יהודה משי זהב, כרמית נעימי (צילומים: זק"א, רועי חזיזה)
יהודה משי זהב, כרמית נעימי (צילומים: זק"א, רועי חזיזה)

"אנחנו בונים קהילה חדשה של נשים פילנתרופיות חלוצות"

יו"ר זק"א יהודה משי זהב ואשת העסקים הירושלמית כרמית נעימי מספרים על 'אשת לפידות', המפעל החברתי החדש והבינלאומי שהם מקימים לסיוע וערבות הדדית

פורסם בתאריך: 20.3.19 11:21

יהודה משי זהב נמצא בימים אלה באתיופיה עם צוותי זק"א שבראשותו, במשימה למציאת שרידיהם של הישראלים שנספו באסון התרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס. למרות שמדובר בפעילות שבשגרה עבור אנשי זק"א, ישנם לעתים גם קשיים ממקומות צפויים פחות. "הקושי הנפשי מוכר לנו מהפעילות שבה אנו עוסקים כל השנה", אומר משי זהב בשיחה עם "כל העיר", "הפעם זו זירה קשה ומורכבת. יש פה משלחות מכל העולם, ואנחנו היחידים שמעניין אותם למצוא את השרידים לקבורה. לפעמים לא נותנים לנו גישה לשטח. יש הרבה התמודדויות".



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]

משי זהב מתמודד כבר שנים עם נוכחות מתמדת של מוות בחייו במסגרת תפקידו כיו"ר זק"א, אבל לצד זאת הוא פועל ללא לאות במישורים נוספים במטרה לשפר את העולם והסביבה בהם הוא חי. בתקופה האחרונה הוא מקדם יוזמה חדשה בשיתוף עם אשת העסקים הירושלמית כרמית נעימי, בת 44, שנשואה לאיש העסקים מיקי נעימי – הורים לשתי בנות, רותם וסתיו. משפחת נעימי היא הבעלים של חברת 'מגדלי נעימי בע"מ' בתחום הבנייה והיזמות, הבונה מבנים למסחר תעשיה ומשרדים בכל הארץ. משי זהב ונעימי הקימו ארגון נשי פילנתרופי ובינלאומי הנקרא 'אשת לפידות', במטרה לאפשר לנשים ליזום תהליכים קהילתיים חברתיים בישראל ובעולם.



"אנחנו בונים קהילה חדשה של נשים פילנתרופיות חלוצות", מסביר משי זהב. "הרעיון הוא לבחור כמה פרויקטים משפרי ומצילי חיים בכל שנה. עוד לפני שהשקנו את הקהילה, היא תופסת כמו אש בשדה קוצים. יש לנו כבר פעילות באוגנדה, בגואטמלה, בניגריה, בטקסס וכמובן גם בישראל. אני מאמין בחיבור בין אנשים ממקומות ומקצוות שונים. כמו החיבור שלי עם כרמית נעימי, שהיא אשת עסקים חילונית. אני חושב שזה מעביר מסר שאפשר אחרת".

נעימי מוסיפה: "משי הוא אדם כריזמטי, חדור דרך ואהבת האדם. הוא חושב ומבצע מהר, וכך גם החיבור איתו היה מאוד מהיר. בשנה הזו עיצבנו את דמותה של 'אשת לפידות' כזריזה, מאירת פנים ומובילה לשינוי משמעותי בקהילה".

"חיפשתי מישהי צנועה שיש לה זיק בעינים להנעת הפרויקט", מספר משי זהב על החיבור שלו עם נעימי. "רציתי מישהי שתתלהב ממנו ותאמין בו. היה ברור לנו ששנינו יחד נעשה את הפרויקט הזה: גבר חרדי ואישה חילונית, מה שמאוד מביא לידי ביטוי את הרעיון של קירוב. אני מקדש את הרעיון של 'נעשה ונשמע', וכבר התחלנו לרוץ עם הפרויקטים".


יהודה משי זהב (צילום: זק''א)

יהודה משי זהב (צילום: זק"א)


ארגון 'אשת לפידות' פועל כיום בארבעה פרויקטים עיקריים, כאשר הראשון הוא "משפחה בטוחה" – קורס החייאה לנשים. משי זהב מסביר כי "הרבה מהאסונות קורים כשהאישה בבית לבד. בנינו קורס של ארבע שעות, שנועד להכשיר נשים במצבים שבהן נדרשת החייאה. עשינו פיילוטים בכפרים ערביים ואנחנו רואים שזה מעניין אנשים, ונמשיך להרחיב את הפרויקט לוועדי בתים, מתנ"סים ומרכזים קהילתיים. בגואטמלה כבר יש לנו הרבה 'נאמנות החייאה' ואנחנו מתכוונים להכשיר עשרות אלפי נשים. כך הם גם הופכים להיות ידידי ישראל ואנחנו תורמים להם לקהילה".

הפרויקט השני הוא פרויקט לנוער בסיכון בשילוב יחידת הכלבנים של זק"א, ובמסגרתו משתלבים בני הנוער ביחידה. "התברר שבני הנוער מתחברים מאוד לחיות", מציין משי זהב, "התחלנו לעשות את הפרויקט בשיתוף פעולה עם לשכות רווחה וזה צובר תאוצה ותורם מאוד לבני הנוער".

הפרויקט השלישי קשור מאוד בתופעות אליהן נחשף משי זהב באופן קבוע במסגרת הפעילות של זק"א. "כל שבוע יש כארבעה מקרים של מקרי מוות של אנשים גלמודים ועריריים, במצב של איבוד צלם אנוש", הוא מספר, "אנחנו רוצים להחזיר את הנושא של קשרי הקהילה, והפרויקט שלנו נקרא 'שכנה, את חסרה'".


כרמית נעימי (צילום: רועי חזיזה)

כרמית נעימי (צילום: רועי חזיזה)


לאחר הבחירות מתוכנן קמפיין גדול הקורא לאימוץ היוזמה של חיזוק הקשרים בין השכנים בבניין, כדי לחזק את הערבות ההדדית אם מישהו – בעיקר ערירי או גלמוד – זקוק לעזרה. "צילמנו כבר תשדיר שבו בניין שמתגוררים בו זוג סטודנטים שמעליהם גר קשיש שמפריע להם עם הרעש של ההליכון, הרדיו והטלוויזיה ויום אחד הוא שוטף כלים ומתמוטט. נהיה להם שקט. אבל הם לא מבינים שלמעלה יש מישהו שזקוק לעזרה", הוא אומר, "כשצילמנו את התשדיר קיבלתי קריאה בזמן אמת על מישהו ששכב מת בבית במשך חודש. אנחנו רוצים שיימנעו מקרים כאלה. רתמתי כבר את כל מנהלי תחנות הרדיו האזוריות, ערוצי טלוויזיה, תנועות נוער ושטחי פרסום בעיתונים. אני מאמין שכשנצא עם זה הרבה אנשים יצטרפו".

לפרויקט הרביעי נגיעה אישית למשי זהב, ששלושה מילדיו משרתים כיום ביחידות שונות בצה"ל, והוא מכיר מקרוב את ההתמודדויות היומיומיות. הפרויקט הרביעי של אשת לפידות נועד להקל על חיילים חרדים שסופגים יחס קשה מהסביבה.

"כל שבת אני מארח שניים-שלושה חברים חרדים שמשרתים בצבא וחוששים מכל מיני סיבות, למשל, שזה יפגע להם בשידוך", מספר משי זהב. "היה מקרה שקרה לבן שלי לא מזמן, שמישהו ירק עליו בשכונה כי הוא היה עם מדים. אנחנו משפחה חזקה ויש לו הרבה תמיכה, אבל הבעיה היא חיילים אחרים שמגיעים לסביבה לא אוהדת. אין מצב בעיני שצעיר שמשרת בצה"ל יחזור הביתה ולא יהיה לו איפה להיות. לכן אספתי בינתיים 80 משפחות שמארחות חיילי חרדים בסופי שבוע. אפילו משפחות חילוניות. זה פרויקט חשוב והוא גם מקרב בין האוכלוסיות".


קורס החייאה לנשים של 'אשת לפידות' (צילום: זק"א)


ארבעת הפרויקטים הללו הם ההתחלה, במה שמשי זהב ונעימי מקווים שתהיה פעילות ענפה ורחבת היקף. כל אישה המצטרפת לארגון 'אשת לפידות' משלמת 1,000 דולר בשנה כדמי חברות שנתיים, והכסף נועד למימון הפרויקטים השונים. "אני שמחה על ההיענות המרשימה של נשים להצטרפות אלינו", אומרת נעימי. "כל אחת מביאה את הניסיון, הכלים, הקשרים והרקע שלה. יחד זה שווה הרבה יותר מכסף. כרגע יש כמה עשרות נשים בעולם שהן חלק מ'אשת לפידות'. יש מומנטום רחב, וזה פרויקט מדהים. החזון שלי הוא ארגון גדול ומשמעותי עם פריסה בינלאומית רחבה, שמממש את היכולות שלנו כנשים דעתניות, בעלות כישורים וקשרים כדי לשנות מציאות של ילדים, חיילים ומבוגרים ובעצם של כל מי שזקוק לנו".

בסוף החודש, ב-29.3, יתקיים הכנס הראשון של 'אשת לפידות' במלון ממילא בירושלים, אז תתקיים ההשקה הרשמית והכתרת נעימי כנשיאת הארגון. נשים מחמש מדינות שונות החברות בארגון צפויות גם הן להגיע.

"זו פלטפורמה מצוינת שיכולה להביא שינוי משמעותי להרבה אנשים והזדמנות מצוינת לנשים להרים את הראש משגרת היום יום ולהסתכל לצדדים", אומרת נעימי. "כל אישה שמצטרפת ל'אשת לפידות' מביאה איתה את הכישרון שלה, הניסיון שלה, והאידיאולוגיה שלה – וזו המטרה של 'אשת לפידות' – ליצור תמהיל מגוון ורחב של נשים, שיגיעו מכל החברה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. גלעד אמיתי - חיפה

    יהודה משי זהב איש מדהים, כל כולו זהב וחסד.

    לא מפסיק ליזום ולהוביל מהלכים ורעיונות לקירוב לבבות ואיחוד השורות.

    החיבור עם גב' כרמית נעימי נראה שילוב מנצח.

    הלוואי וירבו כמוהו בישראל.

  2. מידת הרחמים

    אנשים טובים שיהיה להם בהצלחה
    בגלל זקא הרבה אנשים מקרבים לבבות ועוזרים
    ככה צריך להיות במדינה מתוקנת

  3. רותי חכמון - ירושלים

    מסתבר כשהמדינה במסע של לכלוך והשמצות הדדיות אחד עח השני. ישנם אנשים שחושבים איך להיטיב עם הזולת וללא הבדל דת גזע או לאום.

    גב' כרמית נעימי החיבור שלך למשי זהב הוא נפלא בעיני, ביחד תוכיחו שאפשר גם אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר