע עם ניסיון בהתוויית וביצוע מדיניות, ועם הרבה אנרגיות של עשייה וכוונה לנצל לטובת העיר את הרקע שלי בתכנון גבולות למרחבים משותפים. תושבי העיר, ובעיקר אלו המתגוררים בשכונות המעורבות ואלו שבבעלותם דירות הנמצאות על קרקעות הכנסייה, משלמים היום מחיר כבד כתוצאה משנים ארוכות של התעלמות ודחיינות כרונית מצד הרשויות. היעדר התכנון לטווח-זמן בינוני-רחוק הוא אחד מנקודות החולשה הגדולות ביותר של התנהלות עירונית, והשאיפה שלי הוא שיחד עם סיעת 'ירושלמים' אקדם בירושלים תכנון ארוך-טווח, תהליכי שיתוף ציבור משמעותיים, התמודדות ופתרון לסוגיות דת ועיר ושירות לתושב על הצד הטוב ביותר".

אלעד מלכא מסיעת התעוררות חוזר למועצה

רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

ח"כ רחל עזריה (צילום אורן בן-חקון)

חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו), מייסדת סיעת 'ירושלמים' מוסרת: "אני מברכת את חברי וחברות סיעת 'ירושלמים' על המהלך החשוב לטובת העיר ירושלים. הרב אהרון ליבוביץ עשה עבודה מצויינת כחבר מועצת העיר ירושלים. סיעת 'ירושלמים' יחד עם אלפי ירושלמים מודים לו מקרב לב על העבודה האינטנסיבית. יהודה גרינפילד-גילת הינו שותפי למאבק על עתיד קרקעות הכנסייה. אין לי ספק שכניסתו למועצה תאפשר מהלך רחב יותר לטובת הנושא, ואני בטוחה שעוד נביא בשורה לאלפי המשפחות בירושלים. חילופים אלו מחזקים את סיעת 'ירושלמים' לקראת הבחירות הקרובות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר