גן המשחקים בבית וגן, הבוקר
בית וגן

מדוע פירקה העירייה גן משחקים באישון לילה בלי ידיעת תושבי השכונה?

תושבים בבית וגן טוענים כי העירייה פירקה את מתקני גן השעשועים בלא ידיעתם. מי שנחלץ לעזרתם הוא המועמד לראשות העיר חביליו: "במקום לדבר עם ההורים, העירייה נוהגת בפחדנות והורסת במחשכים גן משחקים"

פורסם בתאריך: 30.1.18 20:59

תושבי שכונת בית וגן התעוררו הבוקר, וגילו כי במהלך הלילה שבין שני לשלישי, פורק גן שעשועים ברחוב הרב יצחק אבוהב, ששימש ילדים רבים בשכונה. תושבי השכונה טוענים כי עיריית ירושלים פירקה באישון לילה את הגן הציבורי לטובת הקמת מוסד חינוכי פרטי. תושבי האזור פנו לעו"ד יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר, על שיסייע להם.

בשיחה עם "כל העיר", מציין וטוען אחד התושבים בשכונה: "עשו מעשה שרירותי וכוחני שנסגר במסדרונות העירייה בין חברי המועצה. נתנו את השטח ששימש את ילדי השכונה לתלמוד תורה. זה רק מראה שהנציגים החרדים שנמצאים במועצה מייצגים את המקושרים להם ואת בעלי ההון, בדיוק כמו כל ציבור אחר. לדעתי הדבר האבסורד הוא שהציבור החרדי שמתלונן על פגיעה במרחב שלו ובנראות ובטיב של השכונה, שיבוא בטענות רק לעצמו".

גן המשחקים בבית וגן, הבוקר

גן המשחקים בבית וגן, הבוקר

התושב מוסיף ואומר: "אני מסתובב בשכונות החילוניות בירושלים – גבעת משואה, פסגת זאב, בית הכרם ועין כרם, הן הרבה יותר יפות ומסודרות מהשכונות החרדיות. אז נראה שהחרדים מביאים את זה על עצמם. הפקיעו גינה ציבורית קטנטנה שמשרתת עשרות אם לא מאות ילדים ביום, בשביל כיתה פרטית. איך דבר כזה עובר בעירייה? זה פוגע בציבור שבחר באותם נציגים חרדים בעירייה".

 

 

גן המשחקים בבית וגן, הבוקר

גן המשחקים בבית וגן, הבוקר

עו"ד יוסי חביליו, המועמד לראשות העיר ירושלים, יו"ר תנועת "מצילים את ירושלים", שמייצג את תושבי בית וגן במאבקם נגד הרס גינת המשחקים בבית וגן מוסר כי "העירייה נהגה כגנב בלילה והרסה גן משחקים שמשמש מאות ואלפי ילדים והורים. במקום לדבר עם ההורים, העירייה נוהגת בפחדנות והורסת במחשכים גן משחקים במקום שאין בו גני משחקים קרובים. יחד עם חברי מועצה מסורים דוגמת יצחק פינדרוס, בכוונתי לנהל מאבק ציבורי ומשפטי על מנת שמתקני המשחקים יוחזרו לטובת ילדי השכונה ובכדי שעיריית ירושלים תלמד שיש גבול ליכולתה לפגוע בתושביה".

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים בונה בימים אלו כ-2,200 כיתות לימוד מתוך כ-4,000 החסרות בירושלים. חלק גדול מהן במגזר החרדי. בשטח המדובר מקודמת בניית בית ספר בן כ-16 כיתות לימוד לילדים משכונת בית וגן. בית הספר ייתן מענה למאות ילדים שחלקם לומדים בתת תנאים ובכיתות בלתי תקניות. על השטח המיועד לבנייה ואשר שייך לעירייה עמדו מתקני משחקים אותם מעתיקה העירייה למקום חלופי בשכונה. השכונה תקבל גם בית ספר נוסף וגם גינת משחקי חדשה ומשודרגת לרווחת כולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמיד אמרתי שעיריית ירושלים ממש מיותרת גם בשירות לאומי שלהם לא שווה בכלל

  2. אליהו

    לא יאומן איזו דמגוגה. העיתון "שכח" לציין שסגן ראש העיר החרדי (דגל התורה) התפטר מתפקידו בעקבות פירוק הגן ע"י עובד העירייה שתחת התיק שלו ללא תיאום איתו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר