תאונת חזית-אחור בין רכב פרטי לאוטובוס (צילום: דוברות איחוד הצלה)
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

בשנתיים האחרונות: עלייה במספר תאונות 'חזית-אחור' בירושלים

ב-2015 וב-2016 חלה עלייה במספר התאונות מסוג זה בעיר, לאחר שנתיים של ירידה משמעותית

פורסם בתאריך: 11.12.17 16:14

תאונות 'חזית-אחור' הפכו שכיחות בירושלים בשנים 2015 ו-2016 – כך עולה מנתונים שפרסמה לאחרונה עמותת 'אור ירוק'. לפי נתונים אלו, אירעו בשנת 2015 בכבישי העיר 162 תאונות 'חזית-אחור', ובשנת 2016 – 178. מדובר בעלייה זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שבשנת 2014 נרשם מספר תאונות 'החזית-אחור' הנמוך ביותר בעשור האחרון בעיר: 154.

תאונות אלו, שנחשבות שכיחות מאוד בכבישים, גבו את חייהם של תשעה בני אדם בירושלים, וגרמו לפציעה קשה של 67 משתמשי דרך. עם זאת יש לציין כי בעבר המספרים היו גבוהים בהרבה, ועמדו על 323 תאונות בשנת 2007 ו-267 תאונות ב-2012, לדוגמה.

מהנתונים של אור ירוק עולה כי בעשור האחרון נרשמו בכבישי ירושלים 2,148 נפגעים בתאונות חזית-אחור, נתון שמציב את העיר במקום השני הארצי, אחרי תל אביב, שבה נרשמו 2,322 נפגעים בתאונות חזית-אחור.

מעמותת 'אור ירוק' נמסר כי כמעט מחצית מתאונות ה'חזית-אחור' בישראל מתרחשות בערים וביישובים, וכי בעשור האחרון (2016-2007) נפגעו בערים וביישובים 18,000 בני אדם בתאונות מסוג זה. עוד נמסר מהעמותה כי הגידול בתאונות מסוג זה נרשם למרות שבשנים האחרונות פותחו מערכות אוטונומיות שיכולות להתריע מפני סכנת התנגשות ואף לגרום לרכב לעצור באופן עצמאי כשהוא מזהה סיכון ממשי לתאונה. "התאונות האלה, כמו כל תאונות הדרכים, אינן גזירה משמיים וניתן למנוע אותן באמצעות אביזרי בטיחות מתאימים לרכב. לפי מספר הנפגעים, ניכר כי הציבור אינו מודע לקיומן של המערכות או שאינו מעוניין לשלם עבורן".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות 'חזית-אחור' יכולות להימנע בדרך פשוטה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב התקנה של מערכות לבלימה אוטונומית ברכבים החדשים, שבעזרתן ניתן יהיה להפחית את מספר התאונות ואת כמות הנפגעים. אם כל כלי הרכב החדשים יהיו בטוחים יותר, בעוד מספר שנים גם לאוכלוסייה שלא יכולה להרשות לעצמה רכב חדיש יהיה רכב יד שנייה עם אביזרי בטיחות מצילי חיים".

הירשמו עכשיו לקבלת עדכונים על הנושאים שמעניינים אתכם

 

הנתונים הללו מצטרפים לנתונים אחרים אודות תאונות דרכים בירושלים בימים שאחרי הגשם הראשון. מהנתונים, שפורסמו ב"כל העיר", עולה כי בכבישי העיר נפגעים יותר בני אדם מבכל מקום אחר בימים שאחרי גשם ראשון: בעיר נפגעו 890 בני אדם בעשור האחרון בימים שבהם הכבישים חלקים במיוחד.

לפי הנתונים שאספה עמותת אור ירוק בשנים 2007 עד 2016, מתוך 890 הנפגעים בעיר בתקופה מועדת לפורענות זו, שבעה בני אדם נהרגו ועוד 68 נפצעו קשה. לשם השוואה, בתל אביב נפגעו בתקופה שלאחר הגשם הראשון 710 בני אדם ונהרגו שבעה, ובחיפה נפגעו 575 בני אדם, ושישה מתוכם נהרגו.

ברמה הארצית, יותר מ-15 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים בעשור האחרון, מתוכם 214 הרוגים ויותר מאלף פצועים קשה. עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נהרגים בממוצע 24 בני אדם בתאונות דרכים לאחר גשם ראשון. בתוך הערים והיישובים השונים בארץ נפצעו בעשור האחרון קרוב ל-8,000 בני אדם.

זאת ועוד, בעמותת אור ירוק מבקשים להזכיר כי בירושלים ישנם 14 צירים שנחשבים למסוכנים במיוחד, צירים שבהם נרשמו בין השנים 2012 ל-2016 מספר נפגעים גבוה במיוחד. בין הצירים המסוכנים: דרך חברון, שבו נפגעו 449 תושבי העיר בתאונות דרכים בדרך חברון בין השנים 2012 ל-2016, 2 מתוכם נהרגו; 446 איש נפגעו בתאונות דרכים בציר גולדה מאיר באותן חמש שנים (2016-2012), 1 מתוכם נהרג.

צירים מסוכנים נוספים שמופיעים בדוח של אור ירוק הינם ציר יגאל ידין, שבו נפגעו בתאונות דרכים 226 בני אדם (הרוג אחד), כביש בגין, שבו נפגעו 225 בני אדם (1 מהם נהרג).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר