ראש העיר ניר ברקת בכנס נטוורקינג בירושלים (צילום: לאה כהן)

עסקים קטנים בירושלים – כנס הנטוורקינג הראשון מסוגו בעיר

הכנס, ביוזמת עיריית ירושלים ובשיתוף מט"י ירושלים, היווה הזדמנות להכיר בעלי עסקים המעוניינים בשיתופי פעולה עסקיים ובטיפים להצלחה בעולם העסקים

פורסם בתאריך: 9.11.17 16:29

מלון יהודה אירח השבוע כ-250 בעלי עסקים קטנים וזעירים שהגיעו לכנס נטוורקינג ראשון מסוגו בירושלים. הכנס, ביוזמת עיריית ירושלים ובשיתוף מט"י ירושלים, היווה הזדמנות להכיר בעלי עסקים נוספיםהמעוניינים בשיתופי פעולה עסקיים ובטיפים להצלחה בעולם העסקים. לארגון הכנס חברו מחלקות ואגפים שונים בעיריית ירושלים, ובהם המחלקה לעבודה קהילתית, הרשות העירונית לתעסוקה, המחלקה לקידום נשים, האגף לקידום עסקים, וכמובן מט"י ירושלים ונציגות בעלי עסקים בעיר.

מפגשי נטוורקינג פועלים בהצלחה כבר כמה שנים ברחבי השכונות בעיר, ועכשיו התכנסו כולם בכנס המאגד את השכונות גם יחד. המפגשים ידועים כמשפיעים על עסקאות מניבותשיתופי פעולה מצליחים והגדלת מספר הלקוחות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פתח את הכנס החגיגי ונשא דברים: "עסקים קטנים בעיר הם מנוף לצמיחה כלכלית ולכן חשוב לנו לקדם ולהצמיח אותם. בנינו תשתית על ידי האגף לקידום עסקים, עם מנהלות שכונתיות לתעסוקה, ובכל שכונה מעוגנות יחד קבוצות עסקים לתמיכה הדדית. כך מייצרים לאט לאט נטוטרקינג בשילוב החשיבה היזמית שלנו. הרעיון הוא חיבור לקהילה ויתרון יחסי בשכונה מה שמגדיל את הסיכוי להצלחה". בסיום דבריו הזמין ראש העיר ברקת את בעלי העסקים להיעזר בגופים המיועדים לכך בעיר: מט"י ירושלים, הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), מינהלות העסקים האזוריות והאגף לקידום עסקים.

כנס נטוורקינג ירושלמי (צילום: לאה כהן)

כנס נטוורקינג ירושלמי (צילום: לאה כהן)

גיל ריבוש, ראש המינהל לשירותי קהילה אמר : "הכנס הוא תוצאה של עבודה נכונה לחיבור עסקים ברמת השכונה והוא נותן כלים, חיבורים והזדמנויות להצלחה. אבל נזכיר כי הכנס הוא אמצעי שיסייע להגיע אל המטרה – המטרה היא אתם, בעלי ובעלות העסקים".

גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים (צילום: לאה כהן)

גולן טובי, מנכ"ל מט"י ירושלים (צילום: לאה כהן)

מנכ"ל מט"י ירושלים, שנוטלת חלק פעיל בכנס, דיבר על החשיבות של כנס נטוורקינג: "ירושלים היא עיר מאוד גדולה וכך גם השכונות בה, כשלכל שכונה יש מאפיינים משלה. אנחנו דואגים לייצר נטוורקינג ורישות עסקי בתוך השכונה עצמה, על מנת להגביר את הפעילות העסקית השכונתית, לייצר כלכלה מקומית מקיימת ולעודד את תושבי השכונה לקנות מספקים ומבעלי עסקים מתוך השכונה. עד עכשיו הרישות העסקי עובד יפה, בעלי העסקים מפנים לקוחות ומפרים האחד את השני".

מנחת הכנס ויוזמת הרעיון יעל מלכה, רכזת תחום פיתוח כלכלי קהילתי במחלקה לעבודה קהילתית בעיריית ירושלים, הוסיפה: "זהו כנס ראשון מסוגו בירושלים, שנולד מתוך בקשה של בעלי עסקים קטנים וזעירים. זהו כנס שיא, שנועד להפגיש את כל הקהילות העסקיות שפועלות כרגע בשכונות, שאנחנו מלווים אותם ומקנים להם כלים מקצועיים במהלך כל השנה. המטרה היא לייצר רשת עירונית גדולה של בעלי עסקים, להכיר ביניהם ולייצר הפניות הדדיות".

 יעל מלכה, רכזת תחום פיתוח כלכלי קהילתי במחלקה לעבודה קהילתית (צילום: לאה כהן)

יעל מלכה, רכזת תחום פיתוח כלכלי קהילתי במחלקה לעבודה קהילתית (צילום: לאה כהן)

בשם בעלי העסקים נשאה דברים מאיה פרנקפורטר, מקבוצת "עסקטמוני" שסיפרה על התהליך שעברה בדרך לעצמאות יחד עם בעלה, כשפתחו ביה"ס לערבית מדוברת למבוגרים. "מלבד שם וחזון לא היה לנו כלום", היא סיפרה, "התחלנו בלי שום ידע על שיווק, פרסום, תקציב, תמחור, עובדים וכו'. בהמשך, לאחר שהצטרפתי למפגשי קבוצת עסקים במנהל קהילתי פאני קפלן בעיר, למדתי על כל מה שצריך לעשות. היום, שלוש שנים אחרי, אנחנו עובדים יפה ואפילו יוצאים לסיורים בירדן, מתארחים אצל בשלניות בערבית, משתפים פעולה עם בית ספר ללימוד עברית בירושלים המזרחית, שם, מלבד תרגול השפות, נוצר גם מפגש אישי מרגש של שיח אמיתי".

(צילום: לאה כהן)

(צילום: לאה כהן)

לאחר התפוגגות החששות הרגישו בעלי העסקים נוח סביב השולחנות, הציגו את עצמם זה מול זה ונהנו ממפגשים בנושא שיתופי פעולה עסקיים מאת המאמן העסקי רז אוחנה. לאחר תרגול נטוורקינג בקבוצות זכו לדובדבן שבקצפת – הרצאה מפי ניר דובדבני, מנטורינג להצלחה עסקית, שהעביר באופן מרתק את את עשרת השלבים להצלחה בעולם העסקים.

המפגש היה מקצועי, מועיל ומעשיר, כשבהפסקה ניצלו בעלי ובעלות את ההזדמנות ליצירת קשרים חברתיים ובחינת אפשרויות תעסוקה. על כל היום ניצחה מנחת הכנס ויוזמת הרעיון יעל מלכה, רכזת תחום פיתוח כלכלי קהילתי במחלקה לעבודה קהילתית בעיריית ירושלים.

לאתר מט"י ירושלים

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר