הפגנה נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: שרית מרציאנו)
הפגנה נגד תוכנית הבנייה ברכס לבן (צילום: שרית מרציאנו)

תוכנית הבנייה ברכס לבן אושרה להפקדה; בחוץ הפגינו אנשי החברה להגנת הטבע

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את התוכנית לבניית 5,000 יחידות דיור חדשות ברכס לבן - סמוך לשכונות גבעת משואה וקרית מנחם; בחוץ הפגינו אנשי החברה להגנת הטבע: "נמשיך לפעול לביטול התוכנית"

פורסם בתאריך: 24.7.18 16:26

היום, שלישי, אישרה הוועדה המחוזית להפקדה – את התוכנית להקמת 5,000 יחידות דיור ברכס לבן – סמוך לשכונות גבעת משואה וקרית מנחם. מנגד, מחוץ למשרדי הוועדה המחוזית במרכז העיר, הפגינו עשרות פעילים בחברה להגנת הטבע ותומכים של ארגונים ירוקים נוספים נגד קידום התוכנית. הפעילים קראו לחברי הוועדה שלא לאשר את התוכנית. בין השאר המפגינים הניפו שלטי מחאה עליהם נכתב: "מחזקים את השכונות, שומרים על היערות"; בשביל הממשלה זה מספרים, בשבילנו זה חיים"; "לא לשכונה ברכס לבן".

כזכור, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", מאבק הירוקים התחדש על רקע תוכנית הבנייה ברכס לבן, שמקודמת על ידי משרד הבינוי והשיכון, הטוענים כי במסגרת הפרויקט יושם דגש על שימור הפארק הלאומי עמק רפאים.




מהחברה להגנת הטבע, הפועלת לשמירה על הרי ירושלים, נמסר: "החברה להגנת הטבע מתנגדת להרס השטחים הפתוחים של הרי ירושלים ותמשיך לפעול, בכל הדרכים העומדות לרשותה, על מנת להגן ולשמור על המרחב ולהביא לביטול התכנית. שטח התכנית ברכס לבן, הוא שטח פתוח, בעל חשיבות סביבתית גדולה ביותר, גם לטבע וגם לציבור הנופשים והמטיילים. כמו כן, מהווה שטח התכנית מרחב חיוני למסדרון האקולוגי של נחל רפאים, המצטמצם בהתמדה בעשורים האחרונים, והוא חשוב לקיום, למסתור ולתנועת בעלי חיים. מימוש התכנית עתיד לגרום להרס כל ערכי הסביבה. הפיתוח האינטנסיבי בעיר ירושלים ובמחוז, בעשורים האחרונים, כבר פגעו קשות בבתי גידול ייחודיים, ברציפות השטחים הפתוחים, במסדרונות האקולוגיים ובערכי הטבע והנוף של המרחב. כתוצאה מכך, גברה מאד חשיבותם של השטחים הפתוחים הנותרים, כמו מורדות רכס לבן".

הפגנת אנשי החברה להגנת הטבע נגד תוכנית רכס לבן (צילום: רונן נהרי)

עוד נמסר מהחברה להגנת הטבע: "יש בירושלים מאגר מצטבר גדול, של עתודות קרקע, עד 2040, ללא השטחים שבקונפליקט סביבתי – רכס לבן, מורדות אורה, שלוחת הדסה ומצפה נפתוח – בקרקעות שתוכננו ואושרו לבנייה מזה זמן, אך לא יצאו לפועל בגלל חסמים שונים – פוליטיים, היעדר תשתיות נדרשות, או הסדרים קרקעיים. טוב תעשה המדינה, אם תפעל להסרת אותם החסמים ולמימוש אותן התכניות, ולא להרס השטחים הפתוחים, שעדיין נשארו".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "שכונת רכס לבן כוללת בתוכה פתרון לתחבורה ציבורית באמצעות רכבת קלה שתעבור בתוך השכונה, ומעלונים שיאפשרו לציבור לעבור ממפלס למפלס בתוך השכונה תוך הנגשת הציבור לשטחים הפתוחים, לתחנות ההיסעים, למוסדות הציבור ואזורי המסחר בשכונה. התכנית כוללת תחנת רכבת קלה בצומת אורה הכוללת חניון 'חנה וסע' עבור 800 חניות, מסוף תחבורה ציבורית, מלון, מבנה לדיור מוגן ושטחי משרדים ותעסוקה".

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן ממעוף הרחפן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

במשרד הבינוי והשיכון מדגישים כי "תכנון השכונה נעשה תוך שימור הסביבה וערכי הטבע במסגרתו יישמר פארק לאומי עמק רפאים כגן לאומי, הכולל בוסתנים, שטחי ארכיאולוגיה ומעיין עין לבן, כאשר הושם דגש על שמירת האזורים הרגישים מבחינה נופית וסביבתית. התכנית תבטיח את שפיעת המעיינות ובריכות המים הקיימות, זאת באמצעות איתור אזורי חילחול בשטחים הפתוחים שבתחום השכונה, הכוללים את עמק לבן המיועד לשימור כגן לאומי. כמו כן, האזור כולו יונגש לטובת הציבור הרחב וישופרו שבילי האופניים ושבילי הגישה אל השטחים הפתוחים הסובבים את ירושלים תוך שמירה מירבית של החי והצומח בעלי הערכיות הגבוה".

שר הבינוי והשיכון, אלוף (במיל'), יואב גלנט מסר: "ירושלים, בירת ישראל, עומדת בראש מעייננו, ואנו מחויבים לה באופן מיוחד. עבורי ירושלים רבתי משתרעת מהשכונה החדשה ברכס לבן ועד מעלה אדומים, מעטרות ועד גוש עציון. בניית שכונת רכס לבן במערב העיר היא פתרון לאלפי זוגות צעירים בבירה ותאפשר בנייה של אלפי יחידות דיור נוספות בשכונות סמוכות על ידי השלמת קרקע. התוכנית כוללת מבני ציבור ותעסוקה, פתרונות תחבורה יעילה למרכז העיר תוך שמירת הסביבה הירוקה. נמשיך לחזק את ירושלים ולהשקיע מאמצים מרוכזים בפרויקטים נרחבים נוספים לצורך פיתוחה של העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר