ד"ר מיכאל דור (צילום: פרטי)
ד"ר מיכאל דור (צילום: פרטי)

איומים על חייו של רופא, תושב ירושלים, היחיד בארץ שחותם על רישיונות לקנאביס רפואי

אל ביתו של ד"ר מיכאל דור, היועץ הראשי של יחידת הקנבאיס במשרד הבריאות, הגיע אדם שדרש לשנות את מדיניות חלוקת הרישיונות והוסיף איומים על חייו. המשטרה: "החקירה עודנה מתנהלת"

פורסם בתאריך: 22.1.19 17:41

מי מאיים על חיי היועץ הראשי של יחידת הקנאביס הרפואי והרופא היחיד בארץ שחותם על רישיונות למטופלים? אל ביתו של ד"ר מיכאל דור, תושב ירושלים, הרופא שחותם על רישיונות לקנאביס רפואי הגיע בשבוע שעבר אלמוני שדרש ממנו לשנות את מדיניות משרד הבריאות בתחום. לאחר שאותו אלמוני התבקש לעזוב את המקום, הוא השאיר לד"ר דור מכתב שבו איומים על חייו.



בשיחה עם "כל העיר" מספר ד"ר דור כי הסיפור מתגלגל שבועות מספר אחרונה. "בתחילת החודש קיבלתי שיחת טלפון מאדם שהציג את עצמו כראש הסנהדרין ודרש ממני לאשר לאדם שהוא כביכול מייצג רישיון לקנאביס רפואי. סירבתי לנהל את השיחה והבהרתי שפניות מסוג זה נעשות רק דרך הוועדות הרלוונטיות במשרד הבריאות".

כאן, חשוב לציין, הסיפור לא הסתיים. בשבוע שעבר הופיע בפתח ביתו של ד"ר דור בירושלים אדם שמועלם לא פגש והציג את עצמו כנציג הסנהדרין.

ד"ר דור, שמורגל בלחצים ודרישות עקב תפקידו הרגיש, חושש כעת לחייו ולחיי משפחתו. "באחד הערבים אני שומע דפיקות בדלת, ושם עומד אדם לבוש בגדים לבנים מרגל ועד ראש", הוא ממשיך ומתאר. "הוא הציג את עצמו כנציג הסנהדרין, ודרש ממני לשנות את מדיניות משרד הבריאות בתחום הקנאביס הרפואי. לאחר שדרשתי ממנו ללכת, הוא השליך מכתב שממנו עולים איומים על חיי ועל חיי משפחתי. מיד פניתי מיד לקב"ט משרד הבריאות ולמשטרה עם המכתב".

במכתב שהושלך לעבר ד"ר דור נכתב: "הריני להודיעך כי לא מקובל שתמשיך לקיים סלקציה רפואית ולהגיע מחר למשרד היקר להמשיך בעבודתך בירושלים. נדרש ממך להמיר את האישורים למרשמים… כדי שיסלח לך מטעם הרצון שלא יפגעו בך ושלא יישפך דמך, חזור בך. בתודה מראש – נציג הסנהדרין".

לדברי דור, זו לא הפעם הראשונה שהוא ובני משפחתו סופגים איומים, אולם הביקור של אותו אדם בביתו חצה גבולות מבחינתו. על כן הוא פנה למשרד הבריאות להבטיח את ביטחונו האישי באמצעות מערכת אבטחה בעלות של אלפי שקלים בודדים, אך במשרד הבריאות מסרבים בשלב זה לממן את מערכת האבטחה.

"הדרישה של הבחור היתה לשנות את מדיניות המשרד וזה לא בסמכותי", מוסיף ומדגיש ד"ר דור. "יש גוף שלם שדן בנושא ומחליט על המדיניות".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה, נפתחה חקירה, שבמהלכה נחקר חשוד. הוא הובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו. החקירה עודנה מתנהלת וממצאיה הועברו ליחידת התביעות של המשטרה, ועל כן בשלב זה לא נוכל לפרט מעבר לכך. משטרת ישראל פועלת לחקור במקצועיות וביסודיות כל תלונה המתקבלת במשטרה בדגש על עבירות איומים, וזאת על מנת להגיע לחקר האמת ולהביא החשודים לדין".

ממשרד הבריאות נמסר: "הנושא נמצא בחקירה ובדיקה של משטרת ישראל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תקבלו ביקורת ותעשו עבודה יותר טובה

    יש פה סיפור מעניין שחסר בכתבה, שאלות שעולות, ריח מסריח קצת מהסיפור, איך המשרד של היקר פוגע ובמי? מה יכול להיות שהמשרד הזה ביצע שיגרום לבן אדם מין השורה לאיים על חייו של ראש המשרד? שאלות פשוטות שאין בהן עיסוק… העיקר להפוך את הדוקטור לקורבן…. למה צריך להגיע לאיומים על חייו של אדם בשביל שהסיפור יקבל חשיפה? ומה זה נציג הסנהדרין?!?

  2. בושה למדינה שמפקירים את הרופא!

    תתפטר.כי מצלמה לא תקבל במדינת חלם!!!
    ליצמן תתבייש!!!
    למה אתה מחכה? שתחפש רופא חדש?

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חמור מאוד. חייבים לנהוג בכל חומרת הדין עם כל אדם שמאיים על חיים. במיוחד אם המדובר במטופל שמאיים על חיי רופא.
    מצד שני וללא שום קשר, חמור מאוד כשרופא פוגע בחיי או באיכות חיי מטופלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר