זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות זק"א)
זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות זק"א)

וידאו – פיגוע הדקירה סמוך לתחנה המרכזית: שיפור במצבו של המאבטח

המאבטח, 35, מצוות השמירה בתחנה המרכזית, פונה במצב קשה מאוד לבית החולים שערי צדק, המחבל נוטרל על ידי נהג מונית ושני שוטרים

פורסם בתאריך: 10.12.17 14:40

פיגוע דקירה התרחש היום, ראשון, בצהריים, ברחוב יפו – סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. מאבטח, שעמד בפתח התחנה המרכזית, כבן 35 נפצע באורח קשה מאוד. במהלך הלילה שבין ראשון לשני השתפר מצבו של המאבטח, אשר אלמליח, שנדקר בליבו. יחד עם זאת עדיין נשקפת סכנה לחייו.

במשטרה מספרים כי "ביום ראשון בשעה 14:15 לערך הגיע מחבל לכניסה הראשית של התחנה המרכזית ברחוב יפו", מציינים במשטרה, "בעודו עומד בעמדת הבידוק טרם כניסתו לתוך מתחם התחנה, הוריד את מעילו, שלף סכין שהיתה ברשותו ודקר מאבטח בפלג גופו העליון. מיד לאחר מכן נמלט בריצה לאורך רחוב יפו. מאבטח שהבחין בפיגןע דלק אחריו והפילו ארצה, אזרח שהבחין בכך סייע למאבטח ויחד עם שוטרים שהוזעקו לזירת הפיגוע השתלטו עליו. המחבל, תושב שטחים כבן 24, ללא היתר כניסה לישראל, נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית. המאבטח פונה על ידי מד"א במצב קשה מאוד לשערי צדק".

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שניהל את זירת הפיגוע אמר: "מדובר במחבל שוהה בלתי חוקי שככל שידוע לנו תיכנן לבצע את  הפיגוע. ערנות המאבטחים, ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו של המחבל תוך שניות ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע. ההערכות ופריסת השוטרים נמשכת מזה תקופה ארוכה בירושלים ובדגש לימים האחרונים בהם התמודדנו עם אירועי הפרות סדר אלימים תוך מוכנות לאירועי טרור, והפיגוע של היום הוא דוגמא לכך. נמשיך להימצא במקומות המהווים פוטנציאל לפיגוע. כל נסיון של מפגע לבצע פגיעה באזרחים ובכוחות הבטחון יתקל בתגובה קשה, מיידית ונחושה של שוטרים ואזרחים".

 

על המחבל השתלטו נהג מונית שהיה באזור ושני שוטרים. לאחר הפיגוע נפגשו מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת עם האזרח והשוטרים שהשתלטו על המחבל, שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית. "יש פה מנגנון מדהים של אוכלוסיה, של ציבור, של אזרחים, וזה מתחיל במאבטח, גיבור אמיתי", אמר מפקד המחוז ניצב הלוי, "הראשון שרץ ומיד אחריו האזרח והשוטרים. כאן זה המקום היחידי בעולם, שכאשר יש אירוע אנשים לא בורחים, אלא רצים ומגיבים. והמאבטח הגיב תוך שניה, רץ ותפס המחבל, אחריו מגיע אזרח, ושניה אחרי זה מגיעים השוטרים. בסה"כ יש פה סוג של מנגנון שכל מרכיב בו הנו חלק ממערך הביטחון, כל אחד נותן את החלק שלו לביטחון הציבור, ויש לנו במה להתגאות בעיר הזאת בכל המובנים שלה".

 

 

ראש העיר ברקת הוסיף: "זה המקום להגיד לכם 'שאפו', החתירה למגע, זה המפתח, להיות עירני. ראית משהו ורצת, עירנות אזרחית שקיימת בירושלים וכל הזמן העיניים פתוחות".

נהג המונית יוסף בן אמו, שהשתלט על המחבל: "בשלב ראשון חשבתי שמדובר בקטטה, שהבנתי שזה מחבל ישר קפצתי והפלתי אותו. אני רוצה לומר כל הכבוד לשוטרים, עשה לי אישית ממש טוב בלב שהשוטרים הגיעו תוך שניות. יש בירושלים שוטרים לתפארת".

 


מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת עם השוטרים שהשתלטו על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת עם השוטרים שהשתלטו על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)


 

השוטרים שהשתלטו על המחבל: "בלי לחשוב פעמיים, תוך דקה הגענו לתחנה המרכזית והבחנו בפצוע ובמחבל, ומיד רצנו כדי להפסיק את העבירה, וידאנו שאין עליו כלי תקיפה ועצרנו אותו".

מפקד המחוז וראש עיריית ירושלים הודו ליוסף על אחריות אזרחית וגילוי אומץ לב שהביאו להשתלטות על המחבל ובכך סייע למנוע המשך פגיעה בחפים מפשע. הם העניקו ליוסף את סיכת משטרת מחוז ירושלים וסיכת עיריית ירושלים.

 

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת עם השוטרים ונהג המונית יוסף בן אמו שהשתלטו על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי וראש העיר ניר ברקת עם השוטרים ונהג המונית יוסף בן אמו שהשתלטו על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)



המאבטח,  פונה לבית החולים שערי צדק. המחבל נוטרל. חובש בכיר במד"א חננאל אלבו סיפר: "כשהגעתי למקום היתה מחוץ לתחנה המרכזית המולה גדולה, סמוך לכניסה שכב גבר צעיר מעורפל הכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שערי צדק כשמצבו קשה. הצוותים הגדולים שלנו שהגיעו למקום מטפלים במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע".
=

 

חובשת בכירה במד"א רבקה אור ופרמדיק מד"א פנחס מאיר מתארים: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על המדרכה סמוך לכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ במהירות כשהמטרה היא להביא אותו בדחיפות לחדר הניתוח. בדרך לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובתוך פחות מ-5 דקות היינו איתו בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה".

 

הסכין שנתפסה בידי המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

הסכין שנתפסה בידי המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות זק"א)

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: דוברות זק"א)

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: מד"א)

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית (צילום: מד"א)

ניסים יזדי חובש ביחידת האופנועים של איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה הענקתי סיוע רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון. תוך כדי הטיפול בזירת האירוע הגיעו למקום כוננים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ שהעבירו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית החולים. צוותים של יחידת חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה סייעו במקום לנפגעי חרדה עקב אופי האירוע".

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

זירת הפיגוע סמוך לתחנה המרכזית בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

משערי צדק נמסר: "למרכז הטראומה פונה פצוע דקירה במצב מאוד קשה, הוא מונשם ומורדם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמשון הגיבור

    עקב המציאות של דם יהודי נהיה הפקר ראוי לשים לב וזה משום שהתקיימו בנו דברי קדשם של חז"ל, שנאמרו במס' כתובות – ונשנו ונשלשו כידוע לממשיכי הקבלה והמסורת של תורתינו הק', אשר חכמי האמת והחסידים והקדושים קבלו עול מלכות זה עליהם, כאשר עמדו על סוד מלכות רביעית זאת (נצ"י ח"י) – ועל אי-שמירת שש השבועות 'שלא לעלות בחומה' 'שלא למרוד באומות העולם' 'שלא ידחקו את הקץ' ועוד… ואם לאו ח"ו אזי מתיר את בשרנו כצבאות וכאילות השדה. ורק אז בַּיּוֹם הַהוּא… וְהָיָה ד' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ "בַּיּוֹם הַהוּא" יִהְיֶה ד' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד. "גיבור היום"????????? שהשתלט על המחבל, הרי אסור להתגרות באומות!!!

    והנה פורקי עול תורה ומצות, רשעים ארורים, אפיקורסים, מסיונרים, משומדים, ציונים, = כופרים בד' ובתורתו, בתחפושת של 'אהבת הארץ' ו'אהבת האומה הישראלית' באו ברמאות ושקרים כלבן הארמי, וכהמן הרשע, בכוונה לעבור על שבועות הגלות הללו וליקח ממשלה קודם זמן של ביאת משיח צדקנו, ורימו לבות רוב בני ישראל לרעיון טמא וחולה זה, על כן באו עלינו צרות, מה שאמרו חכמינו ז"ל בפירוש שנעשו מופקרים כצבאות וכאילות השדה ר"ל, ואין פורעניות באה לעולם אלא בשביל הרשעים ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים. ולמעשה: המציאות של דם יהודי נהיה הפקר, התחיל כשהתחילו להפקיר דם של בני ישיבה ע"י חידוש גזירת גיוס השמד והזימה!!!!!!!!!! ואכמ"ל.

    על התגרות באומות הינה אחת משלוש השבועות שהשביע הקדוש ברוך הוא את בני ישראל בצאתם לגלות. העונש על עבירה על השבועה זו מפורש בגמרא – הנני מתיר את בשרכם כצבאות וכחיות השדה. ישנו לימוד בגמרא מתוך שיר השירים על איסור התגרות בגויים. הלימוד נובע משלושה פסוקים שונים בהם נאמר "השבעתי אתכן בנות ירושלים… אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ" (פרק ב´ז, ג´ ה´, וח' ד) לגבי שלושת שבועות אלו נאמר בסוף משכת כתובות (קיא) "ג´ שבועות הללו למה? אחת שלא יעלו ישראל בחומה, ואחת שהשביע הקב"ה את ישראל שלא ימרדו באומות העולם, ואחת שהשביע הקב"ה את העובדי כוכבים שלא ישתעבדו בהן בישראל יותר מדי". יוצא לפי מדרש זה שהקב"ה השביע את ישראל בשני עניינים: אחד שלא לעלות בחומה כלומר לא לדחוק את הקץ. והשני שלא למרוד באומות העולם. למשל הרב יוסף שלום אלישיב‏ ז"ל טען שהעליה להר הבית נחשבת להתגרות באומות העולם.

    מדי דברי בו זכור אזכור עוד, מה שראיתי בשם הבעש״ט זי״ע, שקודם ביאת משיח תהיה השפעה גדולה בעולם, ויתעשרו אחב"י ויתרגלו א"ע להוצאות מרובים בהנהגת ביתם, וישליכו מדת ההסתפקות מעט מעט, ואח״כ ובואו שנים רעות וחוסר ודחקות פרנסה, ועניות גדול בעולם, וכבר לא יהיו רגילים במדת ההסתפקות, וצרכי עם ישראל יהיו מרובים, ולא יהיה להם מקור לפרנסה כפי הצטרכותם, וזאת יהיה חבלי משיח. וְאח"כ והָיָה ד' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ד' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד. בקרוב ממש!!! "כל יהודי חרדי צריך לכאוב את כאב של הקב"ה ואסור לו לשמוח בשמחת הציונים. ומי ששמח בשמחת הציונים לא יזכה לראות בשמחה האמיתות בביאת המשיח"

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר