הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הר חומה (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הר חומה על סף רתיחה: משפחה ערבית נקבעה זכאית לדיור ציבורי של עמידר; השכנים נסערים וזועמים

במסגרת הענקת דיור ציבורי מטעם חברת עמידר נקבע כי משפחה ערבית תקבל זכאות לאחת הדירות בהר חומה. בקבוצת הפייסבוק של דיירי השכונה מתרחשת סערה של ממש. אחד מהם אומר השבוע ל"כל העיר": "אני לא מבין איך דבר כזה קורה, ומה הם מחפשים בשכונה"

פורסם בתאריך: 5.10.18 13:26

סערה בהר חומה בעקבות אכלוס של משפחה ערבית, במסגרת הענקת דיור ציבורי מטעם חברת עמידר. דיירים בפרויקט דיור ברחוב אריה ורשבסקי נסערים וזועמים בעקבות כניסתה של משפחה מצור באהר לבניין.



בקבוצת הפייסבוק של השכונה התרחשה סערה של ממש, ואף נפתחה עצומה: "אכלוס ערבים דרך עמידר בשכונת הר חומה", עליה חתמו כ-30 תושבים. בעצומה נכתב בין השאר: "לידיעת כל תושבי הר חומה חברת עמידר התחילה לאכלס ערבים תושבי צור בהר בדירות שנקנו על ידי עמידר המשפחה הראשונה אמורה להיכנס לדירה בבניין ברחוב אריה ורשבסקי במגדל בעוד שבועיים. שימו לב היום זה במגדל מחר זה בכל הר חומה".

הפוסט בדף הפייסבוק של קבוצת הר חומה

הפוסט בדף הפייסבוק של קבוצת הר חומה

זאת ועוד אחד התושבים כתב בקבוצת הפייסבוק של הר חומה פוסט על הנושא. בשיחה עם "כל העיר", הוא מציין כי "בבניין הזה רוב הדיירים שומרי מסורת, אני לא מבין איך דבר כזה קורה, ומה הם מחפשים בשכונה. אף אחד לא שאל ולא דיבר איתנו. פני כמה חודשים הדירה נמכרה לעמידר והיא אכלסה את המשפחה הערבית. לא האמנו. פנינו לעמידר ולא חזרו אלינו, לא נתנו לנו תשובה. גם לעירייה פנינו ולא קיבלנו תשובה ברורה. כל המועמדים לראשות העיר בבחירות סותמים את הפה, פוחדים שזה יפגע בהם. כנראה הם מתחמקים. אנחנו חוששים שברגע משפחה אחת תעבור יעברו עוד הרבה, כמו שקרה בנוה יעקב ובפסגת זאב".

לדבריו, הדיירים מתכננים לקיים בקרוב ישיבת ועד. "יש תרעומת, תגובות התושבים מאוד קשות", הוא מוסיף, "ואנו מתכוונים לקיים בנושא ישיבת ועד".

מנגד, תושבים אחרים קוראים להימנע מפעילות כלשהי נגד אכלוס המשפחה ומדגישים שלכל תושב יש זכות להתגורר היכן שירצה. "יש מקומות בארץ, כמו בחיפה או באבו גוש, ששם ערבים ויהודים שחיים אחד לצד השני ואין חיכוכים. על מה הפחד? יש לא מעט יהודים שקנו דירות באבו גוש וחיים ביחד. כולם יכולים לחיות בהרמוניה ובכבוד, כל עוד לא עושים מעשים המפריעים לסביבה. לכל אחד יש לו זכות לגור איפה שהוא רוצה, כל עוד הוא אזרח שומר חוק ומשלם מסים".

מעמידר נמסר: "מבדיקה שערכנו במחלקת פניות הציבור, הפניות שהתקבלו בנושא נענו. יודגש כי משרד הבינוי והשיכון מאכלס זכאי דיור ציבורי בהתאם לתור הממתינים הזקוקים לדירה, ללא הבדל דת גזע או מין".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. גבריאל

    עמידר ידועה כחברה מטומטמת ליהודים ממררים את החיים ולתושבי צור באהר לא פחות מגיע דיור ציבורי חחח אז שיהנו שכונים בצור באהר .

  2. טלי

    כתבה גזענית ! תושבי הר החומה היקרים אתם גרים בתוך הכפרים שלהם! לכם מותר לגור איפה שתרצו כי אתם יהודים ולהם לא כי הם ערבים?!?! גזענות לשמה!

  3. א

    "סיוע"משפטי בירושלים גזענים דואגים לערבים לדייור ושפע זכיות והטבות באופן בילתי כשיר וגזעני יש שם שמאלנים ועורכי דין ערבים שמונו למען האוכלוסיה הזו ממש
    ולמיזרחים שם סוגרים תיקים בשפע, הלוגו;"אין סיכוי מישפטי"

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי כך נבנה חברה מתוקנת שיודעת לכבד האחד את השני ללא הבדלי גזע כו?

  5. ישראל עמר מהר חומה

    אם יהודי ילך לגור בכפר ערבי יחסלו אותו מיד.תיראו בגיבעה צרפתית הביאו משפחות ערביות היהודים בורחים ובמקומם באים ערבים שגם הולכים עם הבנות של אילו שנשארו. תתעוררו אתם משלמים מיסים גבוהים בקנית דירה ואז מביאים לכם ערבים .אני גרתי מתחת למשפחה ערבית בנווה יעקוב. שבסוף ביתם רצחה בחור ישיבה בגן סאקר ביריות. תתעוררו אחים יקרים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר