שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)
שוק מחנה יהודה (צילום: ארנון בוסאני)

חשש בשוק: קנסות יינתנו לבעלי הדוכנים על השמעת מוזיקה

אחד מבעלי העסקים קיבל מהפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות דרישת תשלום לתמלוגים בשל השמעת מוזיקה מוקלטת. "זו דרישה הזויה"

פורסם בתאריך: 25.10.18 15:21

האם בקרוב בעלי הדוכנים בשוק מחנה יהודה ייאלצו להפסיק לשמוע רדיו במהלך היום? ל"כל העיר" נודע כי בשבוע שעבר קיבלה חנות המשקאות 'האחים נחמיה" ברחוב אגריפס דרישה לתשלום של למעלה מ-2,000 שקלים בגין תמלוגים להשמעת מוזיקה מוקלטת לשנת 2018 ולשנת 2019.

את דרישת התשלום לבעל העסק הוציאה הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות.



ליאם נחמיה, מבעלי חנות המשקאות 'האחים נחמיה', מספר בשיחה עם "כל העיר" כי "לטענת הפדרציה לתקליטים וקלטות הם היו במקום וראו שאנחנו שומעים פה מוזיקה, ועל כן אנחנו מחויבים לשלם תמלוגים לבעלי זכויות היוצרים. בעיני זו דרישה הזויה. הרי לא פתחנו פה מועדון שאז אני כביכול מרוויח מהמוזיקה. הייעוד של העסק שלי הוא למכור משקאות. לא יושבים אצלנו ולא שותים אצלנו. במהלך היום אנחנו שומעים רדיו – לפעמים גלגל"צ ולפעמים רדיו ירושלים – כדי להנעים את הזמן. אני לא מבין, אנחנו עובדים 12 שעות ביום, אז אסור לנו לשמוע רדיו בזמן הזה?".

העסק 'נחמיה משקאות' בשוק מחנה יהודה (צילום: שלומי הלר)

נחמיה מוסיף ומציין כי "החשש העיקרי שלי שאם אני אשלם את הקנס הזה, אקבל בהמשך דרישות תשלום מעוד גופים שפועלים בתחום, ואז גם יחייבו את שאר בעלי העסקים בשוק לשלם. זה לא הגיוני".

יו"ר ועד סוחרי השוק נינו פרץ מתייחס אף הוא לנושא וטוען כי "זה פשוט לא הגיוני. אנשים רוצים לשמוע רדיו בתוך העסק שלהם, מה פה לא בסדר? בעלי העסקים נמצאים כאן שעות ארוכות ויש לא מעט שעות שוממות, אז הם מדליקים רדיו כדי להתעדכן בחדשות. גם לא ברור לי למה בעל עסק צריך לשלם אם הרדיו כבר משלם את התמלוגים. קיבלתי פניות מסוחרים נוספים בשוק שמביעים חשש שגם הם יקבלו קנסות. זו פגיעה בהווי של השוק".

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי השוק (צילום: מתוך פייסבוק)

נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי השוק (צילום: מתוך פייסבוק)

מהפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ נמסר בתגובה: "הפדרציה היא גוף הפועל באישור ובפיקוח הממונה על הגבלים עסקיים, למתן רישיון וגביית תמלוגים בגין השמעה פומבית ושידור של מוזיקה (תקליטים), לרבות בבית עסק, מקום בו מדובר בהשמעה פומבית לקהל המבקרים במקום. לא למותר לציין, כי פסיקת בתי המשפט בארץ קבעה פעמים רבות כי בתי עסק המעוניינים להשמיע מוזיקה לקהל המבקרים בבית העסק, לרבות חנויות ובתי ממכר למשקאות, חייבים בקבלת הרשאה ותשלום תמלוגים לבעלי זכויות היוצרים במוזיקה המושמעת. במקרה הנדון, מדובר בבית עסק אשר משמיע מוזיקה מרמקולים בדציבלים גבוהים, לכל המבקרים בבית העסק. סכומי התמלוגים הנגבים על-ידי הפדרציה הינם זניחים במקרה הנדון – 2.5 שקלים ליום. והחשוב מכל, אמני ישראל, שגם הם "עוסקים" – חלקם הגדול "עוסקים זעירים" עם מקורות הכנסה מוגבלים מאוד – מתפרנסים מתמלוגי הפדרציה ובפרט אלו הנגבים בגין השמעה פומבית".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אחת

    בבקשה תוציאו דרישה גם לשוק הכרמל אי אפשר לעבור שם מרוב הפיצוץ של הרמקולים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר