קמפיין אור ירוק, היערכות המשטרה בערב הסילבסטר אשתקד (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)
קמפיין אור ירוק, היערכות המשטרה בערב הסילבסטר אשתקד (צילומים: יח"צ, דוברות המשטרה)

סקר לקראת הסילבסטר בעיר: 25 אחוז מהבליינים ישתו וינהגו

מסקר של עמותת אור ירוק עולה כי 25 אחוז מהבליינים בעיר מעריכים כי חבריהם ישתו וינהגו. במשטרה מדגישים: "נפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים אלו"

פורסם בתאריך: 31.12.17 14:46

מוכנים לחגיגות השנה האזרחית החדשה? כידוע, בערב השנה החדשה רבים מתושבי העיר נוהגים לחגוג במסיבות או ארוחות מיוחדות.

לקראת הסילבסטר ולהעלאת המודעות בקרב הבליינים שלא לצרוך אלכוהול ולנהוג, ערכו בעמותת אור ירוק סקר, שחושף נתונים מדאיגים. על פי הסקר, אחד מכל ארבעה מתושבי ירושלים מעריך כי חבריו ישתו וינהגו לאחר החגיגות. 17 אחוז מהמשתתפים בסקר אף טענו כי המשטרה לא תתפוס את הנוהגים בשכרות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' אומר בעקבות הנתונים: "למרות הידיעה שהמשטרה תתגבר את האכיפה בליל הסילבסטר, חלק גדול מהציבור לא חושב שהמשטרה תתפוס אותו והוא ישתה אלכוהול וינהג. על המשרד לביטחון פנים להוסיף ניידות ושוטרים ולהגביר את האכיפה בכבישים בכל ימות השנה ולא רק באירועים כמו הסילבסטר".

לצד הסקר, גיבשה העמותה לאחרונה דו"ח המתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנים 2014-2006, במטרה לאמוד את היקף התופעה של נהיגה בשכרות. על פי הדו"ח, מתרחשות ברחבי הארץ לאורך השנה 360 תאונות דרכים שבהם מעורבים נהגים אשר נהגו תחת השפעת אלכוהול – 'תאונת אלכוהול' אחת בכל יום. עוד עולה מהנתונים כי 684 בני אדם נפגעים מדי שנה בתאונות אלכוהול, 18 מהם הרוגים.

עם זאת, באור ירוק מציינים כי בשנים האחרונות חלה ירידה במספר תאונות הדרכים והנפגעים בתאונות אלכוהול, מה שמוכיח, כך לטענת אנשי העמותה, שאפשר להיאבק בתופעה.

במשטרת המחוז, ככל הנראה, מודעים לנתונים הנ"ל ולקראת חגיגות הסילבסטר ברחבי ירושלים הם נערכים בכוחות מתוגברים ואף הוציאו הנחיות מסודרות לציבור הבליינים הירושלמי. "מחוז ירושלים במשטרה השלים את היערכותו המבצעית המוגברת לקראת אירועי תחילת השנה האזרחית החדשה, שיחלו הערב וימשכו עד למחר בשעות הבוקר", נמסר מהמשטרה. "במהלך השבוע החולף העלתה המשטרה את עצימות הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, וכן הגבירה את האכיפה בתחום רישוי העסקים".


בדיקת ינשוף בסילבסטר בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)

בדיקת ינשוף בסילבסטר בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)


במשטרת המחוז מדגישים כי "ליל תחילת השנה האזרחית החדשה מתאפיין בתנועה ערה בכבישים, בפרט של מבלים הפוקדים את אתרי הבילוי. צעירים רבים יוצאים לבלות תוך שתייה מרובה של אלכוהול. יודגש כי השילוב של שתיית אלכוהול ונהיגה מהווה סיכון ממשי לחיי אדם וגורם מרכזי לתאונות דרכים קטלניות. משטרת ישראל תפעל לאיתור ואכיפה נחושה כנגד נהגים אלו, במטרה למנוע את התאונה הבאה ובכדי שכולם יחזרו הביתה בשלום. שוטרי ומתנדבי התנועה של המשטרה יתפרסו בכוחות מתוגברים בכלל הצירים בכדי לכוון, להסדיר ולאכוף את חוקי התנועה, בין היתר ע״י פעילות אכיפה ממוקדת, כנגד נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, ובמטרה לאתר ולהוריד מהכביש נהגים הנמצאים בגילופין ומסכנים את שלום ציבור ואת כל משתמשי הדרך".

 

כאמור, במשטרה גיבשו מספר כללים והנחיות לקראת ליל הסילבסטר: יש לגלות ערנות בסביבתכם, וככל שעולה חשד כנגד אדם או חפץ חשוד, יש לפנות מיד למוקד החירום – מוקד 100 של המשטרה; יש לקבוע נהג תורן טרם הבילוי, או להסתייע בתחבורה ציבורית. זכרו: אם שותים לא נוהגים!; יש להקפיד על חוקי התעבורה ולהימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן הנהיגה או מכל היסח דעת המסכן את כלל יושבי הרכב ומהווה גורם מרכזי לתאונות הדרכים".


היערכות המשטרה בסילבסטר בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)

היערכות המשטרה בסילבסטר בירושלים בשנה שעברה (צילום: דוברות המשטרה)


בנוסף, במשטרה מבקשים מהבליינים להקפיד על מספר כללים במוקדי הבילוי, בהם: "לפתוח בקבוק משקה באופן עצמאי ולהימנע מקבלת בקבוק פתוח מאדם זר; לשמור את המשקה בהשגחת המבלה כל העת ולגלות ערנות לכל התנהגות חריגה וחשודה בסביבתכם; במצב של השפעה חריגה של משקה – בין אם אלכוהולי ובין אם לאו – יש לפנות לקבלת סיוע".

לסיכום מדגישים במשטרה: "משטרת ישראל תפעל לשמירה על ביטחונם ושלומם של כלל אזרחי מדינת ישראל בטרם ובמהלך חגיגות ציון השנה האזרחית החדשה במטרה שכולם יוכלו לבלות בבטחה ובסיום – כולם יחזרו הביתה בשלום. במהלך היממה הקרובה ובדגש על שעות הלילה, שעה שאזרחים רבים צפויים לחגוג ולציין את תחילת השנה האזרחית החדשה, מאות שוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי המשטרה, צפויים להתפרס בצירים הראשיים, באזורי מוקדי הבילוי המרכזיים ובמקומות הומי קהל בכלל רחבי העיר, הכל במטרה להבטיח את שלומם וביטחונם של כלל האזרחים ולהעניק להם שירותי משטרה מיטביים. ההיערכות צפויה להתמקד במספר משימות עיקריות: אבטחת החוגגים במעגלי אבטחה רחבים, שמירה על הסדר הציבורי תוך מניעה ואכיפת פשיעה על כלל גווניה.כממו כן, המשטרה תפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ומעשי בריונות באשר הם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר