סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)
סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

סרן במיל' ד"ר מתי כהן סלע מקרית מנחם – עשתה בית ספר לטייסים מרחבי העולם

ד"ר כהן סלע רופאת שיניים, היא קצינת המבצעים שניהלה תרגיל ענק בהשתתפות אלפי חיילים ישראלים, אמריקאים וממדינות נוספות בעולם

פורסם בתאריך: 1.2.18 15:39

סרן במילואים מתי כהן סלע, בת 31, שוכרת בית בקרית מנחם, אבל חולמת לגור בנחלאות. היא עברה מאשדוד לירושלים לפני שבע שנים, כשהתחילה ללמוד רפואת שיניים באוניברסיטה העברית. את בן זוגה, רפי כהן, בן 30, שמתחיל התמחות ברפואת פה בהדסה עין כרם, היא הכירה בשנה א' ללימודים. הם התחתנו בשנה שעברה. כהן סלע עובדת בשתי מרפאות שיניים בעיר, ועושה  15-10 ימי מילואים בשנה.

תפקידה במילואים הוא קמב"צית, ובין השאר היא ניהלה את תרגיל "הבלו פלאג", של חיל האוויר שלקחו בו חלק אלפי טייסים וטייסות משמונה מדינות שונות. בחודש נובמבר שעבר היא ניהלה את התרגיל למשך שבועיים. "בלו פלאג היה התרגיל שיתוף פעולה הכי גדול של חיל האוויר, שבמהלכו הגיעו טייסים לישראל, ללמוד ולטוס ביחד". מספרת כהן סלע. "הוא התקיים ליד אילת. היינו אחראיים על הכל. מבחינה אדמיניסטרטיבית – לדאוג שהכל מתבצע, וגם הוצאת יום טיסות שלם, כולל כל החומר והציוד לטיסה. בעצם, כל מה שכולל יום טיסה מלא. מרמת המכס והדרכונים ועד מה הם יאכלו בבוקר, ועד איזה מתאר טיסה טסים. העבודה היתה 24 שעות מסביב לשעון. וגם מרבית שעות הלילה כי היו ימים שהיו טיסות לילה. התרגיל ארך שבועיים, והיו לו הכנות במשך 8 חודשים. אני לא השתתפתי בהכנות כי הייתי בבחינות גמר של משרד הבריאות לרפואת שיניים, וכשסיימתי הכל הצטרפתי והוצאתי לפועל את כל התרגיל, ובאמצע התרגיל הודיעו לי שעברתי את כל המבחנים".

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

היא השתחררה מהצבא בגיל 25 בדרגת סרן, שבוע לאחר מכן היא התחילה ללמוד. להערכתה, הדרגה צפויה לעלות בקרוב. בנוסף על כל עיסוקיה היא יו"ר סניף ירושלים של ארגון אלפא אומגה, אשר מארגן פעילויות חברתיות לקהילת רופאי השיניים. "אני אוהבת את זה, אז אף פעם לא מדדתי כמה זמן זה גוזל ממני. זה רץ עם החיים שלי", היא מציינת.

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

"כשהתגייסתי הייתי בטייסת תובלה, אחר כך יצאתי לקורס קצינים והייתי קצינת מבצעים בהקמה של טייסת. עם קליטה של מטוסים מחו"ל במשך ארבע שנים. משם התקדמתי לתפקיד קצינת הדרכה בטייסת. שיתופי הפעולה בין חיל האוויר הישראלי לאמריקאי נערך גם בארץ, וגם במדינות אחרות. אני הייתי הקצינה שאחראית על התרגיל. לאחר מכן הייתי שנה בקריה כקצינת מדור של תרגילי זרים, שכלל את כל שיתופי הפעולה של חיל האוויר עם חילות זרים".

 

 

איך משלבים עבודה ומילואים?

"בשנה אני עושה משהו כמו 15-10 ימי מילואים. עד עכשיו הייתי סטודנטית, וזה היה מאוד נוח כי האוניברסיטה מקבלת את זה בהבנה".

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

סרן (מיל') ד"ר מתי כהן סלע (צילום: פרטי)

מה לקחת איתך מהתרגיל האחרון?

"היתה לי הרגשה כמו שגרירה של ישראל, כי כל היום היינו עסוקים בלתרגם בין כל החו"לניקים לבין ישראל, ונתנו להם מענה לכל הדברים. מבחינה דיפלומטית, הייתי שגרירה. זה היה כיף, סיפוק מדהים. לראות שישראל עדיין עושה שיתופי פעולה עם מדינות שונות, ויש הפרייה הדדית לידע ולטוס ביחד ולראות כמה שהמדינה הקטנה שלנו מסוגלת להתמודד עם כל כך הרבה מדינות שהגיעו, אפילו יותר מהכמות שהגיעה לתרגיל בארה"ב. זאת אמנם אופרציה שלמה אבל חשוב לציין שלא כל התרגיל היה על כתפינו".

מה את אוהבת בירושלים?

"אני אוהבת את כור ההיתוך, ואין ספק שזאת עיר מיוחדת. החלום שלי הוא לגור בנחלאות, אבל אנחנו לומדים לימודים תובעניים, ודי סגורים בין ארבע קירות. ואפילו התרגלתי לקור. בארבע השנים הקרובות, אנחנו כנראה נשאר בירושלים, אנחנו די תלויים בבתי החולים שנעבוד בהם".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר