שריפה בחנות המציאון, החנות לפני השריפה (צילומים: יח"צ עמותת שק"ל)
שריפה בחנות המציאון, החנות לפני השריפה (צילומים: יח"צ עמותת שק"ל)

מרכז העיר: מבצע גיוס לשיפוץ חנות 'המציאון' של עמותת שק"ל

החנות, המעסיקה עובדים בעלי צרכים מיוחדים, נשרפה כליל בשבוע שעבר - "רוצים להתחיל בשיפוץ באופן מיידי"

פורסם בתאריך: 7.11.17 16:35

מתגייסים לשיקום סניף 'המציאון': החנות למוצרי יד שנייה במרכז העיר, המעסיקה עובדים עם צרכים מיוחדים, נשרפה כליל בשבוע שעבר. אנשי עמותת שק"ל – שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים, שהתגייסו לסייע לשיקום המקום, פותחים כעת במבצע גיוס ייחודי במטרה להחזיר את המועסקים לשגרה במהירות האפשרית.

 


שריפה בחנות המציאון (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)

השריפה בחנות המציאון (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)



 

הדליקה שהעלתה את המקום באש פרצה בחצר אחד הבניינים הסמוכים לחנות, בין רחוב דורות ראשונים לבין רחוב יעבץ חדרה. בעקבותיה, נשרפה כליל החנות כולה ולא נשאר כל זכר לשום פריט שהיה במקום. אבי אביקר, מנהל 'המציאון', מספר כי כשהגיע למקום בסערת רגשות, הביט בקיר מולו וראה סימן גדול של לב, שנותר על קיר. "פתאום הרגשתי שמישהו נותן לי סימן: חייבים להמשיך את המפעל הנפלא שלנו", הוא מספר. "הייאוש הפך ברגע לתקווה גדולה שנותנת את הכוח להתגבר, לשפץ את המקום ולהפעילו למען המועסקים שלנו ולמען הלקוחות כאחד".

'המציאון' נוסד בשנת 2013 כעסק חברתי-סביבתי, במטרה לשלב אנשים בעלי צרכים מיוחדים בתעסוקה ולממש את העוצמות שהם מביאים איתם. פרטי יד שנייה נתרמים למקום על ידי הציבור הרחב, ואפשר למצוא בו ביגוד, תכשיטים, ספרים ומוצרי וינטג' שונים. ב'מציאון' מועסקים כיום יותר מ-15 עובדים, המלווים על ידי אנשי מקצוע של עמותת שק"ל. בסניף 'המציאון' שבמרכז העיר הועסקו שמונה עובדים, מחציתם עם צרכים מיוחדים, שמצפים לחזור לעבודתם בהקדם האפשרי.

 


שריפה בחנות המציאון (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)

החנות לאחר השריפה (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)


 

"אנו נרגשים מאוד מהתמיכה הרבה שאותה קיבלנו מהלקוחות שלנו, ומאנשים רבים שהציעו לסייע אחרי השריפה", מוסיף לספר אביקר. "לצערנו, הביטוח לא מכסה את כל הנזק ולכן החלטנו לבקש את עזרת הציבור על מנת שנתחיל בשיפוץ באופן מיידי".

 


חנות המציאון לפני השריפה (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)

חנות המציאון לפני השריפה (צילום: יח"צ עמותת שק"ל)


 

במסגרת קמפיין הגיוס הייחודי מתבקש הציבור לרכוש כרטיסי שי, 'גיפט-קארד', ובכך למעשה להירתם לשיפוץ המקום ובה בעת לקבל שוברי מתנה בשווי התרומה. "בדרך זו קהל הלקוחות שלנו יהיה שותף בפרויקט חברתי חשוב שכזה", אומר ד"ר ארז אזרחי, מנהל מחלקת פיתוח וקשרי חוץ בעמותת שק"ל.

לסיוע לשיפוץ המציאון ניתן להיכנס לקישור : Shekel.folyou.com או לפנות בטלפון *6235

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר