מוזיאון עין יעל

מוזיאון עין יעל: הוסרה סכנת הסגירה שריחפה מעל המקום

לאחר מאבק של שנתיים - מוזיאון עין יעל קיבל פטור חלקי מתשלום הארנונה שעמד על כ-1.1 מיליון בשנה. סגן ראש העיר עופר ברקוביץ: "אני שמח וגאה שהצלחנו לסייע למוסד החשוב עין יעל להמשיך לפעול בירושלים"

פורסם בתאריך: 7.11.17 18:20

סכנת הסגירה שריחפה מעל מוזיאון עין יעל הוסרה – היום, שלישי, הודיע משרד הפנים להנהלת המוזיאון כי המקום קיבל פטור בגובה של 67 אחוז מתשלום הארנונה. כזכור, מוזיאון עין יעל הפועל סמוך לנחל רפאים ושכונת מלחה, לא נדרש לשלם לעירייה תשלום ארנונה מאז הקמתו לפני 28 שנים. אולם בנובמבר 2015 דרשה העירייה מהעמותה המפעילה את המוזיאון לשלם ארנונה בגובה של 1.1 מיליון שקלים. בהמשך לכך עודד רגב, מנהל העמותה המפעילה את המוזיאון, שמארח עשרות אלפי ילדים בשנה, פנה לאגף הגבייה בעירייה בכוונה לפעול לביטול החוב, אך החוב מאז רק גדל ל-2.2 מיליון שקלים. המוזיאון פנה למשרד הפנים והגיש ערעור על גובה החוב, שכאמור התקבל היום ולפיו המוזיאון ישלם ארנונה חלקית – 33 אחוז מהעלות הכוללת.

 




 

מי שנרתם לעזרת מוזיאון עין יעל הוא סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) מחזיק תיקי התרבות, הפיתוח הכלכלי ומרכז העיר. "אני שמח וגאה שהצלחנו לסייע למוסד החשוב עין יעל  להמשיך לפעול בירושלים", מוסר ברקוביץ. "אני משוכנע שעשרות אלפי הילדים והתלמידים, שהתחנכו במקום, ידעו לומר שמדובר במוסד בעל חשיבות אדירה לעיר. אני מודה לאנשי משרד הפנים שהבינו את הצורך לסייע למוסד ולהעניק לו תעריף ארנונה ונכון לפעילותו. אני מודה לאנשי שומה וגבייה בעירייה על המעורבות שלהם בגיבוש הפתרון. נמשיך לפעול למען המשפחות בירושלים לשמירת מוסדות בעלי ערך ייחודי כמו מוזיאון עין יעל".

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עודד רגב, מנהל העמותה המפעילה את מוזיאון עין יעל אומר ל"כל העיר": "אני קיבלתי את הודעת משרד הפנים לפני זמן קצר. מסתמן שנושא הארנונה עומד בפני פתרון – המקום לא הפסיק לפעול לרגע ואנחנו ממשיכים לפעול. אנחנו שמחים שבעזרתו האדיבה של עופר ברקוביץ ואחרים בעירייה הצלחנו להגיע לפתרון".

המוזיאון מארח מדי שנה עשרות אלפי ילדים מרחבי הארץ. במוזיאון יש טרסות קדומות, מעיין, בוסתנים, מתקנים חקלאיים, רחוב רומי משוחזר ובו חנויות ובתי מלאכה, שרידים ארכאולוגיים, וילה רומית, בתי מרחץ ופסיפסים מרשימים.

 

מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)

מוזיאון עין יעל (צילום: באדיבות מוזיאון עין יעל)

מהעירייה נמסר: "למוזיאון עין יעל לא היה משבר בנושא הארנונה. לאור דחיית בקשת ההנחה בארנונה של המוזיאון על ידי הממונה על המחוז במשרד הפנים, עיריית ירושלים המליצה לעמותה לערער על ההחלטה ובמקביל העבירה המלצה למשרד הפנים לאשר את ההנחה. אנו מברכים על כך שהמלצת העירייה התקבלה והמוזיאון יזכה להנחה בארנונה של 67 אחוז. חשוב לציין כי הסמכות לאשר הנחה בארנונה נתונה באופן בלעדי בידי משרד הפנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר