(מימין) אשר ועליזה חן 1958, הזוג היום (צילום: באדיבות המשפחה)
(מימין) אשר ועליזה חן 1958, הזוג היום (צילומים: באדיבות המשפחה)

שחזרו את תמונתם המשותפת בכיכר הדוידקה – 60 שנה אחרי

אשר ועליזה חן שחזרו את הדייט הראשון שלהם, מ-1958, ליד התותח המפורסם בכיכר הדוידקה: "אנחנו אוהבים עד היום, כמו זוג צעיר"

פורסם בתאריך: 26.12.17 10:19

60 שנים אחרי האהבה עוד פורחת – והתמונה המרגשת קמה לתחייה: אשר ועליזה חן, תושבי ראשון לציון, הכירו ב-1958 ואף יצאו לדייט ראשון בירושלים. בין היתר עברו השניים בכיכר הדוידקה, ליד התותח המפורסם וההיסטורי, והצטלמו שם פעמיים כדי לתעד את הרגע. היום, בדיוק 60 שנים אחרי, עם ילדים, נכדים ונינים, הם עדיין יחד בזוגיות מאושרת – ואף מצאו פנאי לשחזר את התמונה ברגע מרגש.



 

 "בתקופה האחרונה התחלתי לחפש תיעוד לזיכרונות ישנים", מספרת עליזה, "ומצאתי את שתי התמונות שצולמו שם. בצד האחורי עוד רשום התאריך שבו התמונות צולמו, וגם כמה מילים על הרגע". אשר ועליזה עלו שניהם לארץ ממרוקו, אשר ב-1949 ועליזה ב-1956. "אני עוד לא הכרתי אז את הסיפור של הדוידקה, ובעלי עשה לי שם סיור בדייט הראשון וסיפר לי הכול.

אשר ועליזה חן, כיכר הדוידקה, 1958 (צילום: באדיבות המשפחה)

אשר ועליזה חן, כיכר הדוידקה, 1958 (צילום: באדיבות המשפחה)

היום, הנכד שלנו, עמית, עובד באברהם הוסטל שבכיכר הדוידקה. החלטנו ללכת לבקר אותו, ובאותה הזדמנות הצטלמנו שוב ליד התותח. ביקשנו מנערות חמודות לצלם אותנו, והן התרגשו מאוד יחד איתנו. שלחתי את התמונה לעמית והוא העלה אותה לפייסבוק. קיבלנו הרבה מאוד תגובות מרגשות".

אשר ועליזה חן, כיכר הדוידקה, 1958 (צילום: באדיבות המשפחה)

אשר ועליזה חן, כיכר הדוידקה, 1958 (צילום: באדיבות המשפחה)

"יום אחד סבא וסבתא באו לבקר אותי בעבודה", משחזר הנכד עמית מאיר את התהליך עד לשחזור התמונה. "בזמן הביקור סבא שלי שאל אותי: 'אתה יודע שכאן היה הדייט הראשון שלי ושל סבתא?'. אחרי כמה ימים הוא שלח לי את התמונה, שצולמה בערך עשר שנים לפני שאימא שלי נולדה. ביום ראשון האחרון הם הגיעו לכאן שוב ושחזרו את הרגע. בתמונה הישנה עוד מבחינים ברקע ברוכלים שיושבים על הרצפה. הסבירו לי שזה היה אז מרכז ירושלים ושלכאן אנשים היו יוצאים. זה מאוד מרגש".

 "אני בוגר מקווה ישראל, ואחד המורים שלנו היה דוד ליבוביץ – מתכנן המרגמה במלחמת העצמאות, שגם נקראה על שמו כמובן", מספר אשר. "עליתי עם אשתי לירושלים וסיפרתי לה את הסיפור, הצטלמנו ליד התותח והמשכנו לטייל. 60 שנה עברו מאז, הספקנו להוליד ילדים, יש נכדים וגם נינים – וממש היום מתקיימת הברית של הנין החמישי".

אשר ועליזה חן, יושבים בכיכר הדוידקה, 2017 (צילום: באדיבות המשפחה)

אשר ועליזה חן, יושבים בכיכר הדוידקה, 2017 (צילום: באדיבות המשפחה)

אז מה המפתח לזוגיות ארוכת השנים? "קודם כל הדדיות", אומר אשר, "צריך לוותר אחד לשני, לא לעשות דווקא ולשאוף תמיד להשלים. לתת כבוד אחד לשני. עד היום יש לנו אהבה מקיר לקיר, כמו זוג צעיר. אנחנו מבלים, יוצאים, נוסעים לטיולים יחד וממשיכים להיות כל הזמן בקשר הדוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר