כיכר ספרא, עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים

המחאה נגד אלימות כלפי נשים: גם עיריית ירושלים מצטרפת לשביתה ביום שלישי

ראש העיר הנבחר משה ליאון הודיע הלילה כי עיריית ירושלים מצטרפת להשבתה שמובילים ארגוני הנשים - עובדות יוכלו להצטרף לשביתה מבלי שיופחת שכרן: "אנו בעיריית ירושלים נתייצב בחזית המאבק ונקיים גם פעולות חינוך והסברה לבני הנוער כדי להסביר לדור הבא ולרתום אותו למאבק חשוב זה"

פורסם בתאריך: 2.12.18 08:47

גם עיריית ירושלים מצטרפת לשביתה הגדולה נגד אלימות כלפי נשים, שתתקיים ביום שלישי הקרוב, 4.12.18, ברחבי הארץ.

הלילה (מוצ"ש) הודיע ראש העיר הנבחר משה ליאון כי עובדות עיריית ירושלים שתבחרנה לשבות, ביום שלישי, בהשבתה שמובילים ארגוני הנשים, תוכלנה לעשות זאת מבלי שיופחת שכרן.

ליאון מציין הבוקר כי "ירושלים בירת ישראל אומרת לא לאלימות נגד נשים. החברה הישראלית צריכה להתייצב כאיש אחד, נשים וגברים, בני כל הדתות ולהגיד די לאלימות. הקלות הבלתי נסבלת של אלימות כנגד נשים צריכה להיפסק. הגיע הזמן שהחברה הישראלית תקום כולה כאיש אחד להיאבק בתופעה המזעזעת הזו".


משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)

משה ליאון (צילום:Kopitchinski & Yado photography)



עוד מוסיף ליאון כי "אנו בעיריית ירושלים נתייצב בחזית המאבק ונקיים גם פעולות חינוך והסברה לבני הנוער כדי להסביר לדור הבא ולרתום אותו למאבק חשוב זה".

ראש מינהל החינוך בעירייה אביב קינן מוסיף כי "בעקבות מקרי הרצח הרבים של נערות ונשים בישראל, מינהל חינוך ירושלים ומערכת החינוך הירושלמית מצטרפים כגוף אחד – נשים וגברים – מכלל המגזרים בעיר, למחאת ארגוני הנשים. הנושא הוא בליבה של החברה ואנו מצטרפים לקריאה להפניית משאבים, תיקון חברתי והגנה על נערות ונשים. בנוסף, אני מבקש לבדוק את האפשרות לערוך שיעורי הסברה בכל בתי הספר ביום שני, כמו גם התארגנויות יזומות של מינהל החינוך ואנשי ונשות החינוך של ירושלים ליום שלישי".

המחאה "אישה שובתת" קמה לאחר מקרי הרצח המזעזעים של סילבאנה צגאיי בת ה-13 בתל אביב, שנרצחה בשבוע שעבר ושל יארה איוב בת ה-16, שגופתה נמצאה מחוץ ליישוב מגוריה – גוש חלב. בין העיריות הנוספות ששובתות הן – תל אביב, חיפה, ראשון לציון, באר שבע, רמת גן, בת ים, מודיעין, גבעתיים, חדרה ועוד.


סילבאנה צגאיי

סילבאנה צגאיי


במסגרת המחאה  דורשות ארגוני הנשים תקצוב ממשלתי לטובת תוכנית לאומית למאבק באלימות נגד נשים – מדובר בתוכנית שתקציבה קוצץ בשנה שעברה. זאת ועוד, המחאה תפסה תאוצה לאחר שהקואליציה הפילה את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בסוגיית רצח הנשים בארץ.

מחאה נגד אלימות כלפי נשים סמוך לכנסת, השבוע (צילום: אמיל סלמן)

מחאה נגד אלימות כלפי נשים סמוך לכנסת, בשבוע שעבר (צילום: אמיל סלמן)


אלימות נגד נשים – גם מילים יכולות להרוג 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר