סמוך לבית ראש הממשלה - מאהל הבית הפתוח (צילום: הבית הפתוח)
סמוך לבית ראש הממשלה (צילום: הבית הפתוח)

הוקם מאהל מחאה מול בית רוה"מ: "הקהילה הגאה התעוררה"

אחרי ההפגנה הסוערת בכיכר פריז - הבית הפתוח בירושלים הקים מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה, שיפעל עד מצעד הגאווה שיתקיים ביום חמישי הבא, 2.8; עשרות אלפים צפויים להשתתף במצעד

פורסם בתאריך: 25.7.18 16:13

לקראת מצעד הגאווה בירושלים, שמתוכנן להתקיים בחמישי הבא, 2.8.18, בבית הפתוח הקימו היום, רביעי, מאהל מחאה מול בית ראש הממשלה. המאהל יפעל עד ליום המצעד (2.8.18-25.7.18). מארגני מאהל המחאה מפגינים נגד האפליה כלפי הקהילה הגאה בכל הנושא של רישום בתעודות לידה של ילדי הורים גאים.



"הקהילה הגאה התעוררה, והגיע הזמן להעלות הילוך", כך מציינים מארגני מאהל המחאה בדף הפייסבוק של הבית הפתוח בירושלים. "אחרי שהראינו לכולם כמה אנחנו חזקות וחזקים בת"א, אחרי שהתכנסנו עשרות אלפי להט"בים ותומכים בכיכר רבין – אנחנו עולים לירושלים כדי להמשיך בתנופת המאבק ולהראות לכולם שאף אחד לא יכול לעצור אותנו".

בהמשך נכתב: "במקום שבו בית המחוקקים ממשיך להפלות נגדנו נתייצב בנחישות בכל הכוח ונגיד בקול חד וברור: נמאס. אנחנו רוצים להיות שווים ואנחנו רוצות את זה עכשיו. ממשיכות בכל הכוח עד למצעד הגאווה בירושלים ואחריו – עד לשוויון זכויות מלא. הממשלה נכשלת שוב ושוב בהגנה על הקהילה הגאה ועל הזכויות שלנו, והגיע הזמן שלא נשתוק יותר. אנחנו נאבקים על דמותה של מדינת ישראל, על החיים שלנו, על העתיד שלנו, על המשפחות שלנו ולמען הילדים שלנו".

כמו כן, אתמול, שלישי, סיימה משטרת ירושלים את ההיערכות שלה לקראת מצעד הגאווה, שייערך כאמור בחמישי הבא, 2.8. מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, כוחות תגבור ומתנדבים יפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקומות הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה, שבה ישתתפו על פי המארגנים אלפי חוגגים.


מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)


הצועדים יתכנסו בגן הפעמון החל מהשעה 16:00, ובשעה 18:00 ייצאו בצעידה במסלול הבא: גן הפעמון – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל – גן העצמאות.

במסגרת הערכות המשטרה, וכחלק מהפעילות לשם שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ובטחונו, וכן בהתאם להוראות חוק הסמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור, תערוך המשטרה בידוק לבאי המצעד בכניסות לאירועי המצעד, כפי שנקבעו ותואמו עם מארגני המצעד. במשטרה מדגישים כי "לא תותר כניסה למתחמי המצעד (שטח הכינוס, תוואי המצעד ושטח סיום המצעד) עם כלי נשק מכל סוג; חל איסור על הטסת רחפנים\כלי טייס מכל סוג; כניסה למסלול המצעד תתאפשר אך ורק דרך שטח הכינוס בגן הפעמון ובכיכר פריז; יציאה ממסלול המצעד תתאפשר במקומות שפורטו לעיל. לא תתאפשר כניסה ויציאה למסלול המצעד שלא במקומות שפורטו לעיל (פרט למקרים חריגים)".

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר