השטח שעליו יוקם פרויקט מגורים ליהודים בשייח ג'ראח (צילום: אדריכל גדעון חרל"פ)
שייח ג'ראח (צילום: גדעון חרלפ, אדריכל)

המשבר המדיני הבא? אושר פרויקט מגורים ליהודים בלב שכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה תוכנית להקמת 2 בנייני מגורים ליהודים, וזאת למרות התנגדות התושבים. נציג בעלי הקרקע: "שטח הפרויקט נמצא בסמוך לקבר שמעון הצדיק והמטרה שלנו היא לחדש את השכונה היהודית שהיתה בו"

פורסם בתאריך: 17.2.19 19:11

לפני כעשור רכשו בעלי עסקים יהודים 2 מבנים בלב שכונת שייח ג'ראח (שמעון הצדיק) במזרח העיר. על השטח הם תכננו להקים 2 בנייני מגורים לטובת תושבים יהודים. אולם מאז נרכשה הקרקע, התוכנית היתה תקועה בוועדות התכנון המקומית והמחוזית, וזאת בשל התנגדות הדיירים הערבים במבנים שנרכשו, וזאת בנוסף ללחצים פולטים ומדיניים.

בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים הוחלט לדחות את ההתנגדויות של הדיירים הערביים במבנים שנרכשו, ובכך למעשה חלה פריצת דרך דרמטית בדרך להקמת הפרויקט.

מדובר על תוכנית להקמת 2 בנייני מגורים בני 6 קומות כ"א ברחובות שלנו וקונדר בשכונת שייח ג'ראח. הדיירים שמתגוררים בשני המבנים שנרכשו בשכירות הביעו התנגדות לתוכנית בטענה שפינויים נוגד את הזכויות המוקנות להם כדיירים מוגנים. אולם, בוועדה המקומית לתכנון, כאמור, החליטו לדחות את ההתנגדויות ולאשר את הפרויקט.



את מאבק הדיירים ליוותה עמותת השמאל 'עיר עמים'. לדברי אביב טטרסקי, חוקר בעמותה שליווה את מאבק התושבים, "הוועדה המקומית לתכנון בחרה לקיים דיון בלי לשמוע את המשפחות הפלסטיניות, שעלולות לאבד את ביתן אם התוכנית תאושר. זו היא רק דוגמא אחת להתנהלות העקבית של רשויות המדינה שמסייעות לארגוני מתנחלים במטרה לייהד שכונות פלסטיניות. בנוסף על חמש המשפחות שיפגעו מהתכניות הספציפית הזו, יש בשייח ג'ראח כ-70 משפחות אחרות שמאוימות בתביעות פינוי".

מנגד, חיים סליברשטיין, נציג בעלי העסקים שרכשו את הקרקע לפני כעשור, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "עד לשנת 1948 כל האזור הזה היה שכונת יהודית בשם נחלת שמעון. הכוונה שלנו היא להחזיר עטרה ליושנה. שטח הפרויקט נמצא בסמוך לקבר שמעון הצדיק והמטרה שלנו היא לחדש את השכונה היהודית שהיתה בו, לפנות את הפולשים ולשכן בבניינים החדשים משפחות יהודיות".

השטח שעליו יוקם פרויקט מגורים ליהודים בשייח ג'ראח (צילום: אדריכל גדעון חרל"פ)

סילברשטיין מוסיף וטוען כי "הבעלות על הקרקע תמיד היתה יהודית, אך מי שהחזיק בנכס בפועל מאז מלחמת תש"ח הם פולשטים ערבים. קבוצת המשקיעים שאני מייצג רכשה את הקרקע מהבעלים היהודיים המקוריים. יש לציין כי על אחד המנכסים נפסק כי בחלק קטן מהנכס ישנם דיירים מוגנים, אבל בחלק העיקרי שלו הדיירים לא מוכנים. לגבי הנכס השני, הנושא עדיין בבירור משפטי".

"עברנו תהליך קשה, ארוך ומפרך", מוסיף סילברשטיין, "כאשר במשך 8 שנים, בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארצות הברית, כל התהליך היה מוקפא. מאז שדונלד טראמפ נבחר לנשיא ארצות הברית, החליטה ממשלת ישראל להפשיר את התהליך. אני מקווה ומאמין שבעקבות האווירה החדשה והשיפור ביחסי ישראל-ארצות הברית, נצלח את המכשולים המדיניים ובקרוב נראה את השכונה היהודית מתחדשת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר