חורף בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)
חורף בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הסכנה בכבישי ירושלים בחורף: מאות נפגעים בתאונות הדרכים

לפי עמותת אור ירוק - בירושלים נפגעו הכי הרבה בני אדם בכבישים רטובים ובוציים במהלך העשור האחרון. מתוך כ-900 נפגעים שבעה נהרגו

פורסם בתאריך: 26.11.17 10:59

נוסעים בכבישי ירושלים אחרי הגשם הראשון? כדאי שתנהגו במשנה זהירות: מנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי בכבישי העיר נפגעים יותר בני אדם מבכל מקום אחר בימים שאחרי גשם ראשון: בעיר נפגעו 890 בני אדם בעשור האחרון בימים שבהם הכבישים חלקים במיוחד ובוציים.

יש לציין כי הגשם הראשון יורד בישראל כמה פעמים בשנה, משום שהוא מוגדר ככזה – לפחות מבחינת מצב הכבישים – לאחר תקופה של כמה שבועות ללא גשם. הסתיו והחורף הישראלי מתאפיינים בימים יבשים רבים, כידוע, ולכן לא מעט פעמים הופכים הכבישים חלקים ובוציים במיוחד, ממה שכמו בשבוע החולף.

 



 

לפי הנתונים שאספה עמותת אור ירוק בשנים 2007 עד 2016, מתוך 890 הנפגעים בעיר בתקופה מועדת לפורענות זו, שבעה בני אדם נהרגו ועוד 68 נפצעו קשה. לשם השוואה, בתל אביב נפגעו בתקופה שלאחר הגשם הראשון 710 בני אדם ונהרגו שבעה, ובחיפה נפגעו 575 בני אדם, ושישה מתוכם נהרגו.

ברמה הארצית, יותר מ-15 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים בעשור האחרון, מתוכם 214 הרוגים ויותר מאלף פצועים קשה. עוד עולה מהנתונים, כי מדי שנה נהרגים בממוצע 24 בני אדם בתאונות דרכים לאחר גשם ראשון. בתוך הערים והיישובים השונים בארץ נפצעו בעשור האחרון קרוב ל-8,000 בני אדם.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק נמציין כי "כביש רטוב, מוצף, או מכוסה בבוץ דורש מהנהגים לנהוג באופן שונה, להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערים לסכנת ההחלקה בתנאי הדרך המשתנים. המדינה והרשויות המקומיות צריכות לדאוג לבצע את התיקונים הנדרשים בתשתיות הכבישים שבהם קיימת סכנת החלקה, על מנת לצמצם את הסיכון להיפגע בהם בימי הגשם. יש לפתוח תעלות ניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה. נוסף על כך, יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להפוך מסוכן עם בוא הגשם. המהלכים הקריטיים האלה יכולים להציל חיים ולצמצם תאונות דרכים באופן משמעותי".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר