עין כרם , עינב בר כהן (צילומים: מגד גוזני, שרון גבאי)
עין כרם , עינב בר כהן (צילומים: מגד גוזני, שרון גבאי)

המאבק הבא? החרדים פועלים להשבית את עבודות הניקיון בשבת

חברת המועצה עינב בר כהן: "האם הרי האשפה שנערמים במהלך סופי השבוע אינם חשובים מספיק כמו מתן דוחות חניה לתושבים?"

פורסם בתאריך: 1.11.17 13:32

זירה חדשה להתגוששות בין חרדים לחילונים בירושלים? שירות הניקיון העירוני בשבת, שמצומצם גם כך, עומד במרכז דיון בעירייה. ל"כל העיר" נודע כי כמה מחברי המועצה החרדים פועלים להשבית את עבודות הניקיון בשבת, שבעיקר מתרכזות במקומות הבילוי בעיר, כמו למשל בעין כרם, ומבוצעות על ידי עובדים המתגוררים במזרח העיר – "גוי של שבת".

 

ניקיון בירושלים (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)

(צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)



 

חברת מועצת העירייה עינב בר כהן מציינת בשיחה עם "כל העיר": "האם הרי האשפה שנערמים במהלך סופי השבוע אינם חשובים מספיק כמו מתן דוחות חניה לתושבים?". בר כהן מספרת כי הנושא עלה בתכתובות של חברי המועצה, בעקבות תלונה של תושב אודות עבודת פועלי ניקיון בשבת. "כיום, פועלי הניקיון שפועלים בעיר, עובדים במתכונת מצומצמת, במרכזי בילוי ובאזורים מרכזיים בלבד", אומרת בר כהן, "מדובר על פועלי ניקיון שאינם יהודים, אשר נחשבים על פי ההלכה 'גוי של שבת'".

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

 

"נכון יותר לפעול לטובת איכות חייהם של התושבים בצורה מצומצמת, יחד עם עובדים לא יהודים – שזה תואם את ההלכה היהודית ומנגד להפסיק את הפעילות של הפיקוח העירוני כנגד המרכולים בשבת"", מוסיפה בר כהן, "ההחלטה לפעול כנגד המרכולים שפועלים בשבת, החלה לאחרונה בעקבות החלטת ראש העיר לסגור את המרכולים בירושלים וגם נגד דוחות חניה שרבים מהמבלים הירושלמים בשבתות מכירים מקרוב, כדוגמת מתחם עין כרם. השאלה היא איפה עיריית ירושלים פועלת ביום המנוחה ולאיזה מטרות. ראינו בחגים האחרונים שהיו סופי שבוע ארוכים מאוד ונערכמו הרי אשפה ולכלוך. האם קנסות ודוחות חניה קודמים לאיכות חייהם של תושבי ירושלים?".

 

עין כרם (צילום: מגד גוזני)

עין כרם (צילום: מגד גוזני)

 



 

חבר מועצת העירייה, מחזיק תיק הפיקוח העירוני, ישראל קלרמן (יהדות התורה), מוסר ל"כל העיר": "צריך למצוא את הרבנים המתנגדים, שיגידו מה צריך לעשות על פי ההלכה, כיוון שהכל עניין של הלכה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אין שינוי בפעילות ובמדיניות העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר