זירת הפיגוע בעופרה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הפיגוע בעופרה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

שערי צדק ל"כל העיר": "נאבקים על חייו של התינוק שחולץ בניתוח קיסרי לאחר פיגוע הירי אתמול"

האמא, בת 21, שהיתה בשבוע ה-30, המתינה יחד עם בעלה בטרמפיאדה בכניסה ליישוב עופרה ונפגעה מיריות המחבלים. הבוקר אומרים בשערי צדק ל"כל העיר" כי "התינוק במצב לא טוב. הוא לא נפגע ישירות מהירי, אבל האמא איבדה הרבה דם וזה השפיע על מצבו של התינוק" 

פורסם בתאריך: 10.12.18 09:14

ביחידת הטראומה של שערי צדק צדק נאבקים בשעות אלו על חייו של התינוק, שנולד בניתוח קיסרי בהול בשבוע ה-30, לאחר שאימו נפגעה מירי המחבלים אמש, בכניסה ליישוב עופרה. בשערי צדק מספרים הבוקר ל"כל העיר" כי מצבו של התינוק הדרדר במהלך הלילה. "אנו נאבקים על חייו של התינוק שחולץ בניתוח קיסרי בחודש השביעי לאחר פיגוע הירי אתמול. הוא כרגע מאושפז בפגייה, התינוק במצב לא טוב. הוא לא נפגע ישירות מהירי, אבל האמא איבדה הרבה דם וזה השפיע על מצבו של התינוק".



בשערי צדק מציינים כי מצבה של האמא קשה אך יציב: "האמא נמצאת בטיפול נמרץ. היא מורדמת ומונשמת במצב יציב". האב נפצע מכדור ברגלו, והוא מאושפז גם הוא בשערי צדק.

שישה בני אדם נוספים נפצעו בפיגוע הירי אמש סמוך לעופרה. לשערי צדק הגיעו שתי נערות, בת 16 ובת 17 שנפגעו מרסיסים.

חובשים ופרמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בירושלים שבעה פצועים, בהם 1 קשה, 2 בינוני ו-4 קל. לבית החולים שערי צדק פונו ארבעה פצועים (1 קשה כבת 21, 1 בינוני כבן 21 ו- 2 קל כבני 16), לבית החולים הדסה עין כרם פונו 3 פצועים (1 בינוני כבן 22 ו-2 קל כבנות 16).

מהדסה נמסר הבוקר, שני, כי "ליחידת הטראומה פונה פצוע אחד בן 22 שנורה ברגליו. במהלך הלילה הוא נותח על ידי צוות אורתופדיה. מצבו קל עד בינוני".

זירת הפיגוע בעופרה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת הפיגוע בעופרה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חובש רפואת חירום במד"א בנצי גליק ופרמדיק מד"א בצלאל בן חמו, ששהו בנקודת ההזנקה של מד"א בעפרה ושמעו את הירי, סיפרו: "שמענו ירי ומיד עלינו לניידת טיפול נמרץ, יצאנו לכיוון הכביש והבחנו בצעירה כבת 21 שוכבת על המדרכה בהכרה מלאה כשהיא סובלת מפצע ירי. צעיר כבן 21 ישב על המדרכה בהכרה מלאה עם מספר פצעי ירי בפלג גופו התחתון. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, העלנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, מתן נוזלים וטיפול תרופתי כשמצבה של האישה קשה ולא יציב והגבר במצב בינוני ויציב. בסיוע כוח רפואה של צה"ל טיפלנו בפצוע נוסף שסבל מפצעי ירי בגופו, הוא היה בהכרה מלאה ופונה בניידת טיפול נמרץ של צה"ל כשמצבו בינוני ויציב".

פרמדיק מד"א שלום גליל הוסיף וסיפר: "שתי נערות כבנות 16 שהיו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגפיים ו-2 נערים כבני 16 שסבלו גם הם מפציעות בגפיים קיבלו מאיתנו טיפול רפואי ראשוני בשטח, העלנו אותם לאמבולנסים ופינינו אותם לבי"ח כשמצבם קל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאת דוידוביץ

    החשש הוא שאם תהיה הסתבכות בצפון וגם ירי על המחבלים שביצעו את הפיגוע היום בטרמפיאדה בעופרה,

    אז הפצ"ר והיועץ המשפטי לממשלה יתקשו לשפוט כל כך הרבה חיילים במקביל…

    אוי לנו ממערכת המשפט ומהיועצים המרובים ודעותיהם המשונות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר