שריפה בבית בשכונת רמות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)
(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

רמות: ילד בן 4 שיחק בגפרורים, הבית עלה באש

הילד הושאר בביתו עם אחיו ביום שבת, 11.11, ולפי החשד כתוצאה מהמשחק האש התפשטה לעבר כל הבית במהירות

פורסם בתאריך: 13.11.17 09:27

דירה נשרפה כליל בשכונת רמות בעקבות ילד בן 4 ששיחק בגפרורים. הילד הושאר בביתו עם אחיו ביום שבת, 11.11, ולפי החשד כתוצאה מהמשחק האש התפשטה לעבר כל הבית במהירות. הילדים לא נפגעו מהאש וחולצו על ידי כבאות והצלה, אחת הדיירות בבניין בן השלוש קומות, שבו פרצה השריפה, נפגעה באורח קל משאיפת עשן.

בכבאות והצלה ירושלים מספרים כי "ביום שבת ה-11.11.17 בשעות הבוקר הוזעקו צוותי כיבוי האש לרחוב יחזקאל קויפמן בשכונת רמות. כשהגיעו לוחמי האש למקום הבחינו בשריפה גדולה בקומה הראשונה בבניין של שלוש קומות ולשונות אש אדירות ועשן רב היוצאים מאחת הדירות בקומה הראשונה. צוות הלוחמים בפיקודו של רב רשף אלי אדרי, פרצו אל הדירה הבוערת ואפופת העשן וביצעו כיבוי מוחלט של השריפה ובכך מנעו התפשטות השריפה לכל הבניין".

 


שריפה בבית בשכונת רמות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)



 

בכבאות ממשיכים ומספרים כי "הצוות סרק את הדירה והבניין במטרה לוודא שאין לכודים ולאחר מכן אווררו את הבניין מהעשן הרעיל שהצטבר בו. כתוצאה מהפעילות היעילה והמהירה של הצוות לא נפגעו דיירי הבניין למעט אישה שנכוותה קלות מהאש, לעומת זאת לדירה נגרם נזק כבד".

 


 

 

 

מחקירה ראשונית של המקרה שבוצעה על ידי חוקרי כבאות אזור ירושלים עולה כי השריפה נגרה עקב משחק של ילד כבן ארבע בגפרורים בזמן שהוא נשאר עם אחיו לבד בבית. כתוצאה מהמשחק התלקחו במהירות בגדים ובתוך זמן קצר התפשטה האש לכלל הבית וכילתה את כל תכולתו.

בכבאות והצלה ירושלים מבקשים מהציבור לשים לב לכללי הבטיחות אש בסביבת ילדים.בין השאר לפי כללי הבטיחות, מדגישים בכבאות והצלה, "אש זה לא משחק ילדים. הדלקת אש מכל סוג, כמו נרות, גפרורים, מצתים או גז לבישול, תתבצע על ידי אדם בוגר והרחק מילדים".

 


שריפה בבית בשכונת רמות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)


 

עוד לפי הכללים: חל איסור לשחק בגפרורים, מצתים או כל חומר דליק אחר ויש להרחיק את כל אלה מהישג ידם של ילדים; נרות הם אחד הגורמים השכיחים לדליקות – יש להדליקם רק בתוך פמוט המיועד לכך על גבי משטח מוצק ולא דליק והרחק מחלון פתוח או וילון; אין להשאיר נרות דולקים או כל להבה גלויה ללא השגחה; מכשירי חשמל הם גורם שכיח נוסף לפרוץ דליקות – יש לבדוק אותם מעת לעת על ידי גורם מוסמך. אם חשים בריח מוזר שעולה מהמכשיר החשמלי או רואים סימני פיח, יש לנתקו מיד ולא להשתמש. אם מכשיר גורם למתג החשמל "לקפוץ" – יש לנתקו מיד; אין להפעיל מכשירי חשמל ללא השגחת מבוגר או להשאיר מכשירים דולקים ללא השגחה; אסור לכסות את פתחי האיוורור של מכשירי החשמל; תבשילים שנשכחים על הגז הם גורם נוסף לדליקות – אין להותיר תבשיל על הכיריים ללא השגחה.

 


שריפה בבית בשכונת רמות (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר