שריפה בבית חנינא (צילום: דוברות המשטרה)
שריפה בבית חנינא (צילום: דוברות המשטרה)

שריפה בדירה בבית חנינא: שני ילדים קטנים פונו במצב אנוש

בת 4 ובן 5 במצב אנוש. רס"ל אושרי ממן, השוטר שחילץ את הילדים מהדירה הבוערת: "פרצנו את הדלת, ביצענו סריקות בדירה אפופת העשן, איתרנו את הילדים, וחילצתי אותם אחד אחרי השני כשהם על הידיים שלי"

פורסם בתאריך: 14.11.17 15:11

שריפה פרצה היום, שלישי, בדירה בבית חנינא, אל המקום הוזעקו כוחות משטרה, כבאות והצלה ומד"א. שוטרים שהיו מהראשונים להגיע לדירה חילצו מתוכה שני ילדים, בת 4 ובן 5, במצב קשה מאוד, אשר טופלו על ידי מד"א ופונו במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים. צוותי כבאות והצלה פעלו לכיבוי השריפה וסרקו את הדירה, המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות פרוץ הדליקה.

צוות שוטרי סיור שהגיע ראשון הבחין כי הדירה נעולה והאם שעמדה מחוץ לדירה זעקה בבכי שילדיה הקטנים בדירה. במשטרה מספרים כי השוטרים לא היססו, פרצו את הדלת ויחד עם אחד השכנים נכנסו לדירה אפופת העשן והחלו לבצע סריקות לאיתור הילדים. כעבור מספר דקות איתר השוטר את הילדים, נשא אותם בידיו והוציא אחד אחרי השני מתוך הדירה תוך דקות ספורות.

 



 

"היינו הצוות הראשון שהגיע לדירה", מספר רס"ל אושרי ממן, שוטר שהגיע ראשון לדירה שעלתה באש וחילץ את שני הילדים. "מהאמא הבנו שילדיה הקטנים בדירה. לא היססנו, פרצנו את הדלת ויחד עם אחד השכנים ביצענו סריקות בדירה אפופת העשן. איתרנו את הילדים וחילצתי אותם אחד אחרי השני כשהם על הידיים שלי והם במצב קשה. הדקות הארוכות בהן סרקנו את הדירה החשוכה אפופת העשן לאיתור הילדים נראים כמו נצח. לא הסכמתי לעזוב הדירה עד שמצאתי את הילדים הקטנים".

 

שריפה בבית חנינא, שני ילדים נפגעו באורח קשה (צילום: דוברות המשטרה)

השוטר רס"ל אושרי ממן, סמוך לזירת השריפה (צילום: דוברות המשטרה)

 

במקביל, ארבעה צוותי כבאות והצלה פעלו לכיבוי השריפה ולמניעת התפשטותה. מד"א פינו הילדים במצב אנוש. חובש רפואת חירום יאיר לקס סיפר: "מדובר בשריפה שהתרחשה בדירה בקומת הקרקע של המבנה, כשהגענו למקום חברנו לצוות משטרתי שהעניק טיפול רפואי בסיסי לילד כבן 5 ולילדה כבת 4 שחולצו מהדירה כשהם מחוסרי הכרה וסובלים משאיפת עשן. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח וביצענו בהם פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמה, עיסויים וטיפול תרופתי והם פונו במצב אנוש תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבם אנוש".

שריפה בבית חנינא (צילום: דוברות המשטרה)

שריפה בבית חנינא (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות השריפה הורה מפקד כבאו והצלה במחוז ירושלים טפסר בכיר משה סויסה, על הקמת צח"מ (צוות חקירה מיוחד) לחקירת נסיבות פרוץ השריפה. מהמסקנות הראשוניות של הצח"מ בפיקודו של טפסר משנה משה אלעזרי רע"ן חקירות בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי השריפה החלה בעקבות משחקי ילדים באש. עוד עולה כי הילדים הקטנים, הושארו בבית ללא השגחה כשהם נעולים בבית. בשלב מסוים, החלו הילדים ככל הנראה לשחק באמצעים מחוללי אש, סמוך לספה ופריטי ריהוט נוספים דבר שגרם להתלקחותם, ולעשן רב להצטבר בתוך הבית. כתוצאה מהעשן הסמיך והרעיל שמילא את חלל הבית, עשן אופייני להתלקחות מזרנים וריהוט, נפגעו הילדים משאיפת עשן. בכבאות והצלה מחוז ירושלים, שבים ומזכירים לציבור כי חל איסור חמור להשאיר ילדים קטנים ללא השגחה ובסמוך לאמצעים היכולים לגרום להתלקחות אש".

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עוד עולה כי רוב המקרים אירעו בבית ובחצר הבית (91 אחוז) כשמעל ממחצית מהילדים הינם בנים, וניכר כי ככל שגיל הילדים צעיר יותר, כך גדל הסיכוי שלהם למות משריפה, שכן יכולתם להציל עצמם, נמוכה יותר. בנוסף, מעל למחצית מהמקרים (69 אחוז) אירעו במגזר הערבי. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מוסרת "המלצתנו היא להתקין בבית גלאי עשן. גלאי עשן יכול להציל חיים, הוא יתריע במקרה שפורצת אש. הקפידו על שימוש במכשירי חשמל תקינים שימו לב לחוטי חשמל שרופים או רופפים, שקעים ומפסקים שבורים, מתגים חמים למגע וכדומה, הם מסוכנים – הזמינו חשמלאי מוסמך. הרחיקו מכשירי חימום מחפצים דליקים כגון: ספות, שמיכות ווילונות. הקפידו על התקנת ממסר פחת וכן על חימום הבית במוצרים בטיחותיים כגון רדיאטור/מזגן ולא תנורי ספירלה, תנורי גז או מפזרי חום בנוסף, חלק אחר מהמקרים ארע בעקבות משחק של הילד בגפרורים/ מצת ולכן יש להקפיד על הרחקת מוצרים אלו מהישג ידם של הילדים על ידי אחסון במקום גבוה או נעול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר