מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב מקבל את פרס היזמות העירונית (צילום: יעל צור)
מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב מקבל את פרס היזמות העירונית (צילום: יעל צור)

העירייה זכתה בפרס יזמות עירונית על תוכניתה לחילוץ מעוני

עיריית ירושלים נבחרה על ידי הקרן ע"ש רוני פיינשטיין, כזוכה בפרס היזמות העירונית לשנת 2018, בגין פיתוח התכנית "אפיקי הצלחה" - לחילוץ מעוני, המבוססת על נתונים ומדידה ומותאמת לקהלי יעד שנים

פורסם בתאריך: 22.4.18 14:12

עיריית ירושלים זכתה בפרס היזמות העירונית מטעם קרן רוני פיינשטיין, בגין פיתוח התכנית "אפיקי הצלחה" לחילוץ ממעגל העוני. מדובר בתוכנית ראשונה מסוגה המבוססת על נתונים ומדידה ומותאמת לקהלי יעד שנים ומגוונים. התכנית, למעשה, מעניקה סל מענקים משולב לשיפור מצבם הכלכלי-חברתי של משפחות בעלות הכנסה נמוכה (מתחת לקו העוני או בקרבתו), הכוללת: קידום מקצועי תעסוקתי, יעוץ וליווי בניהול התקציב המשפחתי, סיוע במיצוי הזכויות השונות, והעצמה אישית ומשפחתית.



אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים, שהגיע לקבל את הפרס בשבוע שעבר, בטקס חגיגי שהתקיים בבית השלטון המקומי בת"א, מוסר: "התכנית הינה פרויקט פורץ דרך שיזמנו ואנחנו מוציאים לפועל בעיריית ירושלים, שמממשת את המדיניות האסטרטגית של העירייה לחיזוק מגזרים ואוכלוסיות בעיר ומשקפת חדשנות ויצירתיות בתהליכי עבודה, בתכנים ובאמצעים".

גיל ריבוש, ראש מינהל קהילה בעיריית ירושלים, מציין כי "אפיקי הצלחה היא תכנית חדשנית שמוכיחה במונחים כלכליים וכמותיים שתכניות חילוץ מעוני הן השקעה של ממש, ולא הוצאה כספית. התכנית מביאה לידי ביטוי את היכולת של רשות מקומית לפגוש את התושב בנקודות רבות בחיים ולרכז עבורו שירותים ומענים, ולשפר את איכות חייו. הצוותים שלנו, יחד עם השותפים, מביאים תוצאות פורצות דרך וגאווה גדולה".

ראש העיר ניר ברקת מוסיף ואומר: "התכנית שפיתחנו לחילוץ מעוני מותאמת תרבותית למגוון סוגי קהלים ונותנת שירות לאוכלוסייה המודרת ביותר בעיר, שלא תמיד מודעת לזכויותיה. הכלי הייחודי מאפשר לנו לנצל באופן מיטבי את התקציבים לתכניות ההתמודדות עם העוני, תוך שאנחנו 'מאתרים' את התושבים באמצעות שירותים עירוניים שונים כמו מערכת החינוך, טיפות החלב, שירותי הרווחה, מתנ"סים ועוד. הטיפול הרב ממדי בעוני מאפשר לעירייה טיפול בהיבטים נוספים של משפחות מורכבות החיות בעוני, מבלי להצטמצם אך ורק לפן הכלכלי. מעבר לכך, התכנית מעודדת בקרב עובדי העירייה חדשנות, חשיבה רחבה, ומעלה את תחושת המסוגלות והסיכוי להצליח וליצור שינוי של ממש בחיי התושב".

התכנית "אפיקי הצלחה" פותחה על ידי מינהל קהילה בעירייה יחד עם הביטוח הלאומי ומשרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים וכן שותפים נוספים, נוכח היקפי העוני בעיר עימם הם נדרשים להתמודד. העירייה התמודדה על הפרס יחד עם עוד כ-30 רשויות שונות מרחבי הארץ.

הפרס ניתן לזכרו של עו"ד פיינשטיין, אשר שימש כמנכ"ל עיריית ירושלים במשך שנים ארוכות, שהלך לעולמו ולמעשה היה מי שייסד את מוסד המנכ"לות ברשויות המקומיות. לאחר פטירתו, הקימו בני משפחתו וחבריו את הקרן לזכרו, המעניקה פרס שנתי לפרויקט ייחודי בחדשנות וניהול אותו יוזמים מנכ"לים או מזכירים ברשויות ומועצות מקומיות. הפרס ניתן למיזמים המביאים לידי ביטוי הצטיינות, חדשנות ויזמות בניהול, שיפור השירותים העירוניים והקהילתיים בדגש על נושאים חברתיים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר