התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)
התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

ההזנחה בתחנה המרכזית: צרכים של אדם התגלו במעלית הראשית

תופעת המשתינים בתחנה המרכזית עולה מדרגה - בשבוע שעבר התגלו באחת המעליות צרכים של אדם. הנהלת התחנה: "אנחנו עושים מאמצים אדירים על מנת למגר את תופעת המשתינים"

פורסם בתאריך: 19.2.18 10:13

סוחרים בתחנה המרכזית מתלוננים כי במתחם נרשמת הזנחה קשה, באשר לתחזוקה השוטפת של הניקיון. בין השאר אשפה מפוזרת על הרצפה וברציפי העלייה לאוטובוסים של הנוסעים ולא נאספת בזמן. לפי הסוחרים, מדובר על מצב מתמשך, כאשר בשבוע שעבר התגלה דבר חריג, אשר מצביע על החרפה דרמטית במצב הניקיון במקום: צואת אדם באחת המעליות בתחנה המרכזית.

סוחר במקום מספר ל"כל העיר" כי "בשבוע שעבר מישהו עשה את הצרכים שלו המעלית, והשאיר את הצואה שלו שם. הרבה אנשים ראו ונחשפו לזה ולקח זמן עד שאספו את זה. באופן שוטף יש בעיות של ניקיון, גם במעברי השירות, אנחנו עוברים שם עם עגלות של סחורה, וזה פשוט גועל נפש. הבעיה ממשיכה גם בחניונים, ובקומה מינוס 2. אנחנו משלמים עבור הניקיון הזה, אבל אין לנו עם מי לדבר. זה מייצר ריח חריף. לא פעם תפסתי אנשים, עוברים ושבים, שמשתינים במעברים בתחנה המרכזית. בתחנה המרכזית יש שירותים שעולים שקל, אבל אין פיקוח".

צואת אדם במעלית בתחנה המרכזית

צואת אדם במעלית בתחנה המרכזית

הסוחר מדגיש וטוען כי "המצב הזה נמשך כבר הרבה זמן, אבל מה ששבר את הקש זה שמישהו השאיר את הצואה שלו במעלית, זה השיא. כי כבר התרגלנו לזה שאנשים משתינים במעברים. אנחנו מעירים לאנשים על זה. זה לא מקובל ולא מכובד. ניסיתי לדבר עם ההנהלה, וכלום לא השתפר".

 

מנגד, לא כל הסוחרים חושבים שמצב הניקיון בתחנה המרכזית טעון שיפור, כפי שסוחר אחר אומר: "אין בעיית ניקיון בתחנה המרכזית. הניקיון פה חבל על הזמן. הכל פה נקי".

צואת אדם במעלית בתחנה המרכזית

צואת אדם במעלית בתחנה המרכזית

צבי קץ, מנכ"ל התחנה המרכזית, מסר בתגובה לדברים: "אנחנו עושים מאמצים אדירים על מנת למגר את תופעת המשתינים. הבעיה קיימת לא מהיום, ואף הרבה פחות מבעבר. אנחנו מחזיקים צוות ניקיון שעובד 24 שעות ביממה. זה לא הרמטי, אבל יש שיפור על פני השנים. צריך לבחון בכל אירוע כזה מה היתה מהירות התגובה שהצרכים פונו. צריך לזכור שזאת תחנה מרכזית ושעוברים בה עשרות אלפי אנשים ביום".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אכן בילתי נעים אך שיפסיקו לעשוק בגבית שקל להשתין
    ושיפסיקו להתעלל שם בנכים שצריכים להתקשר שמשהוא יפתח להם להשתין ובתשלום
    זו המדינת עושק מחרבנת על האזרח הקטן

  2. מדינת עושק מחרבנת על אזרחיה

    שייפסקו גבית שקל בעינויים גם לנכים שצריכים להתקשר לפתיחת שרותים ולשלם
    דמי חסות בחסות טיקונים שילטון עושק

  3. אריק

    יש מקומות שלא משלמים כסף להכנס לשירותים וממש נקי שם ללא יוצא מן הכלל, כמו תחנה מרכזית רמלה, סנטר1 שזה גם מקום שעוברים שם המון אנשים ואף פעם לא מלוכלך, תחנה מרכזית ירושלים חסר נייר הניקיון בריצפה, ממש גועל נפש, בשביל מה לשלם? אם אין נייר טואלט וניקיון, על מה בדיוק משלמים כאן?? עולם הפוך ראיתי במקומות כדלעיל יש נייר טואלט אפילו מבושם ולא משלמים שקל

  4. דביר

    שרותים מטונפים רצח ועוד עולים כסף..
    אני מבין את מי שהעדיף לחרבן במעלית…

  5. אהרון משה

    התחנה המרכזית בירושלים עיר הבירה שמבקרים בה אלפי ומאות אלפי אזרחים ותיירים בכל יום, היא בושה וכלימה בלשון המעטה. השירותים מסריחים, אין נייר, לכלוך נוראי והסירחון עולה על גדותיו כל יום וכל שעה ביממה. אם אתם גובים שקל מכל מי שנכנס לחוץ ככל שיהיה, מוטב שיקבל שירות כראוי. לעת עתה אני לא מפרסם זאת בתקשורת אלא אם כן ישתפר המצב מיידית.
    בברכה משה אהרון.

  6. רן אפק

    תייר מארה"ב שהיה היום בתחנה המרכזית בירושלים, כתב לי ושלח לי תמונות על השרותים הציבורים בתחנה המרכזית והיה מזועזע, השרותים מקולקלים ומלוכלכים אין סבון ונייר טואלט (בתקופה קריטית שצריכים לשמור על היגיינה). אשמח לשלוח לכם את התמונות.
    האם אפשר דרככם את התלונה שהפיקוח ידאג שהדברים יטופלו.
    בתודה
    רן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר