התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)
התחנה המרכזית (צילום: ארנון בוסאני)

ההזנחה בתחנה המרכזית בירושלים נמשכת: שירותים מטונפים, אשפה ברציפים ודרגנוע שאינו פעיל חצי שנה

"תחזוקה מזעזעת": סוחרים ועוברי אורח מתלוננים על ההזנחה בתחנה המרכזית בירושלים: "זלזול בנוסעים ובכל מי שעובד בתחנה"

פורסם בתאריך: 20.2.19 19:33

ההזנחה בתחנה המרכזית ירושלים נמשכת: נוסעים וסוחרים בתחנה המרכזית מתלוננים על היעדר תחזוקה של מתחם התחנה המרכזית בירושלים – מבנה שדרכו עוברים מדי יום אלפי אנשים. ל"כל העיר" נודע כי אחד מהדרגנועים (המדרגות הנעות) אינו עובד כבר קרוב לחצי שנה.



כמו כן, עולות טענות כי תאי השירותים מטונפים ושאינם מתוחזקים כראוי ועל אשפה שלא נאספת באופן קבוע ברציפים. "תחזוקה בתחנה מרכזית מזעזעת", מספר ל"כל העיר" אחד מהסוחרים בתחנה המרכזית, "הדרגנוע המקשר בין קומת רציפי תחנות האוטובוס, לבין קומת המסחר לא פעיל באופן רצוף כבר חצי שנה. אני רואה מבוגרים וזקנים פשוט עולים במדרגות האלה ברגל, כאילו מדובר במדרגות שאינן ממונעות".



עוד הוא מספר כי התחזוקה של השירותים היא מתחת לכל ביקורת. "השירותים כל הזמן מלוכלכים, יש חורים בדלתות התאים. ממש לא נעים להיכנס לשם, זה זלזול בנוסעים ובכל מי שעובד בתחנה".


דרגנוע שלא עובד חצי שנה - התחנה המרכזית (צילום: פרטי)

דרגנוע שלא עובד חצי שנה (צילום: פרטי)


לדבריו בוצע ניסיון לגשת להנהלה במתחם בעניין היעדר התחזוקה, אך לטענתו הפניות לא נענו כראוי. "אי בעצמי ניגשתי כמה פעמים להתלונן על מנת לעלות את הטענות שלי. אמרתי להם שהשירותים מלוכלכים, והדרגנוע כבר תקופה לא עובד. יש מבוגרים שנאלצים להתאמץ ולעלות ברגל. פשוט לא נענו לפניותיי וגירשו אותי מהמקום".


שירותים סתומים - התחנה המרכזית (צילום: פרטי)

הזנחה בשירותים (צילום: פרטי)


אין זו הפעם הראשונה שבה עולות טענות על תחזוקת מתחם התחנה המרכזית. כפי שפורסם לפני שנה ב"כל העיר", הסוחרים בתחנה המרכזית התלוננו כי במתחם נרשמת הזנחה קשה, באשר לתחזוקה השוטפת של הניקיון. בין השאר אשפה מפוזרת על הרצפה וברציפי העלייה לאוטובוסים של הנוסעים ולא נאספת בזמן. השיא: גילוי בעבר של צואת אדם באחת המעליות בתחנה המרכזית, אשר מצביע על רמת הניקיון במתחם. "באופן שוטף יש בעיות של ניקיון", סיפר אחד הסוחרים "גם במעברי השירות, אנחנו עוברים שם עם עגלות של סחורה, וזה פשוט גועל נפש. הבעיה ממשיכה גם בחניונים, ובקומה מינוס 2. אנחנו משלמים עבור הניקיון הזה, אבל אין לנו עם מי לדבר. זה מייצר ריח חריף. לא פעם תפסתי אנשים, עוברים ושבים, שמשתינים במעברים בתחנה המרכזית. בתחנה המרכזית יש שירותים שעולים שקל, אבל אין פיקוח".


הזנחה בשירותים בתחנה המרכזית (צילום: פרטי)

הזנחה בשירותים (צילום: פרטי)

 


מחברת נצבא, בעלת מתחם התחנה המרכזית בירושלים, נמסר בתגובה: "קומת הרציפים מושכרת לחברת אגד, מתוחזקת ומנוקה על ידי אגד. באשר לשירותים בקומת המסחר, החברה עושה כל שביכולתה לשמור על תאי השירותים נקיים ומסודרים. הניקיון מפוקח על ידי אחראי מטעם חברת הניקיון ובמידה ויש ליקויים הם מטופלים תוך זמן קצר. תודה על פנייתכם, נחדד הנהלים ונדאג לניקיון הולם למתקני השירותים".

תגובת אגד תפורסם כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יפה

    צריך להאשים גם את הציבור, לא רק את אגד. לשמןר על נקיון. לזרוק ליכלוך בפח. זה לא רק באגד, זה בכל מקום וצריך לחנך את הציבור

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נורא, המדינה תבנה עוד תחנה מרכזית. ונצבא תהרוס ותבנה בניינים. זה המודל העסקי.

  3. דן

    כל אחד מאשים את השני
    למה שערית ירושלים תתחזק את זה .
    לא הגיוני שמקום כזה רגיש במדינה הופך להיות לקבלנים .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מאות אלפים לא זוכים לשירותים ציבוריים שחייבים להציב בשטח שבין בנייני האומה, הרכבת הקלה והתחנה המרכזית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר