זירת פיצוץ הגז בבקעה (צילום: אגף חירום וביטחון עיריית ירושלים)
הבניין בבקעה לאחר פיצוץ הגז (צילום: אגף חירום וביטחון עיריית ירושלים)

הפיצוץ בבקעה – בכיר בכבאות ל"כל העיר": "סכנת קריסה משמעותית לבניין"

בכבאות והצלה מחוז ירושלים מבהירים - "חלק מהדירות התפרקו לגמרי, ייקח עוד הרבה זמן עד שהדיירים יוכלו להתגורר שוב בבבתים"; מעצרם של שני החשודים, שנעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות, הוארך בבית משפט השלום

פורסם בתאריך: 21.2.18 11:29

כיממה לאחר פיצוץ הגז בניין ברחוב דן בבקעה – בכיר בכבאות והצלה מחוז ירושלים מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "חלק מהדירות התפרקו לגמרי, ייקח עוד הרבה זמן עד שהדיירים יוכלו להתגורר שוב בבתים". הבכיר מדגיש כי "קיימת סכנת קריסה משמעותית לבניין".

הבוקר, רביעי, הבניין עדיין היה סגור לדיירים, שלא מורשים לחזור לבתיהם. בעקבות פיצוץ הגז בחניון ברחוב דן בבקעה – נזק כבד נגרם ל-8 דירות בבניין, הדיירים פונו מהמקום כבר אתמול, שלישי, ולא הורשו להיכנס לדירותיהם, שנסגרו בהוראת מהנדס העיר. בעירייה מציינים כי הדיירים התפנו מהמקום, וחלקם קיבלו מקום ללון בלילה, באחד מבתי המלון בעיר.

הבוקר הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר שני חשודים בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרם של החשודים – אחד מהם, העובד שהיה במקום – מעצרו הוארך עד יום ראשון, 25.2, מעצרו של החשוד הנוסף – קבלן השיפוצים, הוארך עד ליום שישי, 23.2. במשטרה מספרים כי "חוקרי המשטרה איתרו במקום את אחד החשודים, כבן 30, ירושלים, שלפי החשד ביצע את עבודת הגז יחד עם אדם נוסף (המנוח) ועצרו אותו לחקירה. בהמשך איתרו ועצרו חוקרי המשטרה חשוד נוסף שלפי החשד החשד שימש כקבלן שניהל את עבודת השיפוצים שבמסגרתה נעשו עבודות הגז. החשודים נחקרו בתחנת מוריה בחשד לגרימת מוות ברשלנות".

מחקירת המשטרה עולה החשד, כי "ככל הנראה בשל עבודות השיפוצים שנערכו באחת הדירות בבניין", מתארים במשטרה, "הגיע טכנאי גז ועובד נוסף לביצוע עבודה בצינורות הגז שבמרתף הבית הנמצא בקומת החניון התת קרקעי, במהלכה על פי החשד החלה דליפת גז ככל הנראה מאחד הצינורות. הנסיבות להימצאות הגז בזמן העבודה באותו צינור עדיין נבדקות. כתוצאה מדליפת גז התרחש פיצוץ נפחי שגרם לקריסה במקום בו בוצעה עבודת הגז ולמותו של העובד וכן נגרם נזק כבד לדירות בבניין. חקירת המשטרה נערכת תוך התייעצות עם מינהל הגז. החקירה נמשכת".

 

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

הפיצוץ אתמול, שלישי, אירע לפי החשד בעת ביצוע עבודת שיפוץ במרתף הבניין, שכללו ככל הנראה טיפול במערכת הגז. פרטי המקרה נחקרים על ידי משטרת מחוז ירושלים. החשד הראשוני הוא שבחניון עבדו שני פועלים – אחד מהם הריח ריח של גז ובדרכו לבדוק את מקור הריח אירע לפתע פיצוץ. הפועל השני נלכד בתוך החניון, ומותו נקבע לאחר שגופתו חולצה כעבור כשעה וחצי.

בשיחה עם "כל העיר" אמר אתמול זכי הלר, דובר מד"א, כי "במקום עבדו שני פועלים – במהלך העבודות אחד מהם הריח ריח של גז והלך לסגור את ברז הגז, בזמן הזה שהוא יצא מהחניון אירע הפיצוץ".

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

 

כ-50 כבאים פעלו בזירת הפיצוץ בבקעה, על מנת למנוע את התמוטטות המבנה. במקום נזק כבד מאוד ויש חשש לשלמות המבנה, שנמצא מעל החניון שבו התרחש הפיצוץ. כמו כן, כוחות של פיקוד העורף ועובדי אגף הביטחון בעיריית ירושלים הגיעו לזירה.

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: איחוד והצלה מחוז ירושלים, אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

זירת הפיצוץ בבקעה (צילומים: איחוד והצלה מחוז ירושלים, אריק אבולוף, כבאות והצלה מחוז ירושלים)

בעירייה החלו הבוקר, בסקירה הנדסית מדוקדקת על ידי קונסטרוקטורים ומהנדסי מחלקת מבנים מסוכנים. בהמשך היום צפוי מהנדס העיר להחליט מה נדרש לעשות בהמשך לטיפול בדירות שנפגעו, על מנת להסיר כל סכנה לתושבים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר