הכניסה לעיר, גשר המיתרים (צילום: ארנון בוסאני)
(צילום: ארנון בוסאני)

תוספת של עשרות קווי אוטובוס בירושלים רבתי

מדובר בקווי אוטובוס אזוריים חדשים המחברים בין ירושלים ליישובי הסביבה, ביניהם - קרית יערים, אבו גוש, הר הדר ומטה יהודה

פורסם בתאריך: 19.12.17 17:20

צעד חשוב לשיפור מצב התחבורה הציבורית בירושלים ובסביבתה: משרד התחבורה הודיע על פרסום שני מכרזים להפעלת תחבורה ציבורית בפרוזדור ירושלים. מדובר במכרזים הכוללים עשרות קווי אוטובוס חדשים: 30 קווים עירוניים ואזוריים בסביבת ירושלים: קרית יערים, אבו גוש, הר הדר, יישובי מטה יהודה ועוד; ו-40 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים בבית שמש.



 

תגבור הפעילות במסגרת שני המכרזים החדשים מתבטא בשינויי מסלול, בהגדלת התדירות בקווים קיימים, בהוספת קווי שירות חדשים, בצמצום חלופות וביצירת קווים חדשים תחת חלופות שבוטלו. זאת, במטרה לשפר את רמת השירות בתחבורה הציבורית באזור.

 

התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

 

הפעלת הקווים תיעשה באמצעות יותר מ-360 אוטובוסים. למען שמירה על איכות הסביבה, כוללים המכרזים דרישה להפעלת הקווים באמצעות אוטובוסים חדישים, חשמליים ומפרקיים, בעלי רמת זיהום נמוכה, העומדים בתקן יורו 6.

זאת ועוד: הזוכים בשני המכרזים יידרשו לשלב באוטובוסים מסכים אלקטרוניים – מסכים שיעבירו לציבור מידע שוטף על הקו – וכן רשת אלחוטית ושקעי USB. בתחנות האוטובוס לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים, שיעדכנו את הציבור בזמן אמת על זמני ההגעה של האוטובוסים (NEXT BUS).

שר התחבורה, ישראל כץ (ליכוד), הסביר ופירט על מהותם של שני המכרזים החדשים וציין כי במסגרתם תגדל תדירות הנסיעה בשני האזורים – בית שמש ופרוזדור ירושלים – ב-60 אחוז בממוצע. כמו כן, ישופר הקשר בין מוקדי פעילות מרכזיים באשכולות ה'מתוגברים' – תחנות רכבת, אזורי תעשייה ומרכזי קניות. עוד ציין שר התחבורה כי בסופי שבוע, בחגים ובתקופת 'בין הזמנים' יורחב השירות הבינעירוני בשני האשכולות.

הכניסה לעיר (צילום: ארנון בוסאני)

הכניסה לעיר (צילום: ארנון בוסאני)

נוסף על כך, ישופר השירות גם בקווים הקיימים, תוך מתן דגש על שיפורי מסלולים בתוך בית שמש, הגדלת תדירות ויצירת קווים ליעדים חדשים בירושלים כמו בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, ואזור התעשייה תלפיות.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר