תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)
תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)

מכת הדו-גלגליים: 20 הרוגים בירושלים בעשור האחרון

מנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 1,727 רוכבי אופנועים וקטנועים נפגעו בכבישי העיר בשנים 2016-2007

פורסם בתאריך: 17.12.17 16:33

מנתונים שאספה עמותת 'אור ירוק' עולה כי בעשור האחרון (מ-2007 ועד ל-2016) נפגעו בכבישים העירוניים ברחבי הארץ יותר מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ויותר מ-2,300 נפצעו באורח קשה.

לפי הנתונים בירושלים נהרגו לאורך העשור 20 רוכבים, 338 נפצעו קשה ו-1,727 נפגעו בסך הכל. השנה המסוכנת ביותר עד כה לרוכבי דו-גלגלי בירושלים הייתה 2013, אז נפגעו 203.

 



 

יש לציין כי עיר הבירה לא ניצבת בראש הערים המסוכנות ביותר לרוכבי הדו-גלגליים בישראל: העיר שבה נפגעו הכי הרבה רוכבים בעשור האחרון היא תל אביב, עם 6,802 רוכבים נפגעים – פי ארבעה יותר מירושלים. גם במספר ההרוגים תל אביב ניצבת במקום הראשון, עם 40 רוכבים הרוגים, פי שניים מירושלים. בפתח תקווה, שאוכלוסייתה מהווה כרבע מאוכלוסיית ירושלים, נפגעו בעשור האחרון 1,249 רוכבים.

כזכור, לפני חודשיים נהרג סמוך לצומת ניות רס"מ יוסף חלבי ז"ל, בן 28 במותו, בעת שרכב על אופנוע משטרתי במהלך פעילות מבצעית. בתאונה הקטלנית היו מעורבים מספר כלי רכב פרטיים ואופנוע משטרתי.

 

בעמותת 'אור ירוק' מציינים כי 2017 הולכת ומתבררת כשנה המסוכנת ביותר לרוכבי אופנועים וקטנועים בישראל: עד כה נהרגו בכבישי הארץ 61 רוכבים – המספר הגבוה ביותר זה 15 שנים, וזאת עוד לפני סיומה של השנה.

תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)

תאונת אופנוע (צילום: מוטי מילרוד)

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של הרוכבים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו-גלגליים: להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות, שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר