נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל (צילום: אורן בן-חקון)
נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל בעת הלווייתו שנערכה ב-1.2.18 (צילום: אורן בן-חקון)

וידאו – מאות חלפו על פני ארונו של המשורר חיים גורי ז"ל

ארונו של המשורר חיים גורי ז"ל הוצב ברחבת תיאטרון ירושלים. הנשיא ראובן ריבלין ספד לו: "היית המשורר הלאומי שלנו; היית אוהב וכואב, מבקר חריף ונביא זעם, מאוהב וקנאי, נאמן בכל מילה"

פורסם בתאריך: 1.2.18 13:22

מאות הגיעו הבוקר, חמישי, לרחבת תיאטרון ירושלים וחלפו על פני ארונו של המשורר חיים גורי ז"ל, חתן פרס ישראל, שנפטר אתמול בגיל 94.

בין האנשים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון למשורר – נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין, ראש העיר ניר ברקת, שרת התרבות מירי רגב, בני משפחה, חברים ומאות תושבים. לאחר הטקס יובא גורי ז"ל למנוחות בחלקת יקירי ירושלים בהר המנוחות שבגבעת שאול.

 

הנשיא ריבלין ספד לגורי: "חיים יקר, יותר מיממה עברה מאז שהלכת לעולמך וחסרונך נוכח כל כך. קיים כל כך. מוחשי כל כך. הנה לכבודך אנו מנסים להעמיד את המילים בשורות, לצחצח אותן, לגייס אותן, אך הן מסרבות. הן נשמעו בקולך, למי שאהב אותן יותר מכל, הן נשמעו לקולך, מסרבות להישמע לקולנו. בוקר בלי המשורר הלאומי שלנו. כן, היית המשורר הלאומי שלנו. משום חרדת הקודש שבה התייחסת לעם שלנו, לאומה שלנו, למדינת ישראל ולתפקיד שלך בה. נשאת את הלאום במילותיך. היית אוהב וכואב, מבקר חריף ונביא זעם, מאוהב וקנאי, נאמן בכל מילה, בכל מדרך רגל, בכל הנפת יד. שוררת כלוחם ולחמת כמשורר. דבריך יצאו תמיד מקרב לב. הקשבנו לך לא רק בגלל הרעות ובאב אל-ואד. ידענו שמי שכתב אותנו כך תמיד וקודם כל הוא בשר מבשרה של הארץ הזו, בשר מבשרה של האומה הזו. בשר מבשרו של העם הזה".

חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)

חיים גורי (צילום: ורדי כהנא)

 

בהמשך אמר ריבלין: "גם בשיריך האישיים ביותר זרמו בעורקיך מדינה ועם, עבר ועתיד. מעל הכול – היתה הרעות. ההבנה שאנו חיים בזכות מי שרצו אל האש עבורנו. הידיעה שזכות קיומנו היא בעבודה הקשה להותיר אחרינו מדינה וארץ שיהיו ראויות לילדינו ונכדינו. מישהו עוד זוכר, חיים, שאתה תיווכת בין אנשי קדומים לבין ממשלת המערך? איני יודע כמה אנו כשירים למציאות בלעדיך. אני מבטיח שנמשיך להילחם נגד האויבים ובעד המולדת במסירות נפש. לא ניכנע ונעשה זאת תמיד כשאתה איתנו, כשאתה לצדנו, כי אי אפשר בלעדיך. אני מקווה שתמיד נהיה ראויים לזכרו".

הלווייתו של חיים גורי ז"ל - נשיא המדינה ראובן ריבלן ורעייתו נחמה ריבלין (צילום: אורן בן-חקון)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל (צילום: אורן בן-חקון)

ראש העיר ניר ברקת ספד: "כל מי שהקשיב לו הבין שהוא ראה דבר או שניים בחייו. זו הייתה חוויה בלתי נשכחת. גורי היה יקר לירושלים וירושלים הייתה יקרה לו. מעבר לשירים ולאוצר התרבותי העצום, מה שיישאר לנו מגורי הוא המורשת של מי שנלחם למען עתיד המדינה והעיר הזו. נמשיך להילחם גם את מלחמותיך, גורי, למען עתיד טוב יותר בירושלים ובמדינה כולה".


נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל (צילום: אורן בן-חקון)

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין מול ארונו של חיים גורי ז"ל (צילום: אורן בן-חקון)


חיים גורי, שהתגורר בירושלים, נולד בתל אביב והיה חבר בפלמ"ח. לפני קום המדינה פעל גורי בקרב תנועות הנוער הציוניות בהונגריה וסייע לניצולי שואה לעלות ארצה. במלחמת העצמאות שימש כסגן מפקד פלוגה בחטיבת הנגב ובמלחמת ששת הימים השתתף בקרב על ירושלים. במלחמת יום הכיפורים היה קצין חינוך לוחם בחצי האי סיני‏.המשורר גורי הוא מעמודי התווך של התרבות הישראלית – הוא פרסם למעלה מ-12 ספרי שירה ו-10 ספרי פרוזה. ספרו הראשון, "פרחי אש" התפרסם ב-1949 ובין יצירותיו: "באב אל ואד" ו"הרעות". בשנת 1988 הוענק לו פרס ישראל לשירה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר