התארגנות לקראת מחאת האפודים הצהובים (צילום: פרטי)
התארגנות לקראת מחאת האפודים הצהובים (צילום: פרטי)

המחאה החברתית חוזרת? 'מחאת האפודים הצהובים' נערכה בכיכר פריז

בעקבות גל ההתייקרויות במשק, פעילים חברתיים בכל הארץ יזמו מחאה בהשראת ההפגנות החברתיות באירופה, כשבראשן צרפת

פורסם בתאריך: 14.12.18 08:33

מחאת האפודים הצהובים גרסת ירושלים: היום (שישי, 14.12), בשעה 12:00, יצאה לדרך בכיכר פריז במרכז העיר (ובמקומות נוספים ברחבי הארץ), המחאה החברתית העממית 'מחאת האפודים הצהובים'.



יש לציין כי המחאה החברתית החדשה היא העתק מהמחאה שמתנהלת בשבועיים האחרונים בצרפת, כשהסיבה היא גל ההתייקרויות במשק, כשבין היתר יתייקרו מחירי החשמל, הלחם, חלק ממוצרי החלב, המים ועוד.

כמעט מיותר לציין שמארגני מחאת האפודים הצהובים היו שמחים לו המחאה החדשה תתפוס גובה ותאוצה בדיוק כפי שקרה במחאה החברתית של שנת 2011, שהחלה עם מספר אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב והגיע עד להפגנת המיליון הזכורה.

את המחאה מובילים, כאמור, פעילים חברתיים בכל רחבי הארץ. את המחאה בירושלים מוביל דוד מזרחי, שמזוהה מאוד עם מאבק הנכים בירושלים. בשיחה עם "כל העיר", אומר מזרחי: "יהיו פעילות ופעילים חברתיים, אבל בעיקר מדובר במחאה עממית, מחאה של כל תושב ישראל. חשוב מאוד להגיע באפוד צהוב".

דוד מזרחי, ממוביל מחאת האפודים הצהובים בירושלים (צילום: פרטי)

דוד מזרחי, ממוביל מחאת האפודים הצהובים בירושלים (צילום: פרטי)

מזרחי מוסיף ומדגיש כי "מחאת האפודים הצהובים היא עממית של כלל אזרחי מדינת ישראל, שנאנקים כבר מספיק. מדובר על צעירים, אמהות חד הוריות, משפחות ממעמד הביניים, ומשפחות קשות יום. להעלות את מחירי החשמל, המים והלחם זה גזירת גורל. החלטנו ביחד למנוע את העלאת המחירים הקרובה. נצא בכל הכוח והרוח אל הרחובות ונאבק. אני, דוד מזרחי, בן לאמא נכה שמטפל בה – איש חינוך שחי ממשכורת זעומה, בשבילי עלייה של מאות שקלים במחירים זה גזירה קשה וכואבת מאוד".

הפעיל החברתי יקי הרץ, שגם הוא מוביל את מחאת האפודים הצהובים בירושלים, מוסיף: "מחר הציבור הישראלי צועד על אפודו. זוהי מחאה של כל מי שקונה בסופר וצורך חימום בחורף. של כולנו – גברים, נשים וטף. אנחנו שואבים השראה מהמודל הצרפתי המוצלח, חדורי מטרה ונלהבים להגשים מציאות שבה כולנו חיים בכבוד. נמחה ללא פשרות נגד יוקר המחיה הקיים, אשר גם צפוי להחמיר".

יקי הרץ, ממוביל מחאת האפודים הצהובים בירושלים (צילום: פרטי)

יקי הרץ, ממוביל מחאת האפודים הצהובים בירושלים (צילום: פרטי)

לדברי הרץ, "עלייה של מאות שקלים בהוצאה השנתית היא משהו מורגש עבורי, בטח ובטח כאשר מדובר במגמה מתמשכת. הסיפור האישי שלי הוא סיפורם של אלפים רבים במדינת ישראל בכלל ובירושלים בפרט, כל אחד עם הזווית שלה ושלו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אביחי פיינגולד

    מזרחי מזרחי
    איך נפלו גיבורים
    נפלת למלכודת של השמאל הקיצוני. אתה חושב שזו הפגנה נגד יוקר המחיה, אבל אתה יודע טוב יותר ממני שלמובילי המחאה האמיתיים יש מספיק מכוניות ודירות בשביל לנוח באיזה בית שבא להם היום. יש להם אינטרס, ויוקר המחיה מעניין להם תבצה. האינטרס הוא שלא תדעו למה יקר כאן. אבל אני דווקא מבין למה יקר כאן. מיסים רבותיי. לא טייקונים ולא קבלנים. מיסים!
    אתה כבר נלחם? תילחם בממשלה! תגיד שיחתכו במיסים! שיסגרו את מכון התקנים! שיורידו מכס! שיתנו לכל אחד לשים לוחות סולריים על הגג! שיתנו לנו חופש לחיות!! בחיאת מזרחי אתה מכיר אותי, אני לא סתם אומר לך שנפלת למלכודת של השמאל הקיצוני.

  2. לא תאמינו כמה חלופות יש ל"קל וחומר" - לשוניאדה

    […] לדברי הרץ, "עלייה של מאות שקלים בהוצאה השנתית היא משהו מורגש עבורי, בטח ובטח כאשר מדובר במגמה מתמשכת. הסיפור האישי שלי הוא סיפורם של אלפים רבים במדינת ישראל בכלל ובירושלים בפרט, כל אחד עם הזווית שלה ושלו". (כל העיר) […]

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר