תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)
תחנת האומה (נבון) -הקו המהיר מירושלים (צילום: שלומי כהן)

בפעם השלישית השבוע: שוב תקלות בקו ירושלים-נתב"ג, רכבות בוטלו

בשל תקלה שהתגלתה ברכבת שיצאה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון, חזרה הרכבת לתחנת נתב"ג - בקרונות כ-60 נוסעים

פורסם בתאריך: 19.12.18 08:53

** עדכון: 9:22 – תדירות הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג חזרה לסדרה.


הבוקר, רביעי, שוב נרשים שיבושים ותקלות בקו המהיר ירושלים-נתב"ג. בשל תקלה שהתגלתה ברכבת שיצאה מנתב"ג, הוחזרה הרכבת לתחנה – בקרונות שוהים כ-60 נוסעים. בשל התקלה בוטלו שתי רכבות בקו. כמו כן, תדירות הרכבת הצטמצמה לרכבת אחת בשעה.

מרכבת ישראל נמסר: "בשל תקלה שנתגלתה ברכבת שיצאה מנתב"ג לתחנת ירושלים נבון, חוזרת הרכבת כעת לתחנת נתב"ג. על הרכבת כ-60 נוסעים".

עוד נמסר מהרכבת כי "בשל התקלה, בוטלו שתי הרכבות הבאות בקו. לפי שעה, תרד תדירות הרכבות בקו לרכבת אחת בשעה, לכל כיוון".

מדובר בתקלה השלישית השבוע על קו הרכבת המהיר ירושלים-נתב"ג ובחלק מסדרה של שיבושים שנרשמים על קו ירושלים-נתב"ג מאז תחילת הפעלתו.

ביום שני ביטלה רכבת ישראל את הרכבות בשעות הבוקר המוקדמות בשל תקלה טכנית, כך קרה גם ביום ראשון השבוע. השירות חזר לפעול כעבור כשעתיים.



מאז שהחלה לפעול הרכבת המהירה, כפי שפורסם ב"כל העיר", נרשמו בה מספר תקלות טכניות. יש לציין כי הרכבת נמצאת ב"שלב הרצה", וכי כעת הנסיעות בה הן ללא תשלום. בסוף חודש אוקטובר התגלתה תקלה בקטר ופעילות הקו הופסקה. עוד באותו שבוע הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנת יצחק נבון בירושלים לבין תחנת נתב"ג. לאחר כחצי שעה חודשה תנועת הרכבות. באותו חודש, ביום אחר, התגלו תקלות טכניות אחרות ברכבת ועל כן בוטלו שתי הרכבות של השעה 6:30 בבוקר. עד תיקון התקלה, כך נמסר מרכבת ישראל, פעל קו הרכבת בתדירות של אחת לשעה בלבד. ברכבת ציינו כי הודעות נמסרו לנוסעים שנרשמו לנסיעות. כמו כן, לפני כחודשיים נתקעה רכבת עם כ-150 נוסעים במנהרה. ברכבת שעשתה את דרכה מנתב"ג לתחנת נבון בירושלים התגלתה תקלה בקטר והיא סודרה רק לאחר כשעה. יום למחרת שוב נרשמו קלות בקו ירושלים-נתב"ג – ארבע רכבות בוטלו בבוקר.

יש לציין כי כבר מהרגע הראשון להקמתה סובלת הרכבת מתקלות חוזרות ונשנות, כשראוי להדגיש שהיא בכלל לא פועלת בצורה מלאה ואינה מגיעה עדיין לתל אביב, זאת למרות מספר דחיות ולמרות הבטחות של שר התחבורה ישראל כץ שהיא תפעל בצורה מלאה עד לסוכות 2018, מה שכאמור לא בדיוק קרה.

לפי התוכנית המלאה ב-2019 יופעלו ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא. קו הרכבת כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך נתב"ג, מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר