הכניסה לסמינר שבו נפגעה תהילה בן זינו, יעל ואברהם בן זינו, עו"ד מנשה יאדו, חיים בלייכר (צילומים: דוברות המשטרה, ארגון חננו)
הכניסה לסמינר שבו נפגעה תהילה בן זינו, יעל ואברהם בן זינו, עו"ד מנשה יאדו, חיים בלייכר (צילומים: דוברות המשטרה, ארגון חננו)

הורי הנערה שנפגעה ממוט ברזל במקור ברוך: "חקירת המשטרה היתה שטחית; מבקשים לחקור כיוון לאומני"

תהילה בן זינו, בת ה-17 שנפגעה ביום חמישי שעבר ממוט ברזל שנפל על ראשה מאתר בנייה סמוך לבית הספר שבו היא למדה ושהתה, מאושפזת במצב קשה בהדסה עין כרם. הוריה טוענים כי חקירת המשטרה היתה שטחית

פורסם בתאריך: 21.2.19 10:28

שעות ארוכות של חרדה ודאגה היו מנת חלקם של יעל ואברהם בן זינו, הוריה של הנערה תהילה בן זינו, שנפגעה מפגיעת מוט ברזל בראשה ביום חמישי שעבר. בן זינו, בת 17, נפגעה מהמוט בזמן שהיתה בחצר הסמינר שבו היא לומדת במקור ברוך. מוט הברזל נפל מאתר בנייה שממוקם סמוך לחצר הסמינר. בן זינו פונתה לבית החולים הדסה עין כרם, שם היא עדיין מאושפזת במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת.

אתמול, שני, שלושה ימים לאחר פגיעתה של בן זינו, מסרו הוריה של תהילה – יעל ואברהם בן זינו – הצהרה לתקשורת, שבה הם מבקשים ודורשים מהמשטרה לחקור ולבדוק גם את האפשרות שמדובר על אירוע לאומני.



"החטא הגדול של בתי הוא שהיא הלכה ללמוד בסמינר", ציין האב אברהם בן זינו בפתח דבריו והוסיף. "מהסמינר היא יצאה על אלונקה כשהיא מונשמת ומורדמת. היא בסך הכל הלכה ללמוד. אנחנו, בני המשפחה, דורשים שהמשטרה, כוחות הביטחון, אפילו שר המשטרה, יחקרו את האירוע עד תום. לא ייתכן שהחקירה היא מאוד שטחית. אין מצב שברזל כזה מתגלגל סתם כך. המשפחה דורשת שתהיה חקירה, שכוחות הביטחון יחקרו את כל מי שעבד באתר הבנייה ושהיה שם. לא יכול להיות שאני שולח ילדה ללמוד ואני מקבל אותה מונשמת ומורדמת. אנחנו מבקשים מעם ישראל להתפלל לבריאותה ולהחלמתה".

יצוין כי ביום חמישי, זמן קצר לאחר האירוע עצמו, עיכבה המשטרה לחקירה מספר אנשים שעבדו באתר הבנייה, בהם גם מנהל העבודה. בהמשך הם שוחררו לביתם.

הכניסה לסמינר שבו נפגעה תהילה בן זינו (צילום: דוברות המשטרה)

הכניסה לסמינר שבו נפגעה תהילה בן זינו (צילום: דוברות המשטרה)

למשפחת בן זינו מסייע בהתנדבות ארגון 'חננו', אשר שכר עבורם את שירותיו של עו"ד מנשה יאדו. עו"ד יאדו מבקש אף הוא למצות את כל כיווני החקירה.

"המשפחה מבקשת מכוחות הביטחון להפעיל מאמץ חקירתי שהוא בהלימה לעוצמת הפגיעה וחומרת האירוע", אמר עו"ד יאדו. "מהניסיון שלנו, כשמשטרת ישראל מפעילה מאמץ חקירתי טוב אז היא מגיעה לתוצאה ושמה יד על הפושעים. אנחנו לא אומרים שזה פיגוע לאומני. אנחנו לא יודעים מה קרה שם עדיין, אבל בוודאי שצריך לבחון את האפשרות הזאת".

יעל ואברהם בן זינו, עו"ד מנשה יאדו, חיים בלייכר (צילום: ארגון חננו)

עו"ד יאדו הוסיף וציין: "מדובר בברזל ענק שלא נופל מאליו. צריך להבין מאיזה יד הברזל נפל, לקבל גרסה ולחקור את האמינות שלה. האירוע הוא מאוד חמור ואנחנו מבקשים מאמץ חקירתי. זה מה שהמשטרה חייבת למשפחה, זה מה שהמשטרה החייבת לציבור".

עורך הדין יאדו מוסיף ומתייחס להבאתם של הפועלים מאתר הבנייה בפני בית המשפט וטוען כי: "השופט קבע שלא נטען למעשה מכוון או מעשה מודע. אנחנו לא מוכנים לקבל הנחת עבודה שאין מצב שזה מעשה מכוון או מעשה מודע. ייתכן שהברזל לא במקרה פגע ורוצץ את הראש של הילדה. הנסיבות והמציאות שבה אנחנו חיים מלמדים שיש פיגועי שנאה, ושהשנאה היא בלתי נשלטת ומתפרצת. כך שלא יכול להיות שייקבע מיד אחרי האירוע שלא קיים כיוון חקירה כזה".

חיים בלייכר מארגון 'חננו' מוסיף: "אנחנו יודעים שהרבה פיגועים לא קורים בתכנון מראש, אלא פעמים רבות נקרית הזדמנות למפגעים והם מנצלים אותה. לכן יש תמיד חשש מאוד כבד שאירוע כזה הוא לא מקרי. לא ייתכן שהכיוון הזה יישלל בכזאת מהירות. אנחנו דורשים שהמשטרה תחקור את כל מי שהיה נוכח שם. חקירה מקיפה, לקחת את כל הממצאים הפורנזיים במקום – טביעת אצבעות, די אן איי וכו' – כי יש לנו חשד גדול שהאירוע לא תמים. כל עוד זה לא נעשה אנחנו נישאר בספק גדול מה היה שם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר